Mitähän sitä tekisi?Ongelmia parisuhteessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuttu

Vieras
Ollaan mieheni kanssa oltu yhdessä parikymmentä vuotta ja olen melko tyytyväinen elämääni.Miehenikin mielestä meillä menee hyvin,mutta mutta siinä on pikkuinen mutta.Eli niinkauan kun pysyn kotona,hoidan kodin ja kaikki juoksevat asiat ei ole mitään valittamista.Meillä on useampi lapsi ja nuorin on vuoden ikäinen.Olen ollut tosi väsynyt monta kuukautta ja mihinkään ylimääräiseen ei ole virtaa riittänyt.Kotihommat ovat vieneet kaiken energian.
Nyt oloni on alkanut palautumaan normaaliksi ja kiinnostus kodin ulkopuolisiin asioihin myös.Itsetuntoni ei ole kovinkaan hyvä,syynä raskauden jälkeiset kilot.Mieheni yleensä määrää ja päättää mitä teemme viikonloppuisin ja en aiemmin jaksanutkaan kinastella asioista.Nyt suunnittelin ensimmäistä kertaa nuorimmaisen syntymän jälkeen,että lähden käymään pikku reissussa viikonloppuna ja otan vanhemmat lapset mukaan.Sanoin miehelle,että hän saa katsoa lauantain pienintä.Siitä seuras uskomaton huuto ja sen jälkeen mykkäkoulu.Hänhän ei sitten voikaan tehdä lauantaina omia hommiaan.
Olin jo kerennyt vanhemmille lapsille luvata mukavan päivän,mutta pistää kyllä taas oman mielen matalaksi kun ihan oikeasti tuntuu,että minulla ei ole lupaa toimia näin "itsekkäästi".
Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta?Miten oman itsetunnon saisi kohenemaan?Hyviä neuvoja otetaan kiitollisuudella vastaan. :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2005 klo 10:38 tuttu kirjoitti:
.....
Olen ollut tosi väsynyt monta kuukautta ja mihinkään ylimääräiseen ei ole virtaa riittänyt.Kotihommat ovat vieneet kaiken energian.
......
Itsetuntoni ei ole kovinkaan hyvä,syynä raskauden jälkeiset kilot.
-----
Mieheni yleensä määrää ja päättää mitä teemme viikonloppuisin ja en aiemmin jaksanutkaan kinastella asioista.

Ensinnäkin ota oma harrastus. Sinun täytyy päästä välillä irti pikkuisen hoitamisesta, vaikka vain tunniksi pari kertaa viikossa.

Kehottaisin sua liittymään johonkin esim. jumpparyhmään, jolloin saat samalla omaa aikaa, energiaa ja itsetuntoa kun kilot karisee. Tai sitten johonkin opiskeluryhmään esim. venäjän/espanjan alkeet.

Sitten uusi energiasi valloittaa varmasti miestäkin. Se on kumma miten se hyvä olo oikeasti tarttuu.

Koska perheenne on teidän yhteinen ja jokaisella on se viikonloppu vain kerran viikossa, kannattaa ottaa vuorot päätöksenteossa. Siten että ensi viikonloppuna sinä keksit mitä tehtäisiin ja seuraavana miehesi. Isommat lapset voi tietysti vapaasti ideoida siinä mukana.

Varsinkin nämä syksyt usein kuluvat turhaan televisiota tuijotellen ja kaikilla on maanantaiaamuna nuutunut olo. Mutta kun laittaa tavoitteita viikonlopulle niin aika tuntuu menevän talteen. Esim. voi päättää että pyhän aikana haravoidaan piha, käydään katselemassa uusia pihakalusteita alesta, vuokrataan elokuva jne. Tavoitteen ei tarvitse olla mikään suuri eikä se ehdottomasti saa olla rasittava. Mutta kuitenkin sellainen että se jää mieleen ja tuottaa iloa, niinkuin lasten vieminen uimahalliin. Tai heidän viemisensä hoitopaikkaan omaa pitkää aamua varten.

Itse keksitte varmaan parempia vaihtoehtoja tuohon viikonlopun viettoon, mutta toivottavasti tästä olisi jotain apua =)

Yhteistyössä