Mitähän nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sm

Vieras
Eli mietiskelen täällä seuraavaa: Ovis oli viime to (selvät oireet: kahtena edeltävänä pv tuli ""limoja"" ja to aamulla alkoi pistävä mahakipu kuten yleensä oviksen aikoihin). Nyt kuitenkin tänään tuli jo rusertavaa tuhrua ja menkkaolo on jo aika voimakas. Eli siis 6pv oviksesta...Eikö väli menkkojen alkuun pitäisi olla pidempi? Voiko tämä estää mahd. hedelmöittymisen tai hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen? Täytynee ruveta seurailemaan oikeen urakalla...tähän asti ollaan vaan rennosti koiteltu suhtautua vauvahankkeeseen mutta jos joku onkin vinossa...

Moikka!

Hedlmöittyneen munasolun matka kohtuun kestää noin 5-7 vrk, jonka jälkeen tämä alkaa kiinnittymään kohdun seinämään. Tämä kiinnittyminen voi joillakin aiheuttaa pientä verenvuotoa tai tuhrua ja todellakin menkkamaista kipuilua.
Toivotaan parasta, eli et siellä olisi alkio, joka yrittää paraikaa kiinnittyä kohtuun ja onnistuisi aikeissaan! Peukkuja!!!

Joo, voihan se tietysti olla mutta jotenkin olen skeptinen. Edellisen raskauden alettua ei kyllä tullut minkäänlaista vuotoa ja oireita alkoi ilmaantua ilman, että osasin edes niitä etsiä (iloinen yllätys oli eka siis). Nyt ei kyllä ole muuta kuin menkkaolo ja sitä tuhrua. No, eipä tämä miettimällä parane. Lähipäivät ja viikot näyttävät olisko sitä sittenkin raskaana (joka ois enemmän kuin hienoa :D ) vai täytyykö tosiaan ruveta pistämään päiviä ja tapahtumia paperille. Kiitos kommentista ja lisää saa vastailla, jos jollain on vastaavia kokemuksia.

Heips, mulla vähän samanlainen kokemus tässä kierrossa eli ensimmäistä lasta yritellään 7.kiertoa. Ovis oli tikkujen ja oireiden perusteella 16.5 ja tällä viikolla olen kärsinyt menkkakivuista joka ilta. Mitään vuotoa ei ole kyllä ollut. Pillereitä syödessä ja niiden jälkeenkin aina nämä kouristukset ovat tulleet vasta ekana vuotopäivänä. Lämmöt ovat myös korkealla. Toivotaan että tämä tarkoittaisi meillä molemmilla nimenomaan kiinnittymistä! :)Sun kohdalla: voihan raskaudet olla toisistaan kovinkin poikkeavia.

Yhteistyössä