Mitäs mieltä olet hoitajien lakosta?

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja NIINNII:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mun mielstä minipalkat tällä alalla on aivan naurettavan pieniä. Tietysti kaikki kunnat ei maksa minimiä eli on vähän kuntakohtaisia. Juuri oli yksi paikka haettavana missä peruspalkka olis ollu 1587euroa ja kyse lähihoitajan paikasta.
JOO JA TOHON LISÄT PÄÄLLE.
Ne lisät on korvausta siitä, että teet töitä virka-ajan ulkopuolella eli silloin kun muut perheenjäsenet on kotona. Ja hoitoalalla kaikenlisäksi noi ilta ja lauantailisätki on tosi pienet esim. kaupan alalla lauantaista saa 50% ja illasta 25% kun ne hoitoalalla on la 25% ja ilta 15%.
 
vieras
Parempaa palkkaa haluavat kaikki, se on luonnollista. Uskon, että lakosta tulee pitkä ja korotuksista pienet. Lakko osuu pahiten sairaiden ja köyhimpien nilkkaan. Poliittiset päättäjät hoitavat ongelmansa muualla.Poliittisten päättäjien lupauksiin ei koskaan kannata uskoa, vain vaalilupauksia. Oppositio mielellään paukuttaa asiasta, vaikka itse ei pystyisi parempaan. Mitä tästä opitaan? Ei kai mitään! Pitkän lakon aikana ihmisten mielipiteet kääntyvät hoitajia vastaan, Tehyn puheenjohtajan palli kaiketi kaatuu tämän jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikaktus:
Olen ex-hoitaja. Silloin kun olin alalla 3,5 vuoden koulutuksen jälkeen palkka oli reilusti alle 1800 euroa. Nyt atk-hommissa, 4 kuukauden koulutuksen + työssäoppimisen jälkeen palkka 2700 euroa... Joten hoitajat tosiaan ansaitsisivat enemmän liksaa... tai sitten voi vaihtaa alaa kuten minä tein. Helpompaa duunia tämä nykyinen on, sekä fyysisesti että psyykkisesti.

Tavallaan siis kannatan lakkoa, mutta pahoin pelkään, että lakkoilu ei auta :(

Eipä ne hoitajan palkat oo tosta juuri muuttunu ku mullaki peruspalkka n. 1800e/kk, hiukan alle :/ Ja todellaki täytyy vaihtaa alaa jos ei muu auta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikaktus:
Olen ex-hoitaja. Silloin kun olin alalla 3,5 vuoden koulutuksen jälkeen palkka oli reilusti alle 1800 euroa. Nyt atk-hommissa, 4 kuukauden koulutuksen + työssäoppimisen jälkeen palkka 2700 euroa... Joten hoitajat tosiaan ansaitsisivat enemmän liksaa... tai sitten voi vaihtaa alaa kuten minä tein. Helpompaa duunia tämä nykyinen on, sekä fyysisesti että psyykkisesti.

Tavallaan siis kannatan lakkoa, mutta pahoin pelkään, että lakkoilu ei auta :(

hups, tuli kahesti
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
iltasanomat lupasi 500 euroa, ei yksikään hallituspuolue.. lopettakaa tuo höpinä jo.
Paljonko ne hallituspuolueet sitten lupasivat? Vai lupasivatko edes sittenkään yhtään mitään. Hmmm..
Hallituspuolueet lupasivat TASA-ARVO lisän yhdistettynä KESKITETTYYN palkkaratkaisuun ja sitähän ei tullut siis sitä keskitettyä tuloratkaisua eli TUPOA. Nyt ollaan liittokohtaisissa neuvotteluissa ja se on eri juttu se.

Musta se on hyvä että hallitus on silti luvannut jonkun summan sitä tasa-arvo erää maksaa vaikka ei keskitettyä sopimusta saatukkaan aikaiseksi - sehän kaatui jo heti siihen kun SDP ei päässyt hallitukseen
 
Mielestäni sairaanhoitajien palkka on pieni siihen vastuuseen nähden mikä heillä on. Itse en kovin paljon piittaa lakkoilusta kun sitä rahaa tarvitsisin muutenkin. Mutta siitä ei päästä mihinkään että palkka on liian pieni jos ei saa mitään lisijä eli olen päivätöissä missä ei lisiä tunneta. Jos lakko tulee niin mietin kyllä alan vaihtoa.
 

Yhteistyössä