Mitäs te tekisitte tässä vaiheessa?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SuperÄiti-:
:LOL: :LOL: :LOL: :headwall:

Kannattaisi lukea hieman tarkemmin tai sitten ees sisäistää lukemansa :whistle: .
Samat sanat sinulle. =)
Juurihan ap sanoi, ettei mies saisi lainaa tarpeeksi eikä lainan määrä paljoa muuttuisi, vaikka olisi toisenkin nimi papereissa. :whistle:
Ja jos työpaikkaa vaaditaan ja sitä ei ole niin silloinhan ei ainakaan minun mielestäni ole mahdollisuutta ottaa sitä isoa lainaa.

En tiedä, ehkä sitten ymmärsin jotain väärin.
Eli silloin ei ole mahdollisuutta :whistle: kuten sanoin, jos on mahdollisuus, niin suoraan sellanen missä on loppuelämänsä. Mä en kannata väliaikaisia asuntoja/taloja, jos on mahdollisuus muuhunkin ja se, että suunnittelee 3lasta ja hankkii sen mukaan asunnon on ihan hyvä, ainahan siitä eroon pääsee jos sitten asunto jääkin liian isoksi ja lapsiluku liian pieneksi...
 
Annuska
Kyllä nykyisin on ihme meininki. Ennen hommattiin kaksio, maksettiin se, hommattiin isompi kämppä, maksettiin se, sitten ehkä se ok-talo, joka oli 'lopullisena haaveena'.

Nykyisin otetaan satojen tuhansien lainoja, vaikka tiedossa on 'varmasti' pitkiä heikkomaksukykyisempiä aikoja (opiskelu- ja äitiysloma-aikoja yhteensä vuosia).

Eihän järkevä ihminen niin tee, hiisi vieköön! Vaikka kaikkia riskejä ei voi koskaan nollata eikä edes vakuuttaa, niin joku suhteellisuudentaju voisi ihmisillä olla.

Eikö kukaan muista lamaa reilun 10 vuoden takaa? Eikö kukaan tajua, että tämä nousukausikaan ei ole ikuinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SuperÄiti-:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SuperÄiti-:
:LOL: :LOL: :LOL: :headwall:

Kannattaisi lukea hieman tarkemmin tai sitten ees sisäistää lukemansa :whistle: .
Samat sanat sinulle. =)
Juurihan ap sanoi, ettei mies saisi lainaa tarpeeksi eikä lainan määrä paljoa muuttuisi, vaikka olisi toisenkin nimi papereissa. :whistle:
Ja jos työpaikkaa vaaditaan ja sitä ei ole niin silloinhan ei ainakaan minun mielestäni ole mahdollisuutta ottaa sitä isoa lainaa.

En tiedä, ehkä sitten ymmärsin jotain väärin.
Eli silloin ei ole mahdollisuutta :whistle: kuten sanoin, jos on mahdollisuus, niin suoraan sellanen missä on loppuelämänsä. Mä en kannata väliaikaisia asuntoja/taloja, jos on mahdollisuus muuhunkin ja se, että suunnittelee 3lasta ja hankkii sen mukaan asunnon on ihan hyvä, ainahan siitä eroon pääsee jos sitten asunto jääkin liian isoksi ja lapsiluku liian pieneksi...

mitä minä ajattelen! =)
 
Mie vaan ihmettelen että miten joku jaksaa/viitsii suunnitella noin tarkkaa elämäänsä eteenpäin. Ei ne 2-3 lasta ole välttämättä itsestään selvyys, ei niitä noin vaan tehdä.
Mutta ehkä mä olen enemmän tunne kuin järki-ihminen... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ottakaa lainaa ja makselkaa vain korkoja niin kauan, kun opinnot on ohi ja saat työpaikan. Näin mun tuttavaperhe tekee, molemmat opiskelee ja kaksi lasta.
Mutta ei meille taideta sen verran lainaa myöntää jos ei ole vakituista työpaikkaa...? :/
Noh, meillä mies töissä minä hoitovapaalla ja minkäänvaltakunnan vakituista työtä mulla ei ole. lainan saannissa ei ollut mitään ongelmaa.
 
Mmm... Mie varmaan tyytyisin vielä hetkeksi "väliaikaisasuntoratkaisuun", ostaisin vaikkapa rivarikolmion tai paritaloasunnon, mihin rahkeet riittää.. Ajatuksella, että ainakin 2 vuotta tässä asutaan ja myydään sitten pois.

Itseasiassa vähän sillä tapaa me tehtiinkin miehen kanssa, vaikka rahkeet ois riittänyt, mut jaksut ei oo vielä riittäny rakentamishommiin ja rakennusala on tällä hetkellä niin tiukasti "varattua" ja kauheen kallistakin, niin ei oo alettu vielä pähkäilee oman tekemistä.. Sitten kuhan nyt tässä pari vuotta vielä majaillaan.. :D (Niin joo ja täällä "maalla" saatiin todella edulliseen hintaan paritalo neliö meijän perheelle ja ihan kiva on kaikin puolin ollut.).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Drama queen:
Mie vaan ihmettelen että miten joku jaksaa/viitsii suunnitella noin tarkkaa elämäänsä eteenpäin. Ei ne 2-3 lasta ole välttämättä itsestään selvyys, ei niitä noin vaan tehdä.
Mutta ehkä mä olen enemmän tunne kuin järki-ihminen... :whistle:
Mä en koe, että oltais suunniteltu hirveän tarkkaan... Asunto ja sitten ollaan puhuttu kolmesta lapsesta, ei se mun mielestäni hirveän tarkkaa suunnittelua ole?

Ja kirjoitin tuonne jo aikaisemminkin, että tiedän, että lapsia ei noin vain tehdä ja me olemme kyllä ihan tietoisia siitä, että emme välttämättä koskaan saa tämän yhden lisäksi enää biologisia lapsia...

 
vieras
Aika erikoista ajatuksenjuoksua.
Meillä ei ainakaan käynyt mielessäkään, että jos olemme perhe, vain toisen nimi tulisi lainapapereihin.
Emmekä koskaan suunnitelleet noin tarkkaan lasten määrää. Tosin kun oli vain yksi lapsi, kuvitteli, että ihan samahan se on hoitaa 1 tai 10. Ihanaa ja helppoa! Oikeasti meidän lapsiluku jää kahden lapsen perusteella kahteen.
Ja me mahduimme kyllä yhden lapsen kanssa kaksioon, ja kahden kanssa kolmioon ihan hyvin. Ja jos teillä on tarkoitus pitkällä ajanjaksolla tehdä lapset, varmasti seuraavat 5-10 vuotta mahtuisitte tekin ihan hyvin kolmioon. ja sitten vasta ehkä alkaisivat lapsenne olla kouluikäisiä, ja tarvitsisitte isomman. Vaikka tekisittekin ne kolme lasta, mitä ei yhden lapsen perusteella kannata lähteä vannomaan.

Mielestäni ahneilta kuulostatte. Ja jos isoa asuntoa olette heti vailla, palaisin opiskeluihin aikaisemmin kuin vuoden päästä. Ei olisi tullut opiskelijana mieleenkään alkaa vaatia 4-5 huonetta, tai lapsia ylipäänsä, kolmesta puhumattakaan.

Todella todella ahneen kuuloista. Minulle kaikki heti tänne nyt.

Mutta onhan meitä moneksi.
 
vaikka sinulla onkin nyt yksi lapsi, niin ei koskaan voi olla satavarma että lapsia tulee lisää. Jos sinulla ei ole suunnitelmissa ne lapset vielä pariin seuraavaan vuoteen, niin miksi nyt jo noin iso asunto ja isot lainat. Ehtiihän sitä sittenkin vaikka kun toinen tuloillaan.
Itse olen (jos sen tässä saa sanoa) muutanut elämäni aikana jopa samalla paikkakunnalla ihan perheen kasvaessa ja niin ei ole koskaan joutunut maksamaan itseään kipeäksi lainoja. Mutta tänään näyttää olevan suunta että heti alkuun pitää saada isot asunnot ja jo heti ajokortti-iässä autot ja kaikki. Maailma toki muuttuu, mutta vähemmälläkin ja hitaamminkin etenemällä asiat onnistuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika erikoista ajatuksenjuoksua.
Meillä ei ainakaan käynyt mielessäkään, että jos olemme perhe, vain toisen nimi tulisi lainapapereihin.
Emmekä koskaan suunnitelleet noin tarkkaan lasten määrää. Tosin kun oli vain yksi lapsi, kuvitteli, että ihan samahan se on hoitaa 1 tai 10. Ihanaa ja helppoa! Oikeasti meidän lapsiluku jää kahden lapsen perusteella kahteen.
Ja me mahduimme kyllä yhden lapsen kanssa kaksioon, ja kahden kanssa kolmioon ihan hyvin. Ja jos teillä on tarkoitus pitkällä ajanjaksolla tehdä lapset, varmasti seuraavat 5-10 vuotta mahtuisitte tekin ihan hyvin kolmioon. ja sitten vasta ehkä alkaisivat lapsenne olla kouluikäisiä, ja tarvitsisitte isomman. Vaikka tekisittekin ne kolme lasta, mitä ei yhden lapsen perusteella kannata lähteä vannomaan.

Mielestäni ahneilta kuulostatte. Ja jos isoa asuntoa olette heti vailla, palaisin opiskeluihin aikaisemmin kuin vuoden päästä. Ei olisi tullut opiskelijana mieleenkään alkaa vaatia 4-5 huonetta, tai lapsia ylipäänsä, kolmesta puhumattakaan.

Todella todella ahneen kuuloista. Minulle kaikki heti tänne nyt.

Mutta onhan meitä moneksi.

Me emme ole ahneita ja tiedämme sen itse kaikkein parhaiten. Mutta sinulla oma mielipiteesi =)

Aikaisemmin en opiskeluja jatka, en halua tyttöä aikaisemmin ainakaan hoitoon laittaa.

Enkä ole sanonut, että AIVAN VARMASTI kolme lasta hankitaan vaan että kolmesta lapsesta OLLAAN PUHUTTU.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
vaikka sinulla onkin nyt yksi lapsi, niin ei koskaan voi olla satavarma että lapsia tulee lisää. Jos sinulla ei ole suunnitelmissa ne lapset vielä pariin seuraavaan vuoteen, niin miksi nyt jo noin iso asunto ja isot lainat. Ehtiihän sitä sittenkin vaikka kun toinen tuloillaan.
Itse olen (jos sen tässä saa sanoa) muutanut elämäni aikana jopa samalla paikkakunnalla ihan perheen kasvaessa ja niin ei ole koskaan joutunut maksamaan itseään kipeäksi lainoja. Mutta tänään näyttää olevan suunta että heti alkuun pitää saada isot asunnot ja jo heti ajokortti-iässä autot ja kaikki. Maailma toki muuttuu, mutta vähemmälläkin ja hitaamminkin etenemällä asiat onnistuu.
Tuosta lapsiasiasta olen kommentoinut pariinkin otteeseen aiemmin, joten en siitä nyt enää jauha =)

Eikä olla vielä hankkimassa isompaa asuntoa, asia on siis vasta pohdinnan alla. Lapsia ei nyt heti yritetä lisää ja saattaa olla, että käyn koulunikin loppuun ennen kuin isompaa asuntoa etsitään.

 
pumpulitollo
Juu käy koulut loppuun ennenkuin etsitte isomman asunnon. Sitten teet töitä joitain vuosia ja säästätte. Sitten yritätte muutama lasta lisää ja niihin aikoihin ostatte säästöillä asunnon.

Kuule elämäsää ei kannata ahnehtia liikaa. Siinä palaa loppuun itse ja liitto ja ne lapset kärsii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pumpulitollo:
Juu käy koulut loppuun ennenkuin etsitte isomman asunnon. Sitten teet töitä joitain vuosia ja säästätte. Sitten yritätte muutama lasta lisää ja niihin aikoihin ostatte säästöillä asunnon.

Kuule elämäsää ei kannata ahnehtia liikaa. Siinä palaa loppuun itse ja liitto ja ne lapset kärsii.

Joo tossa sun pointissä näen kyllä järkeä =) Mutta monia vuosia ei varmaankaan odoteta, koska ei haluta lapsille paljon ikäeroa (jos niitä nyt lisää siunaantuu)...
 

Yhteistyössä