Mitäs kaikkea eskarilainen tarvitseekaan?

• Viestiketjun aloittaja äitee*3
  • Ensimmäinen viesti
äitee*3
Repun ja penaalin sisältöineen of course mut mitäs muuta...?
Tuli mieleen että tuleekos vielä eskarissa mitään "kotiläksyjä"?
Eli tartteeko koululaispöytää?

Meillä piti olla reppu, kotitehtäviä tuli kyllä kerran tai kaksi viikkoon -kirjan lisäksi repussa kulki reissuvihko. Tehtävät tehtiin ihan keittiön pöydän ääressä. Kotiin toivottiin hankittavan puuvärit, lyijykynä ja kumi -eskarissa on sitten omansa joilla työskennellään siellä.

Iso reppu, vaihtovaatteet, kuravaatteet, kumisaappaat, uikkarit, pyyhe, muffut, luistimet, kypärä, jumppavaatteet, sisätossut. Nämä piti itse hankkia eskarilaiselle, muu kaikki tuli talon puolesta. Ainakin meillä.

äitee*3
Alkuperäinen kirjoittaja armelle:
Iso reppu, vaihtovaatteet, kuravaatteet, kumisaappaat, uikkarit, pyyhe, muffut, luistimet, kypärä, jumppavaatteet, sisätossut. Nämä piti itse hankkia eskarilaiselle, muu kaikki tuli talon puolesta. Ainakin meillä.
Mitkä on muffut???

Muistan vieläkin kun menin eskariin. Meillä oli eka eskaritunti just alkamassa ja olin sanomassa "opelle" että haen mun penaalin. Täti sanoi että et hae kynät tulee täältä. Kyllä tuli itku kun oltiin äitin kanssa ostettu ihana penaali ja kynät. :'( Ajattelin jo että olen yhtä iso kuin siskokin kun on nyt penaali.

Eli ehkei kannata hankia ennen kuin tietää talon tavat, tulee vaan surku jos niitä ei saakaan käyttää.

Yhteistyössä