Mitähän ihmettä teinitytöt syövät tai kuinka omalaatuista meillä on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anoppikandidaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anoppikandidaatti

Vieras
Nuoripari (15 v) tuli aamiaiselle, ja tuntui olevan jollakin lailla mietinnässä, että mitähän neito söisi. Ihan kuin jotakin olisi puuttunut.

Talosta löytyi:
- nuorille vartavasten paistettua lämmintä (vehnä)patonkia, karjalanpiirakkaa (vaalea kuori), vaahterasiirapilla maustettua tummaa leipää, kevytoivariinia
- kevymetvurstia, broilerileikkelettä, oltermannia
- salaattia, kurkkua, paprikaa
- maitoa, vadelmamehua, vettä (teetä tai kahvia saa keittää, jos huvittaa)
- banaanijugurttia
- kotimaisia omppuja.

Tytsy oli kuin vieraassa maassa ja minä jo ajattelin, että eikö tuosta löydy mitään syötävää.
Samalla tuli sellainen hullu olo,että muissa perheissä on varmaan jotain ihan muuta, mistä minä en ymmärrä mitään (heiniä, kauraa, mädätettyjä ankanmunia tms.).

Oikeasti olen sitä mieltä, että tarjolla oli aika runsaasti valinnanvaraa, ja jos tuosta ei löydä, niin vika on syöjässä.

Enemmän oikeastaan pohdiskelen sitä, että kuinka samanlaisia tai erilaisia me perheet olemme vai olemmeko. Onkohan meillä jotakin ihan kummallista, mitä nuori vieras katsoo ihmeissään.

Nykyajan teineistä en tiedä, mutta itse en olisi noista syönyt kuin oltermannia ja salaattia, kurkkua ja paprikaa. Sokerijugurtit kuuluu herkkupäivää, jos niihinkään niinkuin muukin vaalea pulla.

Jos oli paljon enemmän valinnanvaraa kuin mihin on tottunut ja ihmetteli siksi että mistäs aloittaisi/mitä kehtaisi ottaa. Meillä aina aamupalalla vaan puuro ja leipää, joskus hedelmiä ja joskus esim. pannaria tai lämpimiä voileipiä.

monissa perheissä ei ole valmiiksi katettuna aamiaista, ehkä tyttö on tottunut vaan jääkaapista nappaamaan jotain itse, ja siksi oli hämmentynyt?

tai sitten vaan ei ole sellainen ihminen joka aamupalaa syö (kuten minä )

Nuoripari on ollut yhdessä pari-kolme kuukautta, ja monta kertaa on jo nähty. Tutustellaan, vähän ujonlainen on ja usein kun jotain kysyy, niin vastaus on 'ihan sama' (joskus mutisee niin, että ei tahdo saada selvää). Ei ole kuitenkaan epäkohtelias, yrittää olla ilmeisesti joustava.

Miksi ne sanoo 'ihan sama'? Olis paljon reippaampaa sanoa jotakin muuta kuin 'ihan sama'.

Ja mitäs se Milja syö aamupalaksi?

Nuoripari on ollut yhdessä pari-kolme kuukautta, ja monta kertaa on jo nähty. Tutustellaan, vähän ujonlainen on ja usein kun jotain kysyy, niin vastaus on 'ihan sama' (joskus mutisee niin, että ei tahdo saada selvää). Ei ole kuitenkaan epäkohtelias, yrittää olla ilmeisesti joustava.

Miksi ne sanoo 'ihan sama'? Olis paljon reippaampaa sanoa jotakin muuta kuin 'ihan sama'.

Jätä ne nuoret kaksistaan seuraavalla kerralla?

Puoli greippiä tai 3 kiloa grillimakkaroita? Kysymättä ei voi tietää.

teinit nyt on teinejä. Ehkä ei tosiaan kehdannut syödä tai sitten on nirso. Mieheni mummo aikoinaan kehui niin hirveästi minua kun söin mitä eteen laitettiin enkä koskaan valittanut tai nirsoillut ruasta. oli ihan paniikissa aina kun mieheni veljen tyttöystävä tuli kylään kun sille ei kelvannut mikään eikä syönyt mitään. Luulen, että nirsoudesta eniten kysymys tässä asiassa.

[QUOTE="vieras";24784682]Miellätkö itsesi todella 15 v. anoppikandidaatiksi? Jotenkin ahdistavaa.[/QUOTE]

Voi herranjestas. Totta kai. Parin kuukauden tuttavuuden jälkeen olen jo alkanut opastaa nuorisoa siinä, miten kannattaa ajoittaa lapsenteko. Alkuvuoteen pitää tähdätä, jotta lapsella on parhaat edellytykset selvitä koulun kilpailumaailmassa.
Lisäksi joka tapauksessa vältettäviä horoskooppimerkkejä ovat skorpioni ja neitsyt. Ovat niin veemäisiä ihmisiä.
Pitäähän sitä nuorisoa opastaa, jotta selviää sekin, onko miniäkandidaatista kuuntelemaan vanhemman sukupolven neuvoja ja ohjeita... niitä nimittäin riittää ihan varmasti seuraavaksi 40 vuodeksi.
T: Anoppikandidaatti

Hyvänen aika! Se oli nuorille hyvin arka ja kummallisella tavalla nolokin ja herkkä tilanne, jossa aamupala ei tule ensimmäisenä mieleen.

Kyllä se siitä kun aikaa menee ja muutaman kerran heräävät teillä. Ja oikeasti on hyvä neuvo keksiä tämmöisessä tapauksessa jotain muuta tekemistä ja jättää nuoret keskenään aamupalalle.

Yhteistyössä