Mitäs sanotte, kumpi yötissivieroitus on 1v 10kk taaperolle helpompaa...

vv
Mitä jos kokeilisit tarjota lapselle vesihörppyä maidon sijasta öisin. Itse helpotin yösyämisiä sillä että siirsin ensimmäistä yöimetystä aina tunnilla eteenpäin. Lapsi söi parin tunnin välein yöllä (lapsella ikää 8kk ja erikoistilanne mikä valvotti), joten päätin ensimmäisenä iltana että ensimmäisen kerran saa rintaa klo 01 (aiemmin siis söi klo 12 ensimmäisen kerran), seuraavana 02 ja kolmantena lapsi jo tajusi nukkua pidempään ja söi vain klo 06. Vaati kyllä mielenlujuutta kun lapsi itkee, mutta tarjosin vesipulloa ja pidin paidan päällä.

kolme lasta
Mä veisin mummon luo vieroitukseen, koska itse en pystyisi. Meillä vieroitettiin 1v5kk tyttö pari viikkoa sitten tissistä niin että isä meni kahdeksi yöksi mummulle tytön kanssa. Isä siis hoiti yöt. Päivät olivat kotona, mutta isä yritti olla mahdollisimman paljon tytön kanssa. Ja sit kotona ollessa isä kans nukutti tytön muutama iltana, nyt äitikin jo voi. Meillä siis vieroitettiin tissistä kokonaan, öisin söi pari kertaa ja päivisin 2-4krt. Meni tosi hyvin vieroitus ja nyt välillä päikkäreiltä herätessään kiukkuaa tissin perään, ei muuten. Välillä katsoo/kokeilee tissiä ja sanoo loppu. Tuon ikäinen jo ymmärsi kun vaan sanottiin että tissi-maito loppu, nyt iso tyttö juo maitoa mukista.

tekisin näin
Mä varmaan sanoisin lapselle,että äitin tissit on tulleet pipiksi,ei voi vähään aikaan syyä niistä ja laittaisin niihin vielä laastarit päälle,ja antaisin lapsen vaikka puhaltaa,että paranisivat nopeesti.Tuon ikäinen kyllä jo ymmärtää hyvinkin.Tai jos et halua satuilla niin sitten oisko helpompaa viedä mummolle?Tosin siinä se vaara,että kun tulee kotiin niin on kuitenkin kotona tissi mielessä ja saa vieroittaa kuitenkin itkujen kanssa...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Häh? Anna pennulle oikeaa ruokaa.

Luinkohan iän oikein.. kohta 2 v ja edelleen tissiä tyrkytät. Hyi olkoon.
En mä viitsi alkaa perunoita keskellä yötä keittämään. :xmas:
:LOL:

Jos yhdistelisit molempia?

Ajattelitko kuitenkin jatkaa päivisin imetystä?
ap imettää enään vain öisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

:LOL:

Jos yhdistelisit molempia?

Ajattelitko kuitenkin jatkaa päivisin imetystä?
ap imettää enään vain öisin.
Juups, meni ohi. Luin nyt koko ketjun.

Alkuperäinen kirjoittaja hellanlettas:
Alkuperäinen kirjoittaja tosifiksulaihajakaunis:

no ei lapsi tarvi yöllä ruokaa! Ei tarvi kukaan yli puoli vuotias...
Ei tarvii ei, mutta tämä äiti tarvitsee unta, mikäs sen helpompaa kuin nukkua ilman paitaa, ja lapsi mönkii yöllä viereen maitohörpylle.
:D :xmas:

..ei vaan en mä ala tässä nyt syitä erittelemään, miksi vielä on yötissitelty..
Kuule, täällä on kohtalotoveri joka pohtii ihan samaa eli lopettamisen/vieroittamisen vaikeutta.
Työssäkäyvänä tarvitsee unta ja ajatus yöhuudoista ja kiukkuamisista kauhistuttaa, etenkin näin kerrostalossa asuvana. Lapsi siis nyt 2v ja tissittelee nukkumaan mennessä ja yöllä mönkii viereen itse ihan niin kuin teilläkin.
Mä haluaisin lopettaa mutta en vaan oikein löydä keinoja / tiedä miten yrittää. Miehestä ei juuri apua ole koska hermostuu kun ei saa lasta rauhoittumaan ja siitähän lapsi sitten hermostuu vielä enemmän...

Lapsi vielä tissillä siksi että oli maitoallerginen eikä erikoiskorvikkeetkaan käyneet eikä neocatea saatu lasta juomaan ollenkaan yrityksistä huolimatta. Niinpä imetys vaan jatkui ja jatkui, lopettaminen kun ei ole ihan niin yksinkertaista kuten varmaan tiedät...
Tiedän kyllä
Voimia ja jaksamista meille! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Minä veisin lapsen mummolle kahdeksi yöksi ja nukkuisin samalla univelat pois. Sitten jaksaisin paremmin seuraavat yöt ja mahdollisen kiukuttelun.

ai niin, palstalla pitää antaa eri vastaus kuin ap pyytää. ;) Menisin risteilylle tai sellaiselle kesämökille, jossa ei puhelin toimi. Sieltä en pääsisi hätiin vaikka mummo miten soittaisi, että lapsi itkee.
:D

vieras
En veisi mummolaan. Meillä lapsen (1,5v) isä nukkui pari yötä lapsen kanssa. Loppujen lopuksi sujui aikas helposti vieroittaminen, ei kovin paljoa etes huutanut, eikä parin yön jälkeen kaivannut tissiä.

kotona vaan
Uskoisin, että yövierotus sujuu ihan hyvin omassakin kodissa. Muutama yö pitää luultavasti kuunnella itkua, mutta sen jälkeen paremmat yöunet on toivon mukaan taattu!

Itse vierotin pojan yötissistä, kun poika oli 1 v 2kk. Vierotuksessa meni 5 yötä. Sen jälkeen ymmärsi, ettei tissiä tipu eikä enää itkenyt tissin perään. Nykyään poika 1 v 9 kk ja nukkuu yöt 21-08.30 kertaakaan heräämättä.

Minusta "vaivattominta" on joko viedä lapsi hoitoon, tai paeta itse kotoa esim. viikonlopun ajaksi... ja sit pysyä tiukkana, ettei sorru tissittelyyn kertaakaan kotiin paluun jälkeen.
Näin olen itsekin joskus joutunut tekemään, enkä kadu.

Yhteistyössä