Mitäs se tarkottikaan, jos vauva hengittää sillai mahalihaksia käyttäen...?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
keuhkoputkentulehdus??
Mitä oireita siinä olis?

Ollaan siis kertaalleen puoltoist viikkoa sitte oltu lääkärissä, silloin ei ollu mitään muuta ku flunssa.

Nyt toi on ruvennu kuorsaan, varsinki maatessa näyttää ottavan lihaksiin hengittäminen ja on vähän kuumetta (en mitannu, mut näppituntumalla). Leikkii, syö ja juo kuitenki ihan hyvin, ja on ilonen. Vähän väsyneempi ku yleensä, eilen nukku kolmet päikkärit...

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Lapsi käyttää sillon apulihaksia. Meillä kolmonen teki sitä kun oli älyttömäs flunssas, osastolle rs-virus, nesteytykseen kun lopetti syönnin.
Mut toi syö ja juo paremmin ku hyvin...?
Joo en mä teitä sillä tarkottanutkaan, enkä mä edes tiedä onko sun lapsella nyt flunssaa. Meillä oli sillon kolmosen ollessa 4.5kk vanha tuolleen et hirmu flunssa ja lapsi alkoi käyttää apulihaksia hengittämisen apuna josta mentiin osastolle ja lopuksi oltiin nenämahaletkus vai peräti tipas kun lopetti syönnin.

ehkä
Jos muutoin virkeä ja syö ja juo hyvin niin tuskin vakavampaa. Apulihakset on ylhäällä eli hartiatkin liikkuis kohtuuttoman paljon jos niitä käyttää, jos vatsa nousee niin pallealla hengittää tietääkseni kuten pitääkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä:
Jos muutoin virkeä ja syö ja juo hyvin niin tuskin vakavampaa. Apulihakset on ylhäällä eli hartiatkin liikkuis kohtuuttoman paljon jos niitä käyttää, jos vatsa nousee niin pallealla hengittää tietääkseni kuten pitääkin.
Ei ne hartiat hierveesti liiku. Mutta kyllä mä pallean erotan. ;) Ei se maha nouse, vaan vatsalihakset jännittyy.

Lapsi käyttää sillon apulihaksia. Meillä kolmonen teki sitä kun oli älyttömäs flunssas, osastolle rs-virus, nesteytykseen kun lopetti syönnin.
Mut toi syö ja juo paremmin ku hyvin...?
Joo en mä teitä sillä tarkottanutkaan, enkä mä edes tiedä onko sun lapsella nyt flunssaa. Meillä oli sillon kolmosen ollessa 4.5kk vanha tuolleen et hirmu flunssa ja lapsi alkoi käyttää apulihaksia hengittämisen apuna josta mentiin osastolle ja lopuksi oltiin nenämahaletkus vai peräti tipas kun lopetti syönnin.
No siis on ollu kohta kolme viikkoa jo kunnon flunssassa. :(

hei
Käytäs lääkärillä, saa kuunnella keuhkot. Voi olla melko oireetonkin keuhkoputkentulehdus, aina ei välttämättä oo edes yskää, pikku lämpöily ja pitkittyny tauti viittais siihen myös.

-
Meillä myös kohta 3viikkoinen tyttö kipeänä, aivastelee ja yskii, välillä hengitys kuulostaa rohisevan ja vinkuvan mutta ei koko aikaa. Syö hyvin, (n. 130ml kerralla) mutta on kovin itkuinen hereillä ollessaan. Kuumetta ei ole.

Koska kanattaa huolestua?

s
Pidemmän aikaa ollu kipeenä, ni pitää jo vähän seurailla, ettei mitään jälkitautia oo kehittymässä...
mahalihaksilla ? mulle sanottiin, että kannattaa seurata kyljestä, että meneekö kuopalle ku hengittää.

iskä
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Meillä esikoinen hengitteli noin ja diagnoosi oli astma :/

En siis väitä että teillä olisi astma, mutta keuhkoissa voi kyllä jotain häikkää olla.
Meillä myös poika hengittää noin kun on "astmakohtaus" menossa.

Yhteistyössä