Mitäs syötte nyt?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mitäs syötte nyt tai aiotte syödä?

Meillä ei koneella syödä, mutta kohta menen ottamaan pari porkkanamuhkua, päälle meetvurstia ja tuorekurkkua ja kylmää maitoa. Aah, hirvee nälkä. :D
 
Joskus yrttitee oli kiellettyä kun oli raskaana...
Mietin silloin että miksi, mutta mä en oo teenjuoja joten se ei varsinaisesti haitannutkaan.
Eihän sitä suositella, mutta se on siitä syystä että kaikki yrtit ei ole turvallisia. Käytän niitä jotka tiedän turvalliseksi, ja en joka päivä juo, ja useampi yrtti niin määräkin jää vähäiseksi.
 
Mutta mikä niissä on vaarana? Käytetäänhän yrttejä myös mausteena...
E koskaa oikein tajunnut tätä :confused:
Mausteina yleisesti käytetyt yrtit taitaaki olla turvallisia. (Paitsi persiljaa ei vissiin kovin hirveesti kannattas käyttää, ei kyllä muulloinkaan jos oikeen muistan.)
Keskenmenon tai ennenaikaisen synnytyksen riski ainaki joissaki...mut mulla on se käsitys että tarvis sit vähä enempi käyttää, näistä tavallisemmista yrteistä. Vahvemmista yrteistä ("lääke"rohtoja) en sit tiedä, niitä ainaki parempi välttää, eihän niitä muutenkaan kannata muuten vaan käyttää. Enimmäkseen ei kai tiedetä onko turvallinen vai ei.

Muoks.. tarkistin tuota persiljaa, ja olin eka merkinny että ok vähäisenä ja harvoin, mut sit myöhempi merkintä että ei ollenkaan. Tiedä sitte... Rosmariinia ei myöskään jatkuvasti eikä paljon (harvemminpa mitään mausteyrttejä joka päivä runsaasti käytetään).
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä