MITÄPÄ ANNATTE VIRPOJILLE SUNNUNTAINA?

  • Viestiketjun aloittaja hermot menee su
  • Ensimmäinen viesti
hermot menee su
Alkuperäinen kirjoittaja minni:
muuttakaa varsinais-suomeen, täälläpäin ei oo tollasta perinettä. nuuttina on
Täällä Hki:ssä meno ihan hullua,varsinkin alueilla missä paljon vuokra-asuntoja..Viime pääsiäisenä kävi ovella 40 lasta en jaksa enää oikeesti..
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja hermot menee su:
Alkuperäinen kirjoittaja minni:
muuttakaa varsinais-suomeen, täälläpäin ei oo tollasta perinettä. nuuttina on
Täällä Hki:ssä meno ihan hullua,varsinkin alueilla missä paljon vuokra-asuntoja..Viime pääsiäisenä kävi ovella 40 lasta en jaksa enää oikeesti..
kato ovisilmästä ja jos lapsia et avaa. tai oveen lappu "ei virpojia!"
 
vieras
meillä kävi viime vuonna 5 virpojajoukkoa, annoimme kaikille pääsiäissuklaapatukat. Minä ihan innolla odotin pieniä virpojia ja nautin lasten riemusta :)
Toivottavasti tänäkin vuonna ovikello soi!
 
mami
joka vuosi olen varannut munia, lakuja ja patukoita, mutta ikinä ei kukaan tule virpomaan! meillä on niin kiukkuisia naapureita, ettei kukaan uskalla tulla koko taloon... omat lapset käyvät tuttujen luona ja kiertävät ovia paiskovien naapureiden ovilla. saavat sitten kaikki mitä meillä on virpojille varattu...
 
vieras
Ei ole täällä käynyt koskaan virpojia. Eivät taida niin kerrostaloissa käydä ja tässä lähellä ei asu kovinkaan monta lasta. Voishan sitä varuilta ostaa jos nyt olen edes kotona. Pieniä suklaapatukoita tai ehkä suklaamunia. Lapsihan ne sitten syö jos virpojia ei käy, niinkuin uskoisin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
joka vuosi olen varannut munia, lakuja ja patukoita, mutta ikinä ei kukaan tule virpomaan! meillä on niin kiukkuisia naapureita, ettei kukaan uskalla tulla koko taloon... omat lapset käyvät tuttujen luona ja kiertävät ovia paiskovien naapureiden ovilla. saavat sitten kaikki mitä meillä on virpojille varattu...
Mutta lapsilla kiva palata kotiin ku siellä on varmasti kunnon virpomispalkka :)
 
minä
Olen onneksi kylpylässä. Siellä tuskin kukaan koputtaa oveen. En muutenkaan avaa ovea, en anna mitään... Eikä lapsenikaan kerjää keneltäkään.

Virpojien on tarkoitus karkoittaa noidat ja trullit taloita... Miks ihmeessä sitten pukeudutaan noidiksi... Ei ymmärrä... Ja miks siitä pitää saada pääsiäismunia...
 
vierailija
Lakuja olen varannut. Tosin eipä niitä virpojia tän oven taka ole vielä minään vuonna käynyt, mutta joka vuosi silti varaudun. Eihän nuista lakuista nyt vaikee oo eroon hankkiutua vaikkei kukaan tukisikaan... ;)
 
mami
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
joka vuosi olen varannut munia, lakuja ja patukoita, mutta ikinä ei kukaan tule virpomaan! meillä on niin kiukkuisia naapureita, ettei kukaan uskalla tulla koko taloon... omat lapset käyvät tuttujen luona ja kiertävät ovia paiskovien naapureiden ovilla. saavat sitten kaikki mitä meillä on virpojille varattu...
Mutta lapsilla kiva palata kotiin ku siellä on varmasti kunnon virpomispalkka :)
kiitos tuosta ajatuksesta. olet päiväni aurinkoinen!!!
 
nn
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Olen onneksi kylpylässä. Siellä tuskin kukaan koputtaa oveen. En muutenkaan avaa ovea, en anna mitään... Eikä lapsenikaan kerjää keneltäkään.

Virpojien on tarkoitus karkoittaa noidat ja trullit taloita... Miks ihmeessä sitten pukeudutaan noidiksi... Ei ymmärrä... Ja miks siitä pitää saada pääsiäismunia...
tiesittekö, että kun muualla virvotaan palmusunnuntaina, niin ainakin etelä-pohjanmaalla trullit kiertävät virpomassa vasta pääsiäislauantaina? virpomis ja trullitavat ovat niin monella tavalla sekoittuneet...
 

Yhteistyössä