Mitäs tänään lapsilla päällä kun oli jo pakkasta? Lähinnä etelän ihmiset..

• Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti
"tiina"
Itse laitoin tänä aamuna eskarilaiselle jo 2-osaisen toppapuvun päälle kun oli tosiaan -3 kun lähdettiin.. nyt on lämmennyt hurjasti ja mietinkin että tulikon vähän liioiteltua. Tosin pari aamua sitten poika valitti että on kylmä kun oli vk-vaatteilla + fleecehaalarilla liikkeellä. Hitto on tämä joka vuosi yhtä vaikeaa :D

Mitäs teillä?

Poika lähti tarhaan aamulla ihan välikausikamppeilla.. kolitsihousujen alle tosin laitoin pitkät kalsarit.. ei oo kertaakaan vielä valittanut kylmää, sen verran kuuma kalle on.. nytkin aurinko paistaa, joten en usko, että toppakamppeita pitäisi vielä laittaa kun sää lämpenee päiväks..
Ja tosiaan Turussa asutaan :)

Eskarilainen lähti ihan normi syystamineissa. Ei tarvi mitään haalareita vielä, niitä ehtii pitää sitten kunnon pakkasilla ihan tarpeeksi. Pipo ja hanskat tietty piti laittaa mutta niitä käyttää jo isikin. Ja kaulahuivia.

"mie"
Meillä oli tänä aamuna -1. ja edelleen sekä eskari että 3-vuotias lähti tänään välikausihaalarilla + lämpimillä alukerroksilla.
3-vuotiaalla alla fleece haalari ja eskarilaisella fleecehuppari

"hmm"
Mie laitoin vanhat toppapuvut noille päälle :D 2v ja 4v. Sit laitoin aika ohuet toppahanskat, talvi coret ja pipon ja alupipon. Ne uudet ja vähän sopivammat toppavaatteet laitan sitten kun on koko päivä pakkasen puolella :) Vähän oli esikolle tuo vanha puku jo hihoista lyhyt tai siis kun nostaa kädet ylös niin hihat on sillon vähän lyhyet, mut eiköhän pari viikkoa sillä pärjää :)

"vieras"
pojalla on collegehousut ja trikoopaita, fleeceasu, vk-haalari, puuvillakypärä ja keinokuitupipo, fleecevuoriset rukkaset, villasukat ja lämmivuorikumpparit

tytöllä muuten samat mutta haalarina ohutvanuhaalari, koska palelee herkemmin (tai siis ei juokse koko aikaa ympyrää niinkuin poika)

..
Taaperoilla oli isommalla vanha ohut toppapuku, nuoremmalla Po.P:n vk-puku fleecevuorella ohuiden sisävaatteiden päällä.

Itselläni oli farkut ja trikoopaita, päällä fleece. Ei ollut kylmä kuin vähän varpaisiin (jalassa tennarit).

"Blaah"
Tätä samaa asiaa ihmetellään joka vuosi. Kysymyshän toivottavasti on siitä, että et halua, että pikkuenkelisi olisi "erilainen" päiväkodissa tai koulussa, eikä siitä, että et tiedä miten pukea lapsesi. Kyllä ainakin minulle on selvää, mitä vaatteita lapsenitarvitsee, ja siksi on aivan hailee mitä naapurin matilla ja maijalla on päällä.

Nyt sitten 120 vastausta mitä meidän murulla on päällä ja blaah blaah.

"tiina"
[QUOTE="Blaah";27400695]Tätä samaa asiaa ihmetellään joka vuosi. Kysymyshän toivottavasti on siitä, että et halua, että pikkuenkelisi olisi "erilainen" päiväkodissa tai koulussa, eikä siitä, että et tiedä miten pukea lapsesi. Kyllä ainakin minulle on selvää, mitä vaatteita lapsenitarvitsee, ja siksi on aivan hailee mitä naapurin matilla ja maijalla on päällä.

Nyt sitten 120 vastausta mitä meidän murulla on päällä ja blaah blaah.[/QUOTE]

Kyllä, juuri sitä olen pelännyt koko aamun ettei mussukkani vain erottuisi muista lapsisita millään tavalla, sitä en ole oikeasti edes ajatellut että laitoinko sittenkin liikaa päälle.
Kiitos kun toit pointtini esille :)

Ja uskon kyllä että olet parempi näissä pukemisasioissa, kuten varmaan kaikissa muissakin asioissa :D

"Blaah"
Tarkoitukseni ei suinkaan ollu kritisoida ap:tä, vaan ylipäätään näitä pukeutumiskeskusteluita. Mutta väitätkö, että olet vain puhtaasti kiinnostunut siitä mitä muilla on päällä ja haluat lukes 120 vastausta pipoista, hanskoista, kaulureista yms? Vai ehkä kuitenkin epävarma siitä, onko lapsesi asianmukaisesti puettu? Liiathan saa helposti pois, mitä sitä murehtimaan....

Meillä legginsit ja trikoopaita, päälle fleeceasu ja välikausihaalari. Tavalliset sukat ja villasukat jos kumpparit laitetaan. Pipo, sormikkaat. Muistaakseni laitan vielä huivin kaulaankin, en villahuivia vaan kivan kangashuivin.

Noilla tyttö pärjää kivasti.

"tiina"
[QUOTE="Blaah";27400901]Tarkoitukseni ei suinkaan ollu kritisoida ap:tä, vaan ylipäätään näitä pukeutumiskeskusteluita. Mutta väitätkö, että olet vain puhtaasti kiinnostunut siitä mitä muilla on päällä ja haluat lukes 120 vastausta pipoista, hanskoista, kaulureista yms? Vai ehkä kuitenkin epävarma siitä, onko lapsesi asianmukaisesti puettu? Liiathan saa helposti pois, mitä sitä murehtimaan....[/QUOTE]

Siis täh?

Olin nimenomaan epävarma siitä tuliko aamulla liioiteltua pukemisen kanssa, onko toppa liikaa kun päiväksi lämpeni kuitenkin. Ja siitähän pääasiassa kirjoitinkin, eikö?

Ja kyllä, olin kiinnostunut mitä muut ovat lastensa päälle pukeneet, ja nimenomaan siitä näkökulmasta että liiottelinko itse.

Yhteistyössä