Mitäs nyt pitäs tehä? pco,clomit,vailinainen hoito?


Mitäs pitäis nyt sit tehä..
Eli vinkkejä kaipailisin tilanteeseen... Olen saanut pco diagnoosin vuonna 2005. Tuolloin asiaa ei sen koommin hoidettu. Ylipainoa ja hirsuitismia löytyy runsaasti. Kuukautiskierto erittäin epämääräinen.. Tulin kuitenkin raskaaksi. Tyttö syntyi 2007. Synnytyksen jälkeen kuukautisia ei kuitenkaan tullut. Keväällä 2008 hakeuduin puuttuvien kuukautisten vuoksi lääkäriin. Sain terolut kuurin 3kk ajaksi ja lähetteen aluesairaalan gynekologille. Gynekologi totesi munasarjojen olevan niin pahasti rakkulaiset ettei niillä lapsia pitäisi saada ilman hoitoja. Sain lisää terolutia ja 6kk ajaksi clomifejä. Olen tuosta jaksosta syönyt 4kuuria. Kovasti mietittyy miten tässä nyt pitäisi edetä? Hirsuitismi lisääntyy kaiken aikaa... mieli alkaa olla melko maassa kun vauvaa ei kuulu ja oireet vaan lisääntyvät.. Joka kierron venyessä ja testin nättäessä negaa joutuu vaan pettyyn ja itkun kans alottaa terolutit..
 
No eiköhän seuraava askel ole vaihtaa hoitoja pistoshormoneihin ja inssiin.

Yksityiselle jos menette, pääsette inseminaatio-hoitoihin heti, koska clomikuureja olette jo useamman kokeilleet ja niitä kokeillaan yleensä ensin.

Tsemppiä teille!

-B, myöskin PCO mutta ei PCOS, eli ei hirsutismia tai ylipainoa.
 
Tätä yksityiselle siirtymistä olen miettinyt. Tuntuu että julkisella puolella kukaan ei ote oikein kantaa mihinkään ja en saa ns. kokonaisvaltaista hoitoa. Nyt sit kun vaan tietäs minne yksityiselle suuntais ja mitähän se mahtaa maksaa...
 

Yhteistyössä