Mitäs te mammat itse saitte lahjaksi?

  • Viestiketjun aloittaja "pelle"
  • Ensimmäinen viesti
Mä sain yöpuvun (olin itse ostanut, kun ostin kaikille perheenjäsenille kuten joka joulu), sitten sain aivan parhaan yllätyksen: järjestelmäkameran. Siitä oon haaveillut jo pari vuotta, mutta ei ole tullut hankittua ja nyt mies sen minulle sitten oli ostanut. Aivan mahtavaa. Sit sain Baileys pullon, kalenterin ensi vuodeksi, pari kirjaa, suklaata, hajuveden, kaksi punaista kivi tuikkua.

Sit saatiin miehen kanssa matkalahjakortti miehen vanhemmilta sekä lupaus hoitaa lapsia matkan ajan. 2-3 yötä varmaan ensi kesänä. Itse en todennäköisesti halua kuopusta jättää aikaisemmin appivanhemmille hoitoon yli yön. Edinburghiin haluaisin mennä, että jos vaikka ensi kesänä ihan kahdestaan miehen kanssa.
 
Turkilmas
Siskolta sain kalenterin ja näppärän vihon ensi vuodelle. Anopilta valkoisia Teeman lautasia ja kiva collegepuvun (tai siis eri merkkiset hupparin ja housut). Sain miehen veljeltä ja hänen vaimoltaan satasen lahjakortin kosmetologille (kiitoslahja siitä kun tein ruoat heidän häihinsä) ja toisen veljen perheeltä suolasaippuaa, teetä ja oljysumutepullon. Naapureilta tuli ihana lasipurkki, jossa kynttilä ja sellainen "valotalo". Yhdeltä naapurilta suklaarasia, yhdeltä gluteenittomia jauhoja, yhdeltä suppilovahveroita, marmeladia ja suklaalevy. Äidin lahja tulee vasta joulun jälkeen.

Isoin yllätys oli miehen ostama lahja. Oltiin sovittu ettei osteta mitään, mutta hän olikin ostanut sormuksen. Aivan älyttomän ihanan sellaisen. Täydellisen. Saan vaihtaa vanhan vihkisormuksen tilalle. Olkoon samalla vähän niinkuin uusi alku liitollekin :).

Blogissa kuva yhden naapurin lahjasta, sekä sormuksesta.

Mustikkametsän tarinoita: Joulu... mikä ihana tekosyy :)
 
Turkilmas
Itsehän panosti joululahjoihin tänä vuonna, mietin mitä kukakin haluaisi. pentikkiä, koruja, kellon ja muutama muu juttukin. itse sain sukat ja suklaata. Ensi jouluna en pahemmin lahjoja ostele.
Anteeksi jo etukäteen, mutta mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä ajattelutapaa. Tänä(kin) vuonna lahjoin monia ystäviä ja tietysti lähimpiä sukulaisia jne. Moni ystävä oli tosi nolona kun heillä ei ollut mulle mitään. Samoin isoäitini nolona totesi, että minä aina lahjon muita, mutta muut ei minua. Veljeni ei ole ostanut vuosiin mitään, mutta oli niin kiitollinen saamastaan lahjasta. Ostan joka vuosi ja ihan ajatuksella.

Pointtina siis se, että miksi ihmeessä odotat saavasi samalla mitalla takaisin? Jos lahjojen antamisen motiivina on saaminen samalla mitalla takaisin, niin kannattaisko mieluummin sitten satsata suoraan itselleen? Siis ostat itsellesi lahjan ja saat takuulla mitä haluat.
 
"..."
Siskolta sain kalenterin ja näppärän vihon ensi vuodelle. Anopilta valkoisia Teeman lautasia ja kiva collegepuvun (tai siis eri merkkiset hupparin ja housut). Sain miehen veljeltä ja hänen vaimoltaan satasen lahjakortin kosmetologille (kiitoslahja siitä kun tein ruoat heidän häihinsä) ja toisen veljen perheeltä suolasaippuaa, teetä ja oljysumutepullon. Naapureilta tuli ihana lasipurkki, jossa kynttilä ja sellainen "valotalo". Yhdeltä naapurilta suklaarasia, yhdeltä gluteenittomia jauhoja, yhdeltä suppilovahveroita, marmeladia ja suklaalevy. Äidin lahja tulee vasta joulun jälkeen.

Isoin yllätys oli miehen ostama lahja. Oltiin sovittu ettei osteta mitään, mutta hän olikin ostanut sormuksen. Aivan älyttomän ihanan sellaisen. Täydellisen. Saan vaihtaa vanhan vihkisormuksen tilalle. Olkoon samalla vähän niinkuin uusi alku liitollekin :).

Blogissa kuva yhden naapurin lahjasta, sekä sormuksesta.

Mustikkametsän tarinoita: Joulu... mikä ihana tekosyy :)
Onpas kaunis sormus, kelpaisi mullekin :)
 
sdfasgdf
Mieheltä sain kylpytakin, kirjan, lapaset ja suklaata.

Anoppi oli taas innostunut ja ostanut paljon lahjoja (osa miehen kanssa yhteisiä): kirjoja useampi, pussilakanasetit mulle ja miehelle, kaitaliina, jouluvalot, joku Pentikin kynttiläjuttu... Oli siinä varmaan muutakin, en edes kaikkea just muista.

Oma äiti osti meille uudet peitot ja tyynyt.
 
lahjaharava
Järjestelmäkameran, mariskoolin, iittalan astioita, muumimukin, karkkia, suklaata, 50€:n lahjakortin vaateliikkeeseen, vain elämää cd levyt, 150€ rahaa, nomination korupalan, paidan, kosmetiikkaa.. Hmm mitäs vielä..

Taisin olla aika kiltti :) noh, sormusta mieheltä ootin mutta ehkä sillä on sopivampi ajankohta mielessä...
 
"Jep"
Mieheltä arvostamani rokkarin valokuva-päiväkirja ja lempibändini uusin cd.
Anopilta herkkukori missä perussettiä, suklaa, puuroriisiä, glögiä jne sekä itsetehty puinen pannunalunen.
Lasten pph:ta punkkupullo
Omilta vanhemmiltani 20e, tai siis koko perheelle 120e eli 20e per nuppi. Itseeni käytin suurimman osan kun kävin reissussa ennen joulua :)
 
Foortti harmaana
- Pari kirjaa ( tai siis 3 joista 2 samaa)
- Torkkuviltin, mutta se pitää jakaa kissojen kanssa ;)
- Sukkia
- Jotain ihme pöytäliinoja ja -rättejä mun vanhemmilta
- Suklaata (osassa kookosta ja marsipaania, yök, osa oli hyviä)
- Rahaa
- Mähkän anopilta ja johan toinen kissa jo raiskas sen :)
 
Foortti harmaana
- Pari kirjaa ( tai siis 3 joista 2 samaa)
- Torkkuviltin, mutta se pitää jakaa kissojen kanssa ;)
- Sukkia
- Jotain ihme pöytäliinoja ja -rättejä mun vanhemmilta
- Suklaata (osassa kookosta ja marsipaania, yök, osa oli hyviä)
- Rahaa
- Mähkän anopilta ja johan toinen kissa jo raiskas sen :)
Ai joo ja työkaverilta Pentikin sydänkranssin ja oppilailta punaviiniä ja punssiglögiä.
 
tykkää
Yöasun, pörrösukat, Just Dance 3 -pelin, 2 erilaista tuikkulahjakoria, saunasetin, mariskoolin, lahjakortin turvesaunaan, joulukarkkia, almanakan, höyrypesurin ja robotti-imurin.
 

Yhteistyössä