mitäs joutuu käteisel maksaa 2cnt sipulista??

Siis ei varmasti kaikissa kaupoissa toimi, mutta nimenomaan tuota perunajuttua on todella moni henkilö kokeillut ja on toiminut. Parin sentin perunan on siis saanut ilmaiseksi. Ei kauppa saa ottaa ylihintaa tuotteesta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 1 tai 2:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ei saisi 5 senttiin pyöristää, kun se kuitenkin on Suomessa se pienin mahdollinen raha?
Suomessa saa kyllä maksaa 1:n ja 2:n centin kolikoilla jos niitä vaan on siulla.
Joo, niin saa, mutta kenellä suomalaisella niitä sitten muka niin kauheasti on...?
No eihän niitä nyt kauheesti tarvii jso tuon 2c sipulin meinaa ostaa:D joo heh
En nyt kuitenkaan ihan tota tarkoittanut :) . En vaan itse ole vielä kertaakaan törmännyt noin pieniin kolikoihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Mä oon törmänny kaupassa siihen että ei punnitse oliko se alle 50 g ostoksia. Ei suinkaan niin että hinta ois alle tuon 5c...
Pakko on kaupassa olla vaaka, joka punnitsee myös alle 50 g ostokset, jos jokin tuote on kevyt, mutta todella kallis, ja sitä tyypíllisesti ostetaan vähän.

Ja olen muuten minäkin ostanut sipulin, jonka punnitsemisessa oli ongelmia, mutta henkilökunnan avulla saatiin sipuli punnituksi.

 
myymä
Joku on kerran mun kassa-aikoina ostanut yhden viinirypäleen ja voin kertoa että se jäi kyllä alle 5 centin :D Mutta koska siinä oli muutakin ostoksia niin laitoin vaan menemään :D
 
vaikeesti ajatteleva
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Mä oon törmänny kaupassa siihen että ei punnitse oliko se alle 50 g ostoksia. Ei suinkaan niin että hinta ois alle tuon 5c...
Pakko on kaupassa olla vaaka, joka punnitsee myös alle 50 g ostokset, jos jokin tuote on kevyt, mutta todella kallis, ja sitä tyypíllisesti ostetaan vähän.

Ja olen muuten minäkin ostanut sipulin, jonka punnitsemisessa oli ongelmia, mutta henkilökunnan avulla saatiin sipuli punnituksi.
Niin tai jos niitä kalliita mutta kevyitä tuotteita on montaa erilaista,niin saatko sit ilmaseksi ne ostokset kun vaaka ei ota tuota alle 50g painanutta,vaikka ne tulis maksaan oikeesti sen 50e?Ajattelenko tän nyt jotenki hupsusti:D
 
Mä olen kerran rautakaupasta hakenut yhden pienen metallirenkulan (en tiedä sen nimeä, sellanen joka laitetaan mutterin "väliin"), hinnaksi tuli 2snt, koitin tarjota kassalla 5snt kolikkoa mutta eivät huolineet eli sain ilmaiseksi =)
 

Yhteistyössä