Mitäs olisitte mieltä mun ratkaisusta..

Pikkusiskolla siis kesällä rippitouhut. Ja meidän vanhemmat ei tee aselepoa edes pippaloiden ajaksi, se kyllä tiedetään. Joten toinen puoli suvusta on ns. "ulkona" eikä edes tietoa onko tulossa mitään kaffeja tms. Siskoltahan se pois on, jos ei.. ja vaikka oiskin niin toinen puolisko suvusta ei ole tervetullut.
Mutta, koska mä olen neutraalia maaperää, voisin avata oveni toiselle puolelle suvusta ja antaa järjestää kahvittelun meillä. Sillä erotuksella, että mun ovet ois avoinna kummallekin puolelle suvusta, jos pysytte kärryillä :D

Vaikeesti selitetty, ehkä :saint:

Hieno idea, siskokin varmasti tykkäis! :) Itellä oli aikanaan vähän vastaava tilanne: mun rippijuhlien aikaan oli porukoilla eron jäljiltä tosi kireet välit, ja vaikka molempien sukua saatiin kuitenkin onneksi paikalle, pelkäsin koko ajan että alkaa kauhea riitely ja pilaavat mun juhlan.. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Kuulostaa hyvältä :) Mää en voi ymmärtää tollasta taistelua ettei saman katon alle mahduta..
Nooh, kaikelle on syynsä ja sitä rataa.. mutta kyllä se korpee kun ei voi edes päiväksi laskea sitä sotakirvestä lastensa takia. Elämä on ja sitten tulee cothis ja hoitaa hommat himaan jotenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikampa:
Hieno idea, siskokin varmasti tykkäis! :) Itellä oli aikanaan vähän vastaava tilanne: mun rippijuhlien aikaan oli porukoilla eron jäljiltä tosi kireet välit, ja vaikka molempien sukua saatiin kuitenkin onneksi paikalle, pelkäsin koko ajan että alkaa kauhea riitely ja pilaavat mun juhlan.. :|
Siskoahan mä tässä mietinkin.

Hyvä idea! Vanhempien riidat ei saisi vaikuttaa noin radikaalisti lapsen elämään. Rippijuhlat on kuitenkin tosi tärkeät nuorelle, ja varmasti haluaisi että kumpikin suku on paikalla (jo lahjojen takia.. ) :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tiikeri83:
Hyvä idea! Vanhempien riidat ei saisi vaikuttaa noin radikaalisti lapsen elämään. Rippijuhlat on kuitenkin tosi tärkeät nuorelle, ja varmasti haluaisi että kumpikin suku on paikalla (jo lahjojen takia.. ) :)
Kirkosta eronneena ja rippijutut pakolla käyneenä saanen olla eri mieltä, siis tuosta tärkeydestä :saint: Mutta pikkusisko ei ole minä, joten..

:)
Tehkää niinku mä ja mun sisko; vanhemmat ovat tervetulleita juhliin VAIN JA AINOASTAAN ilman sotakirveitä. Ei ollu lupa räyhätä, ei vittuilla toisilleen, ei edes mulkasta vihasesti. Ilman noita sääntöjä ei ollu mitään asiaa meidän juhliin. Ja näin mentiin meidän molempien sisarusten häät ja lastemme kastejuhlat (n 10vuoden aikana). Kyllä se tiukkaa teki molemmille, mutta halu osallistua oman lapsensa juhliin voitti ja ovat aina ihan fiksusti käyttäytyneet. Tosin yleensä välttelivät toisiansa kuin ruttoa. Nyt viimmesimmässä juhlassa jo jopa keskustelivat toistensa kanssa ilman verenvuodatusta :O Meinas mullaki tekarit tippua siinä vaihees....

Mie ressaan jo nyt, että miten käy meidän lapsen ristiäiset. Meidän asunnossa ei mahdu niitä pitämään, enkä halua mennä isän tai äidin luo; juurikin tuon takia että haluan "puolueettomalle" maaperälle. Anoppila on kai ainoa vaihtoehto..
Hampaiden kiristelyä tulee varmasti aiheuttamaan se, että meinaan sanoa äidilleni, että uusi mies ei ole ristiäisiin tervetullut.. Mies on ihan ok, mutta ei kuulu minun perheeseeni, en häntä juhliin halua. Saas nähdä miten käy...

Alkuperäinen kirjoittaja Kiira-:
Mie ressaan jo nyt, että miten käy meidän lapsen ristiäiset. Meidän asunnossa ei mahdu niitä pitämään, enkä halua mennä isän tai äidin luo; juurikin tuon takia että haluan "puolueettomalle" maaperälle. Anoppila on kai ainoa vaihtoehto..
Hampaiden kiristelyä tulee varmasti aiheuttamaan se, että meinaan sanoa äidilleni, että uusi mies ei ole ristiäisiin tervetullut.. Mies on ihan ok, mutta ei kuulu minun perheeseeni, en häntä juhliin halua. Saas nähdä miten käy...
Joo, tuo on meilläkin. Mä olen puolueetonta maaperää, mutta uusi mies ei ole meille tervetullut. Tai no, onhan se, jos haluaa mut kättä pidemmän kanssa kimppuunsa. Tasan faktana tiedän senkin, että osa jättää tulematta jos mä pidän ne, mutta sehän ois sitten ihan niiden oma häpeä.

Ärsyttävää, kun ihmiset, jotka oli naimisissa yli 30v, ei nyt yhtäkkiä voi olla samassa tilassa edes 15 minuuttia, ilman armotonta v*ttuilua ja kiukuttelua. Eivät suoranaisesti tappele, mutta... Huoh.

bubba
Mä olen tehnyt vähän samaa, kestittänyt kauempaa tulevia sukulaisia, joilla ei ole vanhempieni luo menemistä, mutta haluaisivat nähdä muita sukulaisia ja varsinkin nuorinta sukupolvea. Vanhempani eivät ole näihin osallistuneet, mutteivät kyllä tykkää pahaakaan. Varsinaisia syntymäpäiviä ja muita on juhlittu sitten vaan ydinperheen ja lähimpien ystävien kanssa. ...toiminut toistaiseksi.

Yhteistyössä