Mitäs mieltä tästä pph:sta?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="pph";21937758]annan lasten leikkiä keittössä ja olohuoneessa (leikkihuonetta ei ole). Saavat leikkiä autoilla, mutta lattia ei tahallaan raavita tai hakata eikä seiniäkään. Näin toimitaan myös lasten omissa kodeissa. Sohvilla ei hypitä vaan silloin istutaan kun kuunnellaan satua tai katsellaan lastenohjelmia. Juokseminen ja riehuminen sisällä ehdottomasti kielletty ihan turvallisuussyistä![/QUOTE]

No mun mielestä täytyy olla kunnolliset tilat jos hoitolapsia ottaa omaan kotiinsa.

ekan äiti
Lisäänpä vielä, että itse olen aikoinani ollut monellakin pph:lla hoidossa ja myös päiväkodissa, joka oli aivan kauhea paikka eli ehkä siksi oman tenavanikin haluan ehdottomasti pitää perhepäivähoitajalla. Mutta asiaan, eli monenlaisia pph:n koteja olen nähnyt. Paras paikka oli se missä meillä oli leikkinurkkaus keittiössä. Saatiin toki olohuoneeseenkin mennä, mutta enimmäkseen viihdyttiin tuossa leikkinurkkauksessa. Tuohon aikaan olin jo sen verran iso etten nukkunut päiväunia, mutta pikkusisarukset nukkui pph:n makkarissa. Eli siellä ei ollut erillistä huonetta meille lapsille, mutta ei kyllä parkettilattiaakaan. Mutta eihän me tietänkään saatu siellä mitään seinämateriaaleja, huonekaluja tms. vaurioittaa.

"vieras"
No mun mielestä täytyy olla kunnolliset tilat jos hoitolapsia ottaa omaan kotiinsa.
Aivan sama se on minkä niminen se tila on, kunhan se on riittävän iso, oli se sitten olohuone tai keittiö tai eteinen ja se on ihan selvä että leikkiessä tulee jälkiä sinne ja tänne, meillä kotonakaan olla kusisukassa, normaali elämä on normaalia elämää ja kun auto tippuu lattialle siihen jää meillä ainakin jälki kun on puuta. Hoitaan sitten kun on sen aika.

Meillä ollaankin sitten toisessa ääripäässä. Ja joitain sekin ärsyttää. Ei ihmisille kelpaa mikään.

Meillä ei saa lyödä, mutta saa antaa takaisin. Meillä saa huutaa, juosta, hyppiä ja pomppia. Sohviin tehdään majoja ja kiipeilyratoja, sohvapöydältä hypitään tyynykasaan jne. Olohuoneen ruokapöytä on aina kuin pommin jäljiltä, täynnä askartelukamaa. Välillä sitten käydään erikseen rauhoittumaan kirjan tai puuhapeten äären (kyllä, iik - TÖLLÖ!!!).

Eikä muuten ole aikomustakaan muuttaa sääntöjä. Jos ei kelpaa, voi hoitaa muksunsa itse tai hoidattaa muualla.

"koppis"
Ei kuulosta todellakaan asianmukaiselta! Omat muksuni ovat kaikki olleet pph:lla eikä minulla ole kummastakaan ihmisestä mitään pahaa sanottavaa. Leikkiä saavat missä huoneessa tahansa paitsi tietysti perheen oman ison lapsen huoneessa tai vanhempien makkarissa. Ja ulkoilualueet ihan huiput: hoitajalla oma iso puutarha ja luonto ympärillä.

vanha pph
[QUOTE="Pph";21938124]Kuulostaa kyllä ikävälle. Kyllähän tuossa kärsii jo lapsen luovuuskin kun yhteen nurkkaan "ajetaan" leikkimään..
Meillä lapsille on ihan oma huone leikkimistä varten. Sinne voi jättää esim. junaradan odottamaan seuraavan päivän leikkejä jne.
Kerran lapset olivat rakentaneet huoneeseen majan pahvilaatikoista ja vanhoista lakanoista. Sisällä oli pedit ja kaikki. Mies vielä antoi heille jotain putken pätkiä, kun rakennusvaiheessa piti saada rumpuputket sinne talon alle. Tätä projektia olivat jatkaneet yli 2viikkoa, kunnes pph:n ohjaaja tuli meille.
Hän oli aivan raivona, kun huone olin antanut huoneen päästä niin sotkuiseksi. Hän otti repi kaikki pahvit ja lakanat yms. pois ja nakkeli roskiin ne putket. :/

Saatiin kaikki siitä paha mieli. Lapset kun heidän kauan rakentamansa maja rikottiin ja minä kun sain ohjaajalta kauheen saarnan miten pph ei voi antaa TALON olla niin sotkuinen.. Mehän asutaankin vaan siinä yhdessä huoneessa..
Lapset oli pitkään katkeria tälle ohjaajalle ja monen monta kertaa sain selitellä miksi maja ei saanut olla siellä..

Eli voihan olla, että sielläkin joku supertiukka ohjaaja ja tää pph ottanu vähän turhan vakavasti..[/QUOTE]

Kuulostaa ihan uskomattomalta tuollainen käytös ohjaajalta!
Ei ole ohjaajalla mitään oikeutta tulla kotiisi rikkomaan lasten majoja eikä neuvomaan sinua siinä miten kotisi haluat pitää. Mulle ei ainakaan tule yksikään "tiukkapipo-ohjus" kotini sääntöjä sanelemaan. Meillä ollaan niin kuin on hyväksi havaittu. Lapset ja heidän vanhempansa ovat tyytyväisiä. Minulla on lastenhuone ja muitakin huoneita saa vapaasti käyttää, vaikka uusi ohjaajani olikin sitä mieltä, että pelkkä lastenhuone saa riittää.
Maassa maan tavalla :)

Yhteistyössä