Mitäs matkasuunnitelmia teillä on ensi kesälle? Etenkin suurperheet huom!

  • Viestiketjun aloittaja Lomahaave
  • Ensimmäinen viesti
"poikia3"
Itse olen myös käynyt muksuna sellasella kylläkin järkätyllä Bussireissulla legolandissa, köpiksessä jne,. Oli ihana reissu sen muistan vaikka välillä olikin rankkaan kökkiä bussissa. Olen ajatellut että ois ihana viedä myös omat pojat +tyttö sinne legolandiin ainakin! Mutta tuntuu että tulee helposti niin kalliiksi se reissu:/??
Jos legolandiin menee esim. kesäkuussa, majoitushinnat ovat edullisempia, samoin lauttaylityksen saa edullisemmin.

Meidän viime vuotinen reissu taisi maksaa jotain tälläistä ja aika oli heinäkuussa:

laivamatka n. 400 euroa
majoitus tanska n. 400 euroa
yksi yö ruotsissa n. 100 euroa
siltamaksu olisiko n. 140 euroa

päälle bensat ja legolandin liput.

Me ollaan käyty myös Givskud Zoossa lähellä Legolandia ja sitten toissa kesänä käytiin Lalandian kylpylässä.

Ollaan itse asiassa käyty kahdesti tuolla reissulla, ekalla kerralla lennettiin Köpikseen (700), auton vuokraus (350) ja mökkivuokra 3 yötä Legoland-lippuineen n. 500 euroa.

Jos ottaa majoituksen jostain vähän kauempaa, voi päästä hyvinkin edullisesti, mutta Tanska on muuten suht. kallis maa, esim. ruoka maksaa.

Ekalla reissulla meillä oli majoituksena mökki Billundin leirintäalueelta, joka on tosi hieno leirintäalue, paljon tekemistä lapsille, ja kävelymatka Legolandiin. Tuolta oltaisiin otettu majoitus viimeksikin, mutta ei ollut tilaa, joten majoituttiin Koldingiin n. tunnin ajomatkan päähän.

Tänä kesänä Legolandin lasten lippuja sai Pågen korvapuustipusseista, joskus niitä on dvd-leffojen mukana ja Kalle Anka -lehdessä on kai joka kevät. Eli lasten lipuissa säästää ison summan, kun ne saa jostain ilmaiseksi.

Eli minusta ei ole mitään mahdottomia summia nuo reissut kuitenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: tike
Vinkkiä vielä
Okei Legolandiinhan on matkaa Köpiksestä, mutta Air Norwegian lentää Helsinki-Kööpenhamina väliä, hinnat toooosi edullisia, jotain 25-35€ suunta ollut jo pidempään tarjolla. Köpiksessä on nykyisin myös Omenahotelli, mihin mahtuu isompikin perhe.
 
Me oltiin hotel legolandissa, mikä lie...sijainti on kyllä loistava kun alaovesta pääsee suoraan sinne puistoon.....
Isänsä kera majoittuivat sinne leirintäalueelle...tulomatkalla kävivät kålmordenin eläinpuistoon sitten.

Joskus lennettiin tampereelta sasilla tukholmaan ja sekin oli kiva reissu! Kärryt ja reput mukaan interreili meiningillä tukholmassa... ;)
 
Khimaira
meitä on 2+3 ja olen haaveillut ulkomaanmatkasta vuosia ja vuosia :| Toki jos olisin säästänyt nämä vuodet ja vuodet, oltaisiin varmaan nyt jossain lämpimässä- se säästäminen vaan tuntuu niiiiiiin pitkältä prosessilta, että raaskiiko sitten käyttää sitä montaa tonnia siihen matkaan.
Ja varmaan siinä tulee jotain muuta johon ne rahat tarpeellisemmin menevät :snotty: Että ei suuunnitelmia.
 
meitä on 2+3 ja olen haaveillut ulkomaanmatkasta vuosia ja vuosia :| Toki jos olisin säästänyt nämä vuodet ja vuodet, oltaisiin varmaan nyt jossain lämpimässä- se säästäminen vaan tuntuu niiiiiiin pitkältä prosessilta, että raaskiiko sitten käyttää sitä montaa tonnia siihen matkaan.
Ja varmaan siinä tulee jotain muuta johon ne rahat tarpeellisemmin menevät :snotty: Että ei suuunnitelmia.
Meillä on sellainen s pankin säästötili, jonne menee k bonukset rahana, ja KAIKKI ylimääräinen kuukausittain. Toki sieltä tililtä kotkataan millon mihinkin rahaa, mutta onneksi matkan verran jää. Joskus. Jopa. :D
 
Khimaira
Meillä on sellainen s pankin säästötili, jonne menee k bonukset rahana, ja KAIKKI ylimääräinen kuukausittain. Toki sieltä tililtä kotkataan millon mihinkin rahaa, mutta onneksi matkan verran jää. Joskus. Jopa. :D
niin, varmaan kannattaisi vaan ruveta laittamaan syrjään rahaa ja mennä sitten joskus..Meillä on tähän asti käytetty nuo bonukset, ym. jouluun.
 
Nostanpa
Nostanpa tätä vaikken Ap olekaan. Kivoja vinkkejä lasten kanssa matkustamiseen.
Me suunnittelemme joko autolla Ruotsin poikki Tanskaan ja Baltian kautta takaisin autolomaa, tai sitten lentäen Köpikseen ja minireilin tekemistä. Lapset 2v, 4v, ja 2x 7v.
 
"vierastus"
Ensi keväänä lähden turkkiin lasten kanssa, meitä matkustaa aina minä+4 lasta. Ihan pakettimatkalle. Pienten lasten kanssa kun matkustan otan aina all inclusiven on paljon helpompaa. Jonkin verran löytyy hotelleja joissa on riittävän isot huoneistot ettei tarvitse eri huoneisiin majoittautua. Kalliiksihan nuo pakettimatkat tahtoo tulla mutta minä ainakin maksan mielellään siitä että saa vain rentoutua, uida ja nauttia auringosta. Minä säästän rahaa niin että pääsen lasten kanssa 2 kertaa vuodessa lomalle lämpöön. Syksyllä yleensä käydään egyptissä, keväällä tai alkukesästä jossain eteläeuroopan kohteessa.
 

Yhteistyössä