Mitähän ihmeen ihottumaa mun lapsella on? *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suzyanne

Vieras

Tässä etupuoli, ja selkä on kokonaan tuota punoittavaa. Punoittava alue ei ole koholla muusta ihosta, eikä tunnu karhealta tai kuivalta.

Aamulla sitä ei vielä ollut, tullut siis päivän aikana. Aloitettiin viikko sitten hapanmaitotuotteet, kun poika täytti 10 kk, olen antanut pieniä määriä maustamatonta A-jugurttia sekoitettuna hedelmäsoseeseen. Voisikohan tämä liittyä siihen jotenkin? Allergiaa, vai mitä veikkaatte?

Vähän tietämätön olen näistä jutuista, esikoinen kun tuo poika on.

Jos ei ole kuumetta tai muuten kipeä niin ehkä ei vauvarokkoa. Vauvojen iho reagoi monella jossain elämän vaiheessa uusiin ruokiin tai toisaalta viruksiin ilman että se olisi allergiaa. Immuniteetti kehittyy. Mikäli iho normalisoituu eikä tilanne jatku, niin kannattaa jatkaa hapanmaidon antamista ehkä aluksi vähemmän. Jos iho juttu uusii niin ja pysyy voisit ottaa neuvolaan yhteyttä. Allerginen laaja ihottuma tekee levottomaksi ja kutisee, yöt voivat olla katkonaisia. JOka tapauksessa en enempää huolestuisi, todella normaalia tuo yksittäinen lehahdus. Ongelmana nykyään että vanhemmat usein rajoittava tämmöisen jälkeen ruokavaliota turhaan, tämä altistaa allergioiden kehitykselle. Näin sanoo suomalainen uusi allergia ohjelma.

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Minä sanoisin, että allergiaa. Mutta en ole lääkäri...

Joku allerginen reaktio tuli ensin mieleen.

Mulle myös, näyttää aika paljon nokkosrokolta eli urtikarialta. Siihen voi olla noin miljoona eri syytä - joillakin laukaisee vaikkapa saunominen tai pakkanen.

Meillä parhaillaan vauvarokko eikä tuo kyllä ihan samanlaiselta ihoreaktiolta näytä.Mielummin allergista,nokkosrokkotyyppistä mutta outoa on jos hapanmaitotuotteelle reagoi noin voimakkaasti viikon käytön jälkeen.Jos olisit aamulla antanut ensimmäisen kerran niin sitten voisi johtua siitä. Onko ollut uudet vaatteet päällä tai vaihdettu pesuaineita?

Alkuperäinen kirjoittaja **:
Meillä parhaillaan vauvarokko eikä tuo kyllä ihan samanlaiselta ihoreaktiolta näytä.Mielummin allergista,nokkosrokkotyyppistä mutta outoa on jos hapanmaitotuotteelle reagoi noin voimakkaasti viikon käytön jälkeen.Jos olisit aamulla antanut ensimmäisen kerran niin sitten voisi johtua siitä. Onko ollut uudet vaatteet päällä tai vaihdettu pesuaineita?

Ei ole ollut uudet vaatteet päällä eikä ole vaihdettu pesuainetta. Aamulla sitä ei tosiaan vielä ollut. Joo viikon tosiaan olen sitä jugurttia antanut, kerran päivässä, tällä hetkellä noin 40-50 ml kerrallaan, olen sekoittanut siihen marja-tai hedelmäsosetta. Aloitettiin ihan parista lusikallisesta.

meillä kans oli tuollasta noihin aikoihin ( siis pojan ollessa tuonikänen ).
en tiedä oliko aika joka auttoi vai se, että suihkuttelua vähenneltiin ja siirryttiin pesemään aqualanilla napero.
meni ohi muutamassa viikossa ,oisko parissa ihan.

Alkuperäinen kirjoittaja Neuvolasta.:
Jos ei ole kuumetta tai muuten kipeä niin ehkä ei vauvarokkoa. Vauvojen iho reagoi monella jossain elämän vaiheessa uusiin ruokiin tai toisaalta viruksiin ilman että se olisi allergiaa. Immuniteetti kehittyy. Mikäli iho normalisoituu eikä tilanne jatku, niin kannattaa jatkaa hapanmaidon antamista ehkä aluksi vähemmän. Jos iho juttu uusii niin ja pysyy voisit ottaa neuvolaan yhteyttä. Allerginen laaja ihottuma tekee levottomaksi ja kutisee, yöt voivat olla katkonaisia. JOka tapauksessa en enempää huolestuisi, todella normaalia tuo yksittäinen lehahdus. Ongelmana nykyään että vanhemmat usein rajoittava tämmöisen jälkeen ruokavaliota turhaan, tämä altistaa allergioiden kehitykselle. Näin sanoo suomalainen uusi allergia ohjelma.

Kiitokset, täytyy vähentää jugurtin määrää.

Kannattaako tuohon laittaa mitään perusvoidetta tms. vai onko siitä mitään hyötyä esim. kutinaan?

Täytyypä tarkkailla tilanetta, lähteekö itsekseen pois.

Nostanpa tämän vielä, ja kerron että nyt aamulla ihottuma on vaalennut niin että sen juuri ja juuri näkee, ilmeisesti siis oli joku ohimenevä reaktio. Olen tänään antamatta sitä jukurttia, kokeilen olisiko se siitä.

Kyllä kuitenkin säikäytti eilen illalla.

Yhteistyössä