Mitäs kiva ostaisin?:)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No voi helevetti mitä tekopyhää ruikutusta, vai unicefille pitäis lahjoittaa? hoh hoh. savanna tuhlaa omia rahojaan, ja tuhlatkoon juuri siihen mihin haluaa. hemmotelkoon omia lapsiaan, ei kai se hänen harteillaan ole afrikan nälkäisten lasten pelastaminen. pistäkää itte rahanne unicefille mutta älkää tulko muille moralisoimaan.
Ei tarvitse antaa, muttei myöskään tarvitse keksiä typeriä tekosyitä. Voi vaan sanoa, että en koe tarpeelliseksi enkä halua antaa.
Itse asiassa ei tarttis sanoa yhtään mitään kun se ei tasan kuulu kenellekään!!! Mutta kertoi kuitenkin ja mikä sinä olet tekosyyksi haukkumaan? Voi sanoa..? Sinäkö se määräät mitä pitää vastata? Oikeesti minusta oli paljon että ylipäätäänn vastasi mokomiin uteluihin, sillä toistan: ei kuulu kellekään!!!
Juu, se olisi aivan ok sanoa ettei kuulu kellekään. MUTTA jos nyt alkaa perustella, niin voisi puhua totta. Mä syön hatullisen jaskaa, jos Savanna pystyy muodostamaan yhdenkin faktalauseen Unicefin kulurakenteesta.
Sunlaises urpot tekee just hallaa hyväntekeväisyydelle. Hyväntekeväisyys on vapaaehtoista. Sä pilaat sen maineen kun alat räkyttää muiden auttamisista tai auttamatta jättämisistä. Oli se kulurakenne mikä tahansa. Anteeksi vain, mutta olet aika pöljä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti jonka lapset jo aikuiset:
Savanna halusi (taas kerran) aiheuttaa pahaa mieltä ja riitaa. Eikö nämä hänen provosointi aloituksena riittä loppuelämän banniin?
Hän tietää varsin hyvin, että hyvin monella on vaikeuksia taloudellisesti. On työttömyyttä, on irtisanomisia on oikeasti nälkää! Mitä hän tekee? Mielestäni nämä mitähän shoppailisin tänään- aloitukset ovat todellakin provosoivia aloituksia.
Tulee pahamieli.
Sinä siinä tyhmä olet, kun et osaa iloita toisen onnesta (varakkauudestA) vaan olet vihreänä kateudesta
No en minä kateudesta tiedä, enkä tyhmyydestäkään, mutta siinä moni oli oikeassa, että Savanna voi ja saa tehdä näitä aloituksia. Ne voi myös sulkea ja niistä voi olla välittämättä. Savannalla on myös oikeus tuhlata rahansa mihin haluaa ja olla antamatta sitä hyväntekeväisyyteen. Sekin lienee hänen oikeutensa, kukaan ei voi häntä siihen pakottaa. Eikä minusta ole oikein oikein ryhtyä vaatimaan tai haukkumaan häntä siitä, ettei niin halua tehdä tai niin toimi. Sekin on hänen valintansa. Taitaa olla näin monen palstaisenkin osalta, jos ei oteta lukuun niitä muutamaa euroa tai muutamia senttejä, joita silloin tällöin heitetään johonkin keräyslippaaseen, niin todelliset hyväntekeväisyyspurskahdukset ovat minusta melko vähissä. Ehkä olen vain läpikyllästetty kyynikko?

Ehkä tähän voisi päteä enemmän se, että suomalainen kulttuurille tämmöinen on tavatonta, tarkoitan nyt siis esimerksi varallisuuden näyttäminen julkisesti tai siitä iloitseminen. Sitä pidetään leuhkimisena ja ylpeilynä ja sitähän ei hyvällä katsota. Se kel' onni on, se onnen kätkeköön. Eihän siitä pidä ääneen puhua?
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No voi helevetti mitä tekopyhää ruikutusta, vai unicefille pitäis lahjoittaa? hoh hoh. savanna tuhlaa omia rahojaan, ja tuhlatkoon juuri siihen mihin haluaa. hemmotelkoon omia lapsiaan, ei kai se hänen harteillaan ole afrikan nälkäisten lasten pelastaminen. pistäkää itte rahanne unicefille mutta älkää tulko muille moralisoimaan.
Ei tarvitse antaa, muttei myöskään tarvitse keksiä typeriä tekosyitä. Voi vaan sanoa, että en koe tarpeelliseksi enkä halua antaa.
Itse asiassa ei tarttis sanoa yhtään mitään kun se ei tasan kuulu kenellekään!!! Mutta kertoi kuitenkin ja mikä sinä olet tekosyyksi haukkumaan? Voi sanoa..? Sinäkö se määräät mitä pitää vastata? Oikeesti minusta oli paljon että ylipäätäänn vastasi mokomiin uteluihin, sillä toistan: ei kuulu kellekään!!!
Juu, se olisi aivan ok sanoa ettei kuulu kellekään. MUTTA jos nyt alkaa perustella, niin voisi puhua totta. Mä syön hatullisen jaskaa, jos Savanna pystyy muodostamaan yhdenkin faktalauseen Unicefin kulurakenteesta.
Sunlaises urpot tekee just hallaa hyväntekeväisyydelle. Hyväntekeväisyys on vapaaehtoista. Sä pilaat sen maineen kun alat räkyttää muiden auttamisista tai auttamatta jättämisistä. Oli se kulurakenne mikä tahansa. Anteeksi vain, mutta olet aika pöljä.
Sulla kun sakkaa hiukan lukutaidon kanssa, niin laitan vielä selvennyksen: En ole kertaakaan sanonut, että Savannan pitäisi antaa latin latia hyväntekeväisyyteen. Puutuin vain ja ainoastaan siihen, miten hän perusteli lahjoitusten lopettamisen.
 
Niin ei aivoja ole ostanut,ei ollut alennus myynnissä :whistle:
Mutta kävin vain muovitukkussa ja ostanut pakkauksia yrityksen varten,sekä löysin lapsille mansikka marjaa leluja ja ostin koko sarja(ensimäistä kerta näin niitä) juu ja jos shoppailla kunnolla niin parempi aloita aamusta,kun puol videltä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Shoppaile aivot.
mun on pakko sanoa sulle,että ei kiitos,en edes halua toiset aivot shoppailla jos vaikka olisi mahdollisuus,mutta sulle suositus,käy shoppailemassa aptekissa,tarvit jotain rauhoittava,kun aina oot hermostunut ja omituinen.Huomasin sen jo kauan,enkä haukku vaan sanon totus ja voi olla en vain mä olen siitä mieltä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua:
Jos vaikka shoppailisit sen sun talos valmiiksi - työmiehiäkin voi katsos ostaa! Jos ette muuten älväriänne valmiiksi saa! Kauheeta katseltavaa...
Aijaa,ootko sä sen nähnyt?Se on ainakin ulkopäin valmis ja piha kans.Sekä pitääkö mun shoppailla työmiehiä että he laittavat listoja :LOL: ?Meillä ei muuta kun listat joka paikasta puuttu,sen kiitos tekee mies,en mä kenelle tästä jaksa maksaa penniäkään.Paitsi ens vuona me kyllä palkamme työntekiöitä,kevällä jo siis jotka tekevät meille toinen kerros paitsi lattiat ja tapetit me tehdään itse,tai siis,mies sen tekee.
Kyllä mä tiedän paremmin mihin mä rahaa laita,mielummin hemmotelen itseä ja lapsia,kun maksan jonkulle helposta hommasta ja kun ei meille edes ole kiirettä niitä laita
 
pah
Niin, osta savanna ihmeessä taas jotain hyödyntöntä halpaa ja lapsityövoimalla tehtyä, äläkä vahingossakaan lahjoita Unisefille kun vaan niin pieni osa menee lapsille.

onko sun mielestä parempi lisätä niiden lasten kurjuutta kuin auttaa niin että edes vähä apu menee perille?
 
nin
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No voi helevetti mitä tekopyhää ruikutusta, vai unicefille pitäis lahjoittaa? hoh hoh. savanna tuhlaa omia rahojaan, ja tuhlatkoon juuri siihen mihin haluaa. hemmotelkoon omia lapsiaan, ei kai se hänen harteillaan ole afrikan nälkäisten lasten pelastaminen. pistäkää itte rahanne unicefille mutta älkää tulko muille moralisoimaan.
Olen samaa mieltä. Jos joku haluaa ostella itselleen kauniita vaatteita tai kenkiä niin so? Jokainen on oman onnensa seppä.
joo mutta kaikilla on silti oikeus muodostaa myös mielipiteensä hänestä kun niin auliisti kertoo elämästään, ja minä pidän häntä aika tyhmänä, vahinko vain...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pah:
Niin, osta savanna ihmeessä taas jotain hyödyntöntä halpaa ja lapsityövoimalla tehtyä, äläkä vahingossakaan lahjoita Unisefille kun vaan niin pieni osa menee lapsille.

onko sun mielestä parempi lisätä niiden lasten kurjuutta kuin auttaa niin että edes vähä apu menee perille?
Perustelee,minkä Vitun takia mun pakko auta jonkulle???
 
nin
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja pah:
Niin, osta savanna ihmeessä taas jotain hyödyntöntä halpaa ja lapsityövoimalla tehtyä, äläkä vahingossakaan lahjoita Unisefille kun vaan niin pieni osa menee lapsille.

onko sun mielestä parempi lisätä niiden lasten kurjuutta kuin auttaa niin että edes vähä apu menee perille?
Perustelee,minkä Vitun takia mun pakko auta jonkulle???
Ei kukaan sua voi pakottaa, tietenkään. Mutta epäeettisesti tuotetun tavaran ostaminen ja jatkuva kulutus on erittäin vastuutonta ja minusta väärin. ja saan sen mielipiteen kertoa vapaasti näillä palstoilla.

Oot niin tuohtunu siitä että jokainen sun unisefille lahjoittama penni ei mennykään perille niille lapsille...ja silti shoppailet jatkuvasti just sellasta tavaraa jota ne lapset kädet ruvella alipalkalla väsää että sä saisit ostaa sitä halvalla...just joo...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nin:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja pah:
Niin, osta savanna ihmeessä taas jotain hyödyntöntä halpaa ja lapsityövoimalla tehtyä, äläkä vahingossakaan lahjoita Unisefille kun vaan niin pieni osa menee lapsille.

onko sun mielestä parempi lisätä niiden lasten kurjuutta kuin auttaa niin että edes vähä apu menee perille?
Perustelee,minkä Vitun takia mun pakko auta jonkulle???
Ei kukaan sua voi pakottaa, tietenkään. Mutta epäeettisesti tuotetun tavaran ostaminen ja jatkuva kulutus on erittäin vastuutonta ja minusta väärin. ja saan sen mielipiteen kertoa vapaasti näillä palstoilla.

Oot niin tuohtunu siitä että jokainen sun unisefille lahjoittama penni ei mennykään perille niille lapsille...ja silti shoppailet jatkuvasti just sellasta tavaraa jota ne lapset kädet ruvella alipalkalla väsää että sä saisit ostaa sitä halvalla...just joo...
Miten sen sulle kuulu? :LOL:
ei jumalauta,kiitos nauruista ja heippa :wave:
 
nin
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja nin:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja pah:
Niin, osta savanna ihmeessä taas jotain hyödyntöntä halpaa ja lapsityövoimalla tehtyä, äläkä vahingossakaan lahjoita Unisefille kun vaan niin pieni osa menee lapsille.

onko sun mielestä parempi lisätä niiden lasten kurjuutta kuin auttaa niin että edes vähä apu menee perille?
Perustelee,minkä Vitun takia mun pakko auta jonkulle???
Ei kukaan sua voi pakottaa, tietenkään. Mutta epäeettisesti tuotetun tavaran ostaminen ja jatkuva kulutus on erittäin vastuutonta ja minusta väärin. ja saan sen mielipiteen kertoa vapaasti näillä palstoilla.

Oot niin tuohtunu siitä että jokainen sun unisefille lahjoittama penni ei mennykään perille niille lapsille...ja silti shoppailet jatkuvasti just sellasta tavaraa jota ne lapset kädet ruvella alipalkalla väsää että sä saisit ostaa sitä halvalla...just joo...
Miten sen sulle kuulu? :LOL:
ei jumalauta,kiitos nauruista ja heippa :wave:
Mua ei naurata yhtään. eiköhän nää kulutusjuhlat vielä lopu ja karu totuus paljastuu teilleki naureskelijoille, mutta eipä mahda mitään enää silloin.

juu, heippa vaan sulle!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nin:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja pah:
Niin, osta savanna ihmeessä taas jotain hyödyntöntä halpaa ja lapsityövoimalla tehtyä, äläkä vahingossakaan lahjoita Unisefille kun vaan niin pieni osa menee lapsille.

onko sun mielestä parempi lisätä niiden lasten kurjuutta kuin auttaa niin että edes vähä apu menee perille?
Perustelee,minkä Vitun takia mun pakko auta jonkulle???
Ei kukaan sua voi pakottaa, tietenkään. Mutta epäeettisesti tuotetun tavaran ostaminen ja jatkuva kulutus on erittäin vastuutonta ja minusta väärin. ja saan sen mielipiteen kertoa vapaasti näillä palstoilla.

Oot niin tuohtunu siitä että jokainen sun unisefille lahjoittama penni ei mennykään perille niille lapsille...ja silti shoppailet jatkuvasti just sellasta tavaraa jota ne lapset kädet ruvella alipalkalla väsää että sä saisit ostaa sitä halvalla...just joo...
Joo lakataanpa kaikki kuluttamasta ja katsotaan kuinka syvälle laman suohon päästään =)

Se mitä ja miten Savanna shoppaa ei kuulu sulle pjaskan vertaa, huolehdi omista ostoistas vaan ;) Ja kuten joku jo sanoi, auttaminen on vapaaehtoista.
 
vieras
Toivottavasti sä Savanna löydät elämääsi jotain merkityksellistä sisältöä (ja tarkoitan jotakin muuta kuin shoppailua) vuosien kuluessa. Kun meno on nyt tuollaista, niin parin kymmenen vuoden kuluttua jäljellä on vain elähtänyt entinen strippari joka on masentunut eikä osaa nauttia mistään elämässään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nin:
Mua ei naurata yhtään. eiköhän nää kulutusjuhlat vielä lopu ja karu totuus paljastuu teilleki naureskelijoille, mutta eipä mahda mitään enää silloin.
Niin siis mistähän sä luulet laman johtuvan..? Vinkki: oliskohan mitään merkitystä sillä että ihmisten ostovoima heikkoa ja kulutus vähäistä..? Lopetetaan kuluttaminen kokonaan, niin..mitä sitten? Mikä se sun karu totuus on ja johtuuko se kuluttamisesta vai kuluttamatta jättämisestä?
 
nin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nin:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja pah:
Niin, osta savanna ihmeessä taas jotain hyödyntöntä halpaa ja lapsityövoimalla tehtyä, äläkä vahingossakaan lahjoita Unisefille kun vaan niin pieni osa menee lapsille.

onko sun mielestä parempi lisätä niiden lasten kurjuutta kuin auttaa niin että edes vähä apu menee perille?
Perustelee,minkä Vitun takia mun pakko auta jonkulle???
Ei kukaan sua voi pakottaa, tietenkään. Mutta epäeettisesti tuotetun tavaran ostaminen ja jatkuva kulutus on erittäin vastuutonta ja minusta väärin. ja saan sen mielipiteen kertoa vapaasti näillä palstoilla.

Oot niin tuohtunu siitä että jokainen sun unisefille lahjoittama penni ei mennykään perille niille lapsille...ja silti shoppailet jatkuvasti just sellasta tavaraa jota ne lapset kädet ruvella alipalkalla väsää että sä saisit ostaa sitä halvalla...just joo...
Joo lakataanpa kaikki kuluttamasta ja katsotaan kuinka syvälle laman suohon päästään =)

Se mitä ja miten Savanna shoppaa ei kuulu sulle pjaskan vertaa, huolehdi omista ostoistas vaan ;) Ja kuten joku jo sanoi, auttaminen on vapaaehtoista.
Meillä kaikilla on täällä oikeus sanoa mitä ajatellaan, asiallisuuden nimissä. Jos savannan ostelut ei kuulu kenellekään, niin sielläpä ostelisi kaikessa rauhassa ja jättäis kuuluttamatta siitä joka välissä, niin ei tarvisi kenenkään avautua.

Mutta kun kerran katsoo asiakseen joka ostoksesta kuuluttaa, niin minäkin aion jokaisen tästä johtuneen ajatuksení tuoda esiin. Ja mitäs se taas sua syyhyttää?
 
vieras
On se mainiota, kun köyhät kateelliset mammat ei enää muuta keksi niin alkavat mussuttaa hyväntekeväisyydestä ja kulutusjuhlista :LOL: voi luoja paratkoon :LOL:

Voi Savanna, ajattele, sä nyt ostitkin Mansikka Marjaa etkä pelastanutkaan koko maailman kaikkia nälkäänäkeviä lapsukaisia ja lopettanut kaikkea vääryyttä etkä tehnytkään maailmasta täydellistä :LOL:
 

Yhteistyössä