Mitäs jouluostoksia olette jo tehneet?

  • Viestiketjun aloittaja Milene
  • Ensimmäinen viesti
Milene
Minä olen ostanut miehelle,lapsille ja vanhemmilleni lahjoja vähän.Vielä pitäisi kummeillekkin jotain ainakin hankkia :D
Lapset ovat tyttö 6v,tyttö 2v,poika 6kk.
Näitä olen jo ostanut:
-Isälle akse sarja,puuvillainen paita,taskulamppu...
-6v.lle Ella&Aleksi kolme musketti sopulia,Bratz,2 dvd,Hiirenloukku lautapeli...(Lisää aijon hankkia :))
-2v.lle Prinsess Alexa nuken,Sen uuden Furbyn,sellaisen apinavauvan..(ja lisää aijon ostaa...)
-6kk junaradan ja sellaista pientä..Eipä ymmärrä vielä joululahjojen päälle,mutta..On tällekkin ukolle tulossa lisää..

Vanhemmilleni ostin sellaisen marimemekon mukisetin..:)Ei vielä muuta :D
Sitten Nintendo Ds+Nintend dogs TAI Playstation 2+3 peliä ostetaan myös lapsille
 
EX-SAVONLINNA
9v pojalle olen ostanut kirjan (puuttuva osa viisikko-sarjasta), Bionicle hahmon ja paidan sekä luistimet. Vielä puuttuu muutama.
7v pojalle ostin Bionicle Skorpionin vankilaluola tms, Turtles robotin ja Lego xxxl-kokoinen nosturi. Vielä ajattelin ostaa jonkun cd:n tai kirjan sekä paidan.
4v tytölle olen ostanut muutaman vaatteen, pienen pehmo my little ponyt, tuhkimo dvd, heinähattu ja vilttitossu- kirjan sekä rock brätsin.

9v ja 7v pojille ostin yhteiseksi harry poter ja liekehtivä pikari pleikkari pelin.

miehelleni olen ostanut haisuli- boxeri pyjaman sekä kellon. vielä ostan jotain pientä.
 
Osa lahjoista ostettu.
5v poika sai batman kauko-ohjattavan auton,lego viikinki laivan, pleikkari pelin ja kirjan. ostan vielä jotain.
3v tyttö sai kaalitarhan tenavat-nuken, tuhkimo- palapelejä, kassakoneen sekä leikki- imurin.

Vielä on iso osa lahjoista ostamatta.
 
7v poika harry potter pleikkari pelin, lohikäärme kirjan, luistimet ja bionicle hahmon +visorakin portti ja paidan.
7v tyttö witch kirjan, salatut elämät kirjan,rock brät ja poika bräts sekä luistimet, tuhkimo video.
4 poika porakone, turtles robotin, robotti, lisäosia junarataan sekä jääkiekko maila, bionicle video.
2v tyttö nuken rattaat, kaalitarhan tenav- nukke, pehmo my little pony sekä iltasduksi kirja.
Vielä ostan muutaman lahjan, lähinnä vaatteita.

Mies toivoi paitoja ja uutta kameraa.
Omille vanhemmilleni ostan uudet tossut ja jotain sauna-aiheisa juttuja.
Miehen isä toivoo Remeksen kirjaa ja anoppi saa korun.
 
hyvään tarkoitukseen
VS: VIELÄ EHDIT :O)

Huomasin eilen SS:stä oikein hyvän joululahjaidean sellaisille, joilla on itsellä jo kaikkea. http://www.kua.fi/suomi eli siellä voi lahjoittaa joululahjarahan parempaan tarkoitukseen. Aion toteuttaa.

Hyvää joulumieltä!
 
Vetitikka
Sovittiin miehen kanssa että ostetaan itse lapsille yksi lelu, yksi kirja, yksi video/cd ja yksi vaate. Sukulaiset ja kummit antavat kuitenkin ettei paketeista ole pulaa. :)
Aada 4v: Kaalitarhan tenava (näyttää olevan suosittu lahja! Ainakin kahdella yllä olevallakin näytti tuo olevan pukinkontissa! :p ), otavan suuri satukirja tms, Ella ja Aleksi-cd sekä hame ja paita.
Tuomas 2v: Plaston lavettirekka, muumi dvd, college housut ja paita. Vielä puuttuu kirja.
 
EX-SAVONLINNA
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.11.2005 klo 13:45 EX-SAVONLINNA kirjoitti:
9v pojalle olen ostanut kirjan (puuttuva osa viisikko-sarjasta), Bionicle hahmon ja paidan sekä luistimet. Vielä puuttuu muutama.
7v pojalle ostin Bionicle Skorpionin vankilaluola tms, Turtles robotin ja Lego xxxl-kokoinen nosturi. Vielä ajattelin ostaa jonkun cd:n tai kirjan sekä paidan.
4v tytölle olen ostanut muutaman vaatteen, pienen pehmo my little ponyt, tuhkimo dvd, heinähattu ja vilttitossu- kirjan sekä rock brätsin.

9v ja 7v pojille ostin yhteiseksi harry poter ja liekehtivä pikari pleikkari pelin.

miehelleni olen ostanut haisuli- boxeri pyjaman sekä kellon. vielä ostan jotain pientä.
Meillä on myös 1,5kk poika, mutta hänelle ei varsinaisia joululahjoja tule. Ostetaan sellaisia tavaroita ja sioita mitä tarvitsee. Vaatteita ja pussilakana ainakin.
 
jep
Meillä ostellaan lähisuvun lapsille ainoastaan lahjat ja muistan toki kummilapset
Oma poika 5vee haluaa legosarjoja, ostamme yhden sarjan ehkä joku tekniikka legojutsku
vauvalle varmaan vaatetta ja ensilusikka
kummipoika 16 vee lahjakortti snoukkakenkien osota varten
Kummipoika 4vee joku lautapeli, ostamatta
kummityttö 3 vee parempi toppatakki,vaal.pun unelma
kummipoika 6 kk body ja potkupuku
veljen tyttö 9 vee lasten hajuvesi
siskon tyttö 20 vee säärystimet ja arctican kupit,kerää sitä sarjaa
miehen pikkusisko 22vee KoKo sarjaa muki ja lautanen
ja toinen sisko 18 saa 2xmarimekon pyyhe
Mummot ja Papat saapi poikamme 5vee kuvan kehyksissä
Parille ulkomaiselle ystävälle lähetin Aarikan kirjanmerkit kirjeessä.
Muutamaa ystävää muistan viinipullolla ja pienellä juustokorilla..
 
Kaikki lahjat ostettu! B)
7v pojalle sukset, bionicle juttuja, bionicle elokuva ja lasten avaruuskirja sekä harry poter peli
5v poika Robots-dvd, batman juttuja ja sellainen robotti, vaatteita ja sly 3- pleikka peli
4 tyttö Bambi ja tuhkimo dvd, tuhkimo- barbi, kassakone ja imuri, pehmo koira sekä vaatteita
4 poika maa aikojen alussa- dvd, lasten moottorisaha ja porakone, lego juttuja, samanlainen robotti kuin veljellensä sekä vaatteita
1v tyttö vaatteita, ensi pulkka, muutama toimintalelu ja vauva kännykkä.

8v kummipojalle lautapeli
7v kummitytölle (on myös siskoni lapsi) annetaan winks nukke ja kirja
5v kummipojalle robots dvd
5v kummitytölle Nalle puhin joulu dvd (kunhan se ilmestyy)
Nuo kummilasten lahjat ovat toivottuja, kun ainakin omasta mielestä on vaikea antaa lahjaa vieraalle ettei tule vain kaapintäytettä. :)

Miehelleni ostan vaatteita ja jonkin elokuvan tai cd:n. sekä uuden herätykellon! :)

Isovanhemmille annetaan perinteisesti joku lautapeli tai cd levy.
Lasten kummeille annataan tänä vuonna sellaiset vuosikalenterit ja tämä lahja annetaan myös mummeille ja ukeille. :)

Joulu on ihanaa aikaa!!! On ihana ostaa lahjoja lähimmäisilleen! :heart: :heart: :heart:
 
kukkerikuu
Kirjakerhosta tilasin Kunnaksen autokirjan ja Herra Hakkarainen - pelin, jotka annan pojille. Pitäisi päästä ostoksille ja piti mennä yksi päivä mutta kun lapset tuli kipeiksi niin en päässyt. Pikkuhiljaa kaupasta ostan leivontajuttuja kaappiin.
 
5v pojalle mauri kunnaksen suuri auto-kirja, maa aikojen alussa-dvd, lego paketti, kylpytakki
4v pojalle mauri kunnaksen suuri urheilu- kirja, palapelikirja, lego paketti, pyjama
1,5v tyttö nukenrattaat, nukke, satukirja ja vaatteita

Kummilapsi 7v bionicle
--"-- 4v ajattelin nalle puh tai muumi dvd
--"-- 6kk vaatteita ja jokin lelu
 
:kieh: olen ostanut sukulaisille lahjat ja isot tytöt ovat tehneet joululahjoja sukulaisille.oman perheen joululahjat ostamatta.joulukortteja ostettu ja tehty.joulu-piparit tehty.joulu koristeet hommattu paitsi kuusi.meillä kolmen lapsen synttärit joulukuussa lahjat ostettu ja kortit ja koristeet juhliin.miehen synttäri joulukuussa ostettu laja kortti vielä ostamatta.meillä hääjuhla joulukuussa lahja ostettu ei vielä korttia.pikkujoulujuhlissa 2 oltu.joulu kukkia ostettu vielä muutama ostamatta.
 
Tänään osti 4v tytölle brätsin ja barbi dvd:n, 3v pojalle robots dvd ja turtles hahmoja.
Kummilasten lahjat ostettu: 17v yksi onnen varjot dvd ja muumi muki, 10v paita ja kirja, 8v winks nukke, 4v bionicle dvd ja paita, 4v housut ja barbi dvd
 
Ostin 2v pojalleni ensimmäiset sukset, legoja, ella ja aleksi cd, vaatteita ja muutaman kirjan sekä stigan. Eli kaikki ostettu! :)
Pojan mummi ja ukki toivat jo paketin, kun lähtevät nyt matkalle ja tulevat vasta uutena vuoten ( :whistle: ) osia brion junarataan.
Kummeilta ja muilta sukulaislta ollaan toivottu legoja, kirjoja ja piirrustuvälineitä.
Toinen mummi ja ukki lupasivat antaa little people juttuja.
 
HillanJaJuhonÄiti
Me ollaan miehen kanssa sovittu että ostetaan lapsille maksimissaan kolme pakettia, mikäli erityistä tarvetta jollekkin ei ole. Kun paketti pula ei kuitenkaan iske aatton! =)

Hilla 4v saa tuhkimo dvd:n, tuhkimo palapelikija, elektronisen kassakoneen
Juho 2,5v saa muumi dvd, lego seti (vielä ostamatta), lasten työkaluja

Kummilapset saa: 9v, paidan ja hius juttuja, 6v robotti, 1v ei vielä tietoa.
 
äiti1
yhdelle kummipojalle lahja on ostettu ja vielä kahdelle kummilapselle jotain ostan. Tytöllemme 9 v on jo ostettu MyScene nukke ja Afrikan tähti peli, 5 v pojalle legoja sekä pienehkö autorata, kuopukselle kirja. Eli vielä jokunen lahja pitäsi ostaa.
 
Tästä vuodesta eteenpäin ollaan päätetty rajoittaa lahjojen ostoa jouluna. Lapsia tietysti muistetaan mutta rajoitetaan pakettien määrää. Ehkä yksi isompi lelu ja toinen joku pehmeä paketti. (saavat tietysti muiltakin sukulaislta lahjoja...) Aikuisille ei paljon ostella. Jotain pientä viemistä oon varannu. Eläköön asuntolaina! :D
 
keväänlapsi
Lapseni tekee lahjat isovanhemmille avustuksellani ensi viikonloppuna. Olen ostanut lapselleni pelin ja lelun. Miehelleni en ole ostanut vielä mitään! Kummilapsilleni en ole ostanut vielä mitään! Aikuisille en osta mitään ja lapsillekin muutaman lahjan, ei lahjaröykkiötä. :xmas:
 

Yhteistyössä