Mitähän pahaa olen tehnyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Miehellä tai meillä kuten parisuhteessa,avioiliitossa siis on tapana sanoa;)
Meillä on siis eräs tuttavaperhe,
joille laitamme niin joulukortin kuin pääsiäsiskortin ym.
No nyt kuukausi sitten tuli tältä pariskunnalta olemme muuttaneet kortin
ja vain mieheni nimissä,
viime jouluna ja pääsiäisenä tuli kortti jossa luki vain mieheni +lapset
Meniköhän minulta nyt joku ohi mutta minäkin asun täällä,olen tietääkseni naimisissakin mieheni kanssa ja vieläpä onnellisestikin,
eikö näihin kortteihin laiteta koko porukan nimi tai sitten se miehen /naisen nimi +perheineen käsittäen siis koko perheen...ei siis eriteltynä mies ja vain lapset
Nyt on siis vuoden aikana tullut kortteja tältä peheeltä jossa lukee vain mieheni nimi + lapset laitettu perään.
Ennen siis kyseiseltä pariskunnalta on tullut kortteja osoitettuna koko perheelle mutta nyt on jotenkin mennyt oudoksi tämä...
Olenko nipo vai pitääköhän maidänkin laittaa kyseiselle pariskunnalle jouluna kortti vain miehen ja lasten nimissä unohtaen vaimon..

Siis me ei juuri käydä kylässä kun matkaa on,mutta meillä myös eräs toinen ystäväpariskunta joka tuntee myös tämänkin pariskunnan. Kertaakaan en siis ole kummallekaan pariskunnalle pahaa sanaa sanonut,jos jotakin ovat alkaneet sanomaan johon tekisi mieleni jotain vastaan sanoa olen mielummin ollut hiljaa.
Sanoin miehelleni juuri että en kyllä enään laita tuonne joulukortteja ja jos hän laittaa niin antaakin katsoa että siinä lukee vain miehen ja lasten nimi

Tietävätkö he mikä sinun sukunimesi on? Mulla tökkää korttien kirjoittaminen siihen, kun en kaikista perheistä ole varma käyttävätkö yhteistä sukunimeä, vai onko vaimolla oma sukunimi, vai kenties yhdysnimi? Tuntuu nololta laittaa sit vahingossa naiselle väärä sukunimi. Voisiko olla tästä kyse?

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Tietävätkö he mikä sinun sukunimesi on? Mulla tökkää korttien kirjoittaminen siihen, kun en kaikista perheistä ole varma käyttävätkö yhteistä sukunimeä, vai onko vaimolla oma sukunimi, vai kenties yhdysnimi? Tuntuu nololta laittaa sit vahingossa naiselle väärä sukunimi. Voisiko olla tästä kyse?

Hyvin tietävät että kaikki ollaan saman nimisiä;) Ei tässä muuten mitään mutta jotenkin kun tähän asti on tullut ne kortit tyyliin miehen nimissä mutta perässä lukenut se "perheineen" ja nyt siis vain eritelty mies ja lapset
Eli silloin ei haittasi vaikka minulla olisi eri sukunimi;)