Mitäpä, jos murtuma ei parane vielä 5-6 viikossa? Onko silloin puukon paikka vai mitä tekeevät?

  • Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti
mää
On vielä kipee toi mun murtuma ja ollu nyt paketissa 4viikkoa. Viikon päästä kontrolli ja sanottiin, että pitäis olla luutunut. Sitä aikasemmin sanottiin, että 3 viikkoa ja on kunnossa.

Tulee pitkä sairasloma tälleen kohta :S
 
miulla murtui käsi viime syksynä. on luutunut hyvin, mutta edelleen on kipeä ja arka. tämän hetken ohje on, että jos edelleen vaivaa, kun murtumasta on yli puolivuotta, niin laitetaan ortopedille leikkausharkintaan.

riippuu varmaan siullakin siitä kuinka on luutunut tällä hetkellä ja missä murtuma on etc.
 
mää
Alkuperäinen kirjoittaja letittää tuulen:
miulla murtui käsi viime syksynä. on luutunut hyvin, mutta edelleen on kipeä ja arka. tämän hetken ohje on, että jos edelleen vaivaa, kun murtumasta on yli puolivuotta, niin laitetaan ortopedille leikkausharkintaan.

riippuu varmaan siullakin siitä kuinka on luutunut tällä hetkellä ja missä murtuma on etc.
Jalkapöydässä nivelen lähellä ja se tässä nyt pelottaa ettei ole parantunut vaikka ekan viikon oli kipsi ja loppuajan ollut toi tuki tulla jalkapohjassa ettei pääse taipumaan. Varata on saanut.
 
Jos ei luudu, niin laitetaan vaikka ruuvit tai levy tueksi & lisäksi potilaalle määrätään vahvaa kalsiumia ja d-vitamiinia.

Mä just utelin näitä asioita lääkäriltä harjoittelussa (tai siis pari viikkoa sitten).
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Jos ei luudu, niin laitetaan vaikka ruuvit tai levy tueksi & lisäksi potilaalle määrätään vahvaa kalsiumia ja d-vitamiinia.

Mä just utelin näitä asioita lääkäriltä harjoittelussa (tai siis pari viikkoa sitten).
Minäkin kyselin lääkäriltä että pitäisikö minun nyt syödä extrakalsiumia kun kantapääni on ruuvailtu kokoon, ja ei kuulemma ole tarvetta. Vähän ihmettelin sitä, kun hän ei edes varmistanut että käytänkö maitotuotteita tai otanko d-vitamiinia. Olen sitten kuitenkin varmuuden vuoksi ottanut 500-1000 mg kalsiumia ja 20 µg d-vitamiinia, ettei ainakaan kalsiumin puute hidasta paranemista.
 

Yhteistyössä