Mitäs sanotte, kumpi yötissivieroitus on 1v 10kk taaperolle helpompaa...

Se että itse huudatan lasta antamatta rintaa vai se että vien hänet äidilleni vieroitukseen. Äitini on siis pojalle hyvin tuttu ja läheinen ihminen.

...ja joo, tiedän että joidenkin mielestä olen yökhyihirveöyököttäväkamalalähespedofiili kun rintaruokin taaperoa, mutta ihan sama... ;)

piiå
Mun mielipide on että parasta kun vierottaa itse. Tuon ikäinen jo ymmärtää puhetta, ja mummolle vieminen tuskin vierottaa ollenkaan? Sehän on oikeasti vain tapa, ja kyllähän lapsi ymmärtää, etei maito ole saatavilla ennen kuin äiti palaa.
Kiukkua varmasti tulee ja kapinaa kun ei anna, mutta tilanteen rauhoituttua voi selittää asian. Ja lapsi taatusti ymmärtää.
Muistat vaan olla lipsumatta kertaakaan. Ei siinä pitäis ainakaan kolmea yötä kauempaa mennä.

vieras
mie lopetin 1v11kk kerta laakista ku kiukkus niin maan penteleesti yhtenä iltapäivänä kun en kerennyt just sillä minutilla antaa maitoa ja huutoa oli vain se hetki ku kiukkus ja siinä kaikki, oli jo niin iso et tajus selitykset ja yhtään kiukkuitkua ei lopetuksen jälkeen tullut. Meillä tosiaan ei tarvinnu viedä minnekkään poikaa, mutta jos se teillä toimis paremmin niin hoitoon vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mie lopetin 1v11kk kerta laakista ku kiukkus niin maan penteleesti yhtenä iltapäivänä kun en kerennyt just sillä minutilla antaa maitoa ja huutoa oli vain se hetki ku kiukkus ja siinä kaikki, oli jo niin iso et tajus selitykset ja yhtään kiukkuitkua ei lopetuksen jälkeen tullut. Meillä tosiaan ei tarvinnu viedä minnekkään poikaa, mutta jos se teillä toimis paremmin niin hoitoon vaan.
Meillä tosiaan poitsu saa enää nukkumaan mennessä maitoa...ja siitähän tämä yötissittely on päälle jäänytkin...
Päivisin ei edes maitoa pyytele, muuta kuin maitolasiin.

Alkuperäinen kirjoittaja tosifiksulaihajakaunis:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Häh? Anna pennulle oikeaa ruokaa.

Luinkohan iän oikein.. kohta 2 v ja edelleen tissiä tyrkytät. Hyi olkoon.
En mä viitsi alkaa perunoita keskellä yötä keittämään. :xmas:
no ei lapsi tarvi yöllä ruokaa! Ei tarvi kukaan yli puoli vuotias...
Ei tarvii ei, mutta tämä äiti tarvitsee unta, mikäs sen helpompaa kuin nukkua ilman paitaa, ja lapsi mönkii yöllä viereen maitohörpylle.
:D :xmas:

..ei vaan en mä ala tässä nyt syitä erittelemään, miksi vielä on yötissitelty..

Ei tarvii ei, mutta tämä äiti tarvitsee unta, mikäs sen helpompaa kuin nukkua ilman paitaa, ja lapsi mönkii yöllä viereen maitohörpylle.

No aika pimeetä

täällä myös

No höh. Mikä siinä niin kummallista on!? Minun tyttö 2 v 10 kk ja saa tissiä aamulla ja illalla. Jos painajaisia näkee niin joskus yölläkin tarpeeseen. Ei ole mitään hyitä! Ruokaa saa kyllä ja varmasti ap:nkin taapero saa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä tosiaan poitsu saa enää nukkumaan mennessä maitoa...ja siitähän tämä yötissittely on päälle jäänytkin...
Päivisin ei edes maitoa pyytele, muuta kuin maitolasiin.
meillä taas ei noita yöjuomia saanut enään aikoihin, mutta ei juonut muuta maitoa, sitten todettiinkin lievä maitoallergia.. maitoa ei juo vieläkään vaikka on jo reilu 3v. mutta nyt saadaan jo käyttää normaaleja maitotuotteita eli lähinnä jogurttia, raejuustoa ja kalkkilisän ottaa jo suosiolla.

täällä myös
Alkuperäinen kirjoittaja :
Luonnotonta
Joo, tosi luonnotonta, että emä antaa rintaa poikaselleen. Eiköhän lie maailman luonnollisin juttu. Toiset vierottuu 1 vk iässä (kun äidin mukavuus tai kauniit rinnat pannaan ykkössijalle), toiset 3 v iässä. Tuskin kukaan enää koululaisena.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :

Niin no, silloin nukutaan.
Niinpä. Kyllä lapsi tottuu normaaliin ruokarytmiin kun sen siihen totuttaa! Ei kai ap itselleenkään herää yöllä keittämään pottuja. Ihme meininkiä.

hellanlettas

Kuule, täällä on kohtalotoveri joka pohtii ihan samaa eli lopettamisen/vieroittamisen vaikeutta.
Työssäkäyvänä tarvitsee unta ja ajatus yöhuudoista ja kiukkuamisista kauhistuttaa, etenkin näin kerrostalossa asuvana. Lapsi siis nyt 2v ja tissittelee nukkumaan mennessä ja yöllä mönkii viereen itse ihan niin kuin teilläkin.
Mä haluaisin lopettaa mutta en vaan oikein löydä keinoja / tiedä miten yrittää. Miehestä ei juuri apua ole koska hermostuu kun ei saa lasta rauhoittumaan ja siitähän lapsi sitten hermostuu vielä enemmän...

Lapsi vielä tissillä siksi että oli maitoallerginen eikä erikoiskorvikkeetkaan käyneet eikä neocatea saatu lasta juomaan ollenkaan yrityksistä huolimatta. Niinpä imetys vaan jatkui ja jatkui, lopettaminen kun ei ole ihan niin yksinkertaista kuten varmaan tiedät...

vieras
Meillä menossa juuri 1v2kk ikäisen yötisuvieroitus. Sylissä ja viekussa hyssytän takaisin uneen. Itkee tisua, mutta hyvin rauhoittuu. Itkee max 5 min. Minusta on tärkeää, että olen itse antamassa lohtua. Yllättävän hyvin on sujunut. Aamu kuudelta saa sitten tisua, kun on näin pieni , että imeystä vielä jatketaa aamulla ja illalla.

Minä veisin lapsen mummolle kahdeksi yöksi ja nukkuisin samalla univelat pois. Sitten jaksaisin paremmin seuraavat yöt ja mahdollisen kiukuttelun.

ai niin, palstalla pitää antaa eri vastaus kuin ap pyytää. ;) Menisin risteilylle tai sellaiselle kesämökille, jossa ei puhelin toimi. Sieltä en pääsisi hätiin vaikka mummo miten soittaisi, että lapsi itkee.

Yhteistyössä