mitäs sanotte mun laihdutus"suunnitelmasta"?

• Viestiketjun aloittaja fläsä
  • Ensimmäinen viesti
fläsä
maanantaina alkaa "uusi"elämä. ja tavoitteena normaali paino.

eli laihdutus alkakoon.

olin ajatellut, että jos alottaisin ihan "pussi kuurilla", että saisin "pahimmat"pois. ja kun pahimmat läskit ovat poissa, aloittaisin painonvartioden pisteiden laskun? siinä ajassa sitten ehtisi oppia "oikeat"ruoka tottumukset ja tietty liikunta mukaan.

miltäs kuulostaa?

vieras
Suosittelen aloittamaan www.gojuttago.fi dieetillä.. Itse aloitin sillä ja hyvin lähti paino tippumaan =). Hieman sovelsin tuota, mutta jo ekalla viikolla lähti 1,5kg, enkä mitenkään suuremmalti edes ole ylipainoinen..

-
Mä sanoisin, että aloita mieluummin hitaasti elämänmuutos, eli teet vaan pieniä valintoja ja vähitellen jätät turhat herkuttelut väliin. Ei mitään pisteiden laskua vaan laitat kotona perusruokaa ja jätät turhat välipalat ja herkut pois, esim. iltasyömistä kannattaa vähentää. Aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Muuten et syö mitään lisäksi. Ja kannattaa liikkuakin vähän, vaikka vaan kävelet enemmän paikasta toiseen, se jo riittää.

Suosittelen lukemaan esim Annika Dahlqvistin kirjan "Karpin tapaan".

Minusta on älytöntä pyrkiä ainoastaan painon alenemiseen, ja siinä samalla tuhota terveyttään joillaki pussimoskilla. Kun elimistö toimii hyvin, on helpompi sit pysyäkin normaalipainossa.

mii
Kuulostaa siltä että jaksat pusseja pari päivää ja sitten syöt muutakin pahimmassa tapauksessa ahmitkaiken minkä näet ja päädyt keräämään pari kiloa lähtöpainon lisäksi tai sitten etenet painonvartijoihin ja syöt liian vähän rasvaa ja proteiinia ynnä kaloreita ja menet säästöliekille ja laihdutus stoppaa josta masentuneena palaat entisiin ruokailutottumuksiisi. En suosittele pusseja enkä painonvartijoita sen sijaan kalorilaskuri.fi on toimiva palvelu tai sit vaan liikut joka päivä 1,5 tuntia vähintään ja jätä kaikki herkut vähemmälle ja lisäät kasviksia ja proteiini pitoista ruokaa. Syö mahdollisimman vähän teollista ruokaa.

mii
Kuulostaa siltä että jaksat pusseja pari päivää ja sitten syöt muutakin pahimmassa tapauksessa ahmitkaiken minkä näet ja päädyt keräämään pari kiloa lähtöpainon lisäksi tai sitten etenet painonvartijoihin ja syöt liian vähän rasvaa ja proteiinia ynnä kaloreita ja menet säästöliekille ja laihdutus stoppaa josta masentuneena palaat entisiin ruokailutottumuksiisi. En suosittele pusseja enkä painonvartijoita sen sijaan kalorilaskuri.fi on toimiva palvelu tai sit vaan liikut joka päivä 1,5 tuntia vähintään ja jätä kaikki herkut vähemmälle ja lisäät kasviksia ja proteiini pitoista ruokaa. Syö mahdollisimman vähän teollista ruokaa.

kaisuliini
Itse tein niin, että söin pussikeittoja (nutrilett) 7 päivää, josta jatkoin suoraan gojuttago kuurilla. Niiden pussikeittojen jälkeen tuntui nuo juttakuurin ruokamäärät tosi sopivilta ja oli sen nutrilett viikon aikana päässyt jo hyviin eroon enimmistä napostelutavoista :). Nyt siis 2 viikkoa dieettiä takana ja painoa lähteny n.3,5 kg. Pitemmällä tähtäimellä pidän tuota gojuttago kuuria parempana, kun oppii oikeat ruokailuajat ja katsomaan, mitä lautaselleen pistää.

joo
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Suosittelen lukemaan esim Annika Dahlqvistin kirjan "Karpin tapaan".

Minusta on älytöntä pyrkiä ainoastaan painon alenemiseen, ja siinä samalla tuhota terveyttään joillaki pussimoskilla. Kun elimistö toimii hyvin, on helpompi sit pysyäkin normaalipainossa.
Samaa suosittelen minäkin. Ei nälkää ja terveellinen tapa laihtua. Pussikuureilla laihdutat vaan lihakset pois etkä rasvaa!

Mä oon kiloklubilainen, tosin käytän siitä vaan ruoka- ja liikuntapäiväkirjaa. Alotan tempaisten, pyrin 1000kcal vajeeseen päivässä ja nyt on lähteny kilo viikossa tahtia.

Syön samaa ruokaa ku muu perhe, otan vaan pienen annoksen ja lisään kasviksia. Tätä ois tarkotus tosin jatkaa loppuelämä, kevyempää elämää siis. Saas nähä mite sitte ku tavoitepaino on saavutettu, miten älyää nostaa kalorimääriä.. pienennän vajetta sitte peruskulutukseen asti ja jatkan pvkirjan pitoa niin monta vuotta että uskon handlaavani syömiset. Se on pirullista opetella tällasia kun on ollu penskasta asti pullukka. Vaatii itsekuria ja itsehillintää ja pieniä hoksaamisia.

Riippuu toki alkupainostakin. Tätini, joka ei siis ole kovasti minua vanhempi, oli 10 viikkoa pussikeittokuurilla, pirtelöotä tietenkin myös, ja kasviksia, ja sitten jatkoi osittain pussikeitoilla ja vähitellen lisää normaalia ruokaa terveellisesti.

Ja ihan on ravitsemusterapeutin ja lääkärin "määräyksestä" sekä valvonnassa, eipä tuo nyt mitään terveyden tuhoamista ole, päin vastoin.

Tarkkaan en nyt muista, mutta ekan 10 viikon aikana lähti liki 20 kg, ja nytkin tasaisesti. Tätini olisi päässyt vatsalaukun pienennykseen, mutta ei halunnut. Opettelee vähitellen syömään oikein. Terveydellisistä syistä on lihonnut, tarkemmin en kerro.

Pussikeittokuureissa vaan on monilla ongelmia lopettamisen jälkeen ettei sorru, mutta jos on vahvasti alkamassa ja uskoo itseensä, ja pystyy noita syömään, niin ihan hyvä aloitus!

Yhteistyössä