Mitäs nyt kun Windows Xp loppuu..?

"Zap"
IE on aina ollut tietoturvariski.

Miksi pitää käyttää Google Chrome vakoiluselainta? Miksei voi käyttää SRWare Ironia vaikkapa? Siksi kun logo on vähän erilainen ja siinä ei lue "Google Chrome" ?
Onneksi olkoon, olet mennyt yleiseen huijaukseen, jossa SRWaren "kehittäjä" kerään itselleen tuloja jakamalla uudelleen nimettyä Chromea ja väittämällä sitä tietoturvallisemmaksi kuin Chrome.

Googlaa SRWare scam!
 
"veikko"
Linuxia en suosittele jos olet ihminen joka käyttää Internet Exploreria nettiselaimena ja jonka pitää soittaa siskonpojalle kun netti ei toimi. Siis kärjistetysti näin. Ei se Linux mitään ihmeitä vaadi, mutta en minä sitä joka peruskäyttäjälle lähtisi suosittelemaan.

WinXP on niin vanha käyttis, että ihan oikeasti voit harkita uudemman koneen ostamista hyvällä omallatunnolla. Koneesi alkaa olla sitä ikäluokkaa, että se voi laueta melkein hetkenä minä hyvänsä. Käytettynä saat toimivan koneen tarpeisiisi jo alle satasella.
 
waldemad
[QUOTE="veikko";29677923]Linuxia en suosittele jos olet ihminen joka käyttää Internet Exploreria nettiselaimena ja jonka pitää soittaa siskonpojalle kun netti ei toimi. Siis kärjistetysti näin. Ei se Linux mitään ihmeitä vaadi, mutta en minä sitä joka peruskäyttäjälle lähtisi suosittelemaan.

WinXP on niin vanha käyttis, että ihan oikeasti voit harkita uudemman koneen ostamista hyvällä omallatunnolla. Koneesi alkaa olla sitä ikäluokkaa, että se voi laueta melkein hetkenä minä hyvänsä. Käytettynä saat toimivan koneen tarpeisiisi jo alle satasella.[/QUOTE]

Peruskäyttäjä selaa koneellaan nettiä ja pelaa pasianssia. Kyllä minä suosittelen linuxia, tässä Lubuntu, peruskäyttäjälle ihan surutta ja kaikille tumpeloille olen sen asentanut xp:n tilalle. Se peruskäyttäjä ei osaa tehdä mitään katkenneelle verkkoyhteydelle oli käyttöjärjestelmä mikä hyvänsä.
 
"femin"
Täällä tietämättömät taas jakelee neuvojaan... :D

Linux vaan koneeseen. Linuxilla saa kyllä yli lähes kaiken sellaisen toimimaan mikä toimii windowsillakin. (Jos ei sama ohjelma toimi, niin Linuxille löytyy vastaava.) Ja on mahdollista yhteensopivuustilassa tai emulaattorilla pelata esim. pleikkaripelejä ja vanhoja windowsin pelejä. :)
 
"veikko"
Peruskäyttäjä selaa koneellaan nettiä ja pelaa pasianssia. Kyllä minä suosittelen linuxia, tässä Lubuntu, peruskäyttäjälle ihan surutta ja kaikille tumpeloille olen sen asentanut xp:n tilalle. Se peruskäyttäjä ei osaa tehdä mitään katkenneelle verkkoyhteydelle oli käyttöjärjestelmä mikä hyvänsä.
No mitä sitten kun mikrobitin pelirompun Jazz Jackrabbit ei toimikaan natiivisti sillä linukalla? Joo ja kyllä, se on elämän ja kuoleman kysymys, kun sitä on aina pelannut. Ja tuo nyt vain yhtenä monista esimerkeistä joita ap:n kaltaisella henkilöllä voi tulla vastaan. Hänelle on lopulta ihan toissijaista millä fps:llä joku verkkoräiskintä pyörii tai paljonko vähemmän muistia linuxin tarvii varata... Moni vinkkejä jakava kaltaisesi ei nyt pääse samalle aaltopituudelle ap:n kaltaisen kanssa. Linux on kiva joo, mutta jos käyttistä lataamalla ei tule microsoftin logoa, kursori näyttää eriltä tai pasianssin pikakuvake lukee englanniksi, niin se ON ehkä maailmaa mullistava asia.

Tämän takia monelle peruskäyttäjälle en suosittele Linuxia.
 
Linux-schaisselalalalaaa
[QUOTE="femin";29679128]Täällä tietämättömät taas jakelee neuvojaan... :D

Linux vaan koneeseen. Linuxilla saa kyllä yli lähes kaiken sellaisen toimimaan mikä toimii windowsillakin. (Jos ei sama ohjelma toimi, niin Linuxille löytyy vastaava.) Ja on mahdollista yhteensopivuustilassa tai emulaattorilla pelata esim. pleikkaripelejä ja vanhoja windowsin pelejä. :)[/QUOTE]

Ja sinä ole wannabe Linux-nörtti "nauttien" mahtavaa 1,48% osuutta desktopeista. Linux on ja tulee olemaan tavallisisaa tietokoneissa minimaalisessa marginaalissa. Linux-distrojen kehitys on sekavaa poukkoilemista ja vähänkään normaalista poikkevaan toimintaan tarvitaan kaiken maailman haxoreita, jotta saat viritetty niinkin eksoottisen laitteen kuin USB-mokkulan toimimaan tolkullisesti. Turha väittää etten osaa, juuri virittelin yhteen lUbuntuun mokkulan, kun kaltaisesi mukanörtti oli suositellut Linuxia. Käytännössä tilanne on normaalikäyttäjän kannalta katastrofaalinen siinä vaiheesassa kun ei löydykkään oikeaa kirjastoa, jotta saisit jonkin simppelin ohjelman toimimaan. Saati sitten kun ostat jonkin uuden laitteen! Joko odotat virallista ajuri kaksi vuotta tai kääntelet haxori-kaverisi kanssa puolivillaista ajuria, että uusi laite suostuisi edes jotenkin toimimaan. Siinä sinulle kivaa Linux-kokemusta ihan kuule ammattilaisen näkökulmasta!
 
Joo =)
Mä nyt harkitsen sitä Linuxia ja myös sitä et ostan ihan uuden kannettavankin niin ei tartte näitä juttuja miettiä. Onhan tää vanha läppis jo aika hidaskin välillä et ehkä olis aika päivittää uuteen..
 
vieras..
[QUOTE="veikko";29677923]Linuxia en suosittele jos olet ihminen joka käyttää Internet Exploreria nettiselaimena ja jonka pitää soittaa siskonpojalle kun netti ei toimi. Siis kärjistetysti näin. Ei se Linux mitään ihmeitä vaadi, mutta en minä sitä joka peruskäyttäjälle lähtisi suosittelemaan.

WinXP on niin vanha käyttis, että ihan oikeasti voit harkita uudemman koneen ostamista hyvällä omallatunnolla. Koneesi alkaa olla sitä ikäluokkaa, että se voi laueta melkein hetkenä minä hyvänsä. Käytettynä saat toimivan koneen tarpeisiisi jo alle satasella.[/QUOTE]

Tämä mun kone ei ole vielä edes kahta vuotta vanha, nytkö mun pitää sitten ostaa käytetty tämän tilalle? Maksoin tästä melkein 600 €...
 
"veikko"
Tämä mun kone ei ole vielä edes kahta vuotta vanha, nytkö mun pitää sitten ostaa käytetty tämän tilalle? Maksoin tästä melkein 600 €...
WinXP julkaistiin vuonna 2001. Sitä pakattiin koneisiin suunnilleen vuoteen 2007 asti kun Vista tuli. Toisinsanoen koneesi on 7-13 vuotta vanha ja se on tietokoneelle kohtalaisen paljon se, vaikka se olisi "vain" tuo seitsemän vuotta. Jos sinulle on myyty kaksi vuotta sitten tuliterä kone, jossa käyttiksenä on XP, sinua on yksinkertaisesti huijattu. Ei Microsoft huvikseen tukea XP:lle lopeta, vaan yksinkertaisesti siitä syystä että se on jo niin pirulaisen vanha - ihan oikeasti.
 
vieras..
[QUOTE="veikko";29679360]WinXP julkaistiin vuonna 2001. Sitä pakattiin koneisiin suunnilleen vuoteen 2007 asti kun Vista tuli. Toisinsanoen koneesi on 7-13 vuotta vanha ja se on tietokoneelle kohtalaisen paljon se, vaikka se olisi "vain" tuo seitsemän vuotta. Jos sinulle on myyty kaksi vuotta sitten tuliterä kone, jossa käyttiksenä on XP, sinua on yksinkertaisesti huijattu. Ei Microsoft huvikseen tukea XP:lle lopeta, vaan yksinkertaisesti siitä syystä että se on jo niin pirulaisen vanha - ihan oikeasti.[/QUOTE]

Eli Hobby Hall huijaa : /
 
Megadata
ostat kaupasta uuden käyttöjärjestelmän joka maksaa alle 200e ja asennus .Ensin vaan poistetaan koko käyttis ja uus tilalle
Tässä on eräs ongelma. Windows 8 on paska ja Windows 7 myynti loppuu juuri. Sanoisin että kun ei liiemin liiku epämääräisillä sivuilla, eikä availe roskaposteja, ja virusturva on kunnossa (ilmainen Avast tai Avira) - Xp:n käyttämistä voi jatkaa ihan hyvin ikuisesti.
 
Lord of science
me ostettiin ainkin käyttis minkä sai laittaa viiteen koneeseen. Ostettiin kjoneet ilman käyttistä ja tuo pojan seiska päivitettiin kasiksi. Tätä omaa seiskaani en päivitä, en tykkää tuosta kasista ollenkaan se on liian vaikeakäyttöinen, varsinkin jos ei ole kosketusnäyttö.
Uskon tietäväni yllättävän paljon koneista, kiitos mihen ja poikien jotka tietävät niistä paljion. Meiluummin se seiska tai kasi, koska ne aiankin toimii kaikissa ohjelmissa tuo linux ei välttämättä toimi
8.1 on toistaiseksi paras Windows. Kevyempi ja vakaampi kuin Win7. Myös audio-puoli on hoidettu paremmin. Parilla asetuksella saa vehkeen käynnistymään suoraan työpöytään ja metron piiloon kokonaan.

Jos koneen käyttö on surffailua ja Officen käyttöä, niin Linuxit hoitavat homman vallan mallikkaasti. Vaimon pikkuläppäriin pistin XP:n tilalle Mintin, eikä tuo olisi varmaan edes huomannut, ellen olisi maininnut.
 
"Rane"
Tässä on eräs ongelma. Windows 8 on paska ja Windows 7 myynti loppuu juuri. Sanoisin että kun ei liiemin liiku epämääräisillä sivuilla, eikä availe roskaposteja, ja virusturva on kunnossa (ilmainen Avast tai Avira) - Xp:n käyttämistä voi jatkaa ihan hyvin ikuisesti.
Win8 ei ole paska. Jengi nyt vaan on lähtenyt vihakelkkaan ihan vain päteäkseen tai koska kaveritkin. Perusteluja harvemmin tulee.

Kun perustelu tulee, se on aina sama: Kosketusnäyttö jotain blahblah.
Integraatio kosketusnäyttöihin tosiaan epäonnistui. Siksi onkin hyvä ettei mitään siihen liittyvää ole pakko käyttää tai edes vahingossa nähdä ensimmäisen bootin jälkeen.
 
asdasdas
[QUOTE="Rane";29680455]Win8 ei ole paska. Jengi nyt vaan on lähtenyt vihakelkkaan ihan vain päteäkseen tai koska kaveritkin. Perusteluja harvemmin tulee.

Kun perustelu tulee, se on aina sama: Kosketusnäyttö jotain blahblah.
Integraatio kosketusnäyttöihin tosiaan epäonnistui. Siksi onkin hyvä ettei mitään siihen liittyvää ole pakko käyttää tai edes vahingossa nähdä ensimmäisen bootin jälkeen.[/QUOTE]

Itse kun ostin uuden koneen, missä tuli windows 8 mukana niin kaikki alko hokemaan, että: "eiks se olekin ihan paska?" Siis noilla henkilöillä oli kaikilla itellään windows 7 tai vanhempi käyttöjärjestelmä, eivätkä olleet koskaan edes itse kokeilleet kasia. Olihan tämä kaheksikko alkuun erilainen ja outo, mutta paska ei missään tapauksessa. Itse olen Windows kahdeksaan erittäin tyytyväinen!
 
Megadata
[QUOTE="Rane";29680455]Win8 ei ole paska. Jengi nyt vaan on lähtenyt vihakelkkaan ihan vain päteäkseen tai koska kaveritkin. Perusteluja harvemmin tulee.

Kun perustelu tulee, se on aina sama: Kosketusnäyttö jotain blahblah.
Integraatio kosketusnäyttöihin tosiaan epäonnistui. Siksi onkin hyvä ettei mitään siihen liittyvää ole pakko käyttää tai edes vahingossa nähdä ensimmäisen bootin jälkeen.[/QUOTE]

Windows 8 voi sopia jollekin kosketusnäyttönörtille. Muiden kannattaa pysyä siitä kaukana.

Windows 8 -käyttäjä - miksi Windows 8.1 ei kelpaa? - Päivän linkit - MBnet
 

Yhteistyössä