mitäköhän pph:mme tuumaa jos vien

  • Viestiketjun aloittaja äippäli
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Drama queen:
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Tuumaa varmaan, miksei tämäkään äiti voi hoitaa pientään kotona!

Siinä on taas asenne kohdallaan. Sen takiahan ne lastenhoitajat valitsee ammattinsa että voi noin ajatella. Onko sädekehää nyt tarpeeksi kiillotettu???

Näimpä... No mutta nää on ikuisuusaiheita mistä vois väitellä loputtomiin. Mutta liikahan se olis vaadittu että tota "olet huono äiti jos et hoida lapsiasi kotona 6-vuotiaaksi"-läppää ei vedettäs joka ketjuun.
:saint:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On liikaa vaadittu, jos otsikko kuuluu: "mitäköhän pph:mme tuumaa jos vien ". Tuohon on paha vastata, kyllä tai ei. Jos otat herneen pois nokasta ja mietit, mihin tässä kukin on vastannut, huomaat, että itse aloitit asiattomuudet.
Tai no joo, vedän takaisin: tuskin sä siltikään huomaat *huoh*
:D :D varmaan parempi noin, ap:n äo ei riitä tuohon.

En mä usko, että ap:n äo ei riittäisi. Tuskin hän mikään tyhmä ihminen on. Mutta hän haluaa nyt itse uskoa, että asiattomuudet aloitti joku muu kuin hän itse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Drama queen:
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Tuumaa varmaan, miksei tämäkään äiti voi hoitaa pientään kotona!

Siinä on taas asenne kohdallaan. Sen takiahan ne lastenhoitajat valitsee ammattinsa että voi noin ajatella. Onko sädekehää nyt tarpeeksi kiillotettu???

Mulle on päiväkodintäti oikeasti sanonut päin naamaa, että miksi ihmeessä en hoida lastani pidempään kotona, kun hän on pieni niin lyhyen ajan. Tyttöni oli silloin 1 v 4 kk. Eli todellakin voi ammatti-ihminen noin ajatella ja vielä sen ääneenkin sanoa :(
Tossa vaiheessa vaihtasin hoitopaikkaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On liikaa vaadittu, jos otsikko kuuluu: "mitäköhän pph:mme tuumaa jos vien ". Tuohon on paha vastata, kyllä tai ei. Jos otat herneen pois nokasta ja mietit, mihin tässä kukin on vastannut, huomaat, että itse aloitit asiattomuudet.
Tai no joo, vedän takaisin: tuskin sä siltikään huomaat *huoh*
:D :D varmaan parempi noin, ap:n äo ei riitä tuohon.
Tämä taisi olla ensimmäinen asiaton viesti tässä ketjussa:

"Tuumaa varmaan, miksei tämäkään äiti voi hoitaa pientään kotona!"


En mä usko, että ap:n äo ei riittäisi. Tuskin hän mikään tyhmä ihminen on. Mutta hän haluaa nyt itse uskoa, että asiattomuudet aloitti joku muu kuin hän itse.

Menen nyt nukkumaan, niin jaksaa äitikin töissä. Kovastihan itselleni sitä tilap.hoitovapaan lappua olisin halunnut...eiks niin
 
koumou
Ihme tappelua tämä ketju. Ymmärrän, että ap:ta ottaa päähän monet vastaukset, vaikka provosoitui kyllä itsekin ikävästi.
Ap:lle :hug: Uskon, että lapsi jaksaa (kuten tuossa jo aiemmin kirjoitin ) ja voithan kysellä hoidosta hakiessa päivän sujumisesta vastaisuuden varalle.

Terv. " kotiäiti, joka ei elä sossun rahoilla, jonka takapuoli ei ole levinnyt ja jonka vaatteetkin ovat ihan ehjiä..." ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Menen nyt nukkumaan, niin jaksaa äitikin töissä. Kovastihan itselleni sitä tilap.hoitovapaan lappua olisin halunnut...eiks niin
Eihän joku nyt vaan yritä laittaa sanoja toisten suuhun... Ne pahimmat ajatukset taitavat olla sun omassa päässäsi eikä muiden kirjoituksissa :( Mutta hyviä unia ja jaksuja lapsellesi huomiseen, hyvin se menee! Oikeasti!

 
Hyvä Ap-asiallinen

Mun mies käy töissä ja meillä on varaa siihen et oon tytön kanssa kotona,Tyttö on nyt 3v.Olen niin kiitollinen siitä että olen saanut nähdä ensimmäiset askeleet,kuulla ensimmäiset sanat ja olla mukana kaikessa mitä tyttö oppii. :heart: Mä nautin tästä hetkestä,eikä mulla ole kiire mihinkään..Mutta silti mulla on myös aikaa itselleni.Mula on aikaa tarkailla ettei perse pääse leviämään ja mä ehdin urheilla aina kun haluan.Elämä hymyilee ja perse pienenee! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Hyvä Ap-asiallinen

Mun mies käy töissä ja meillä on varaa siihen et oon tytön kanssa kotona,Tyttö on nyt 3v.Olen niin kiitollinen siitä että olen saanut nähdä ensimmäiset askeleet,kuulla ensimmäiset sanat ja olla mukana kaikessa mitä tyttö oppii. :heart: Mä nautin tästä hetkestä,eikä mulla ole kiire mihinkään..Mutta silti mulla on myös aikaa itselleni.Mula on aikaa tarkailla ettei perse pääse leviämään ja mä ehdin urheilla aina kun haluan.Elämä hymyilee ja perse pienenee! =)
Ihan samalla tavalla mäkin olen asioista perillä kuin sinäkin vaikka työäiti olenkin :D
 
toinen työäiti
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Hyvä Ap-asiallinen

Mun mies käy töissä ja meillä on varaa siihen et oon tytön kanssa kotona,Tyttö on nyt 3v.Olen niin kiitollinen siitä että olen saanut nähdä ensimmäiset askeleet,kuulla ensimmäiset sanat ja olla mukana kaikessa mitä tyttö oppii. :heart: Mä nautin tästä hetkestä,eikä mulla ole kiire mihinkään..Mutta silti mulla on myös aikaa itselleni.Mula on aikaa tarkailla ettei perse pääse leviämään ja mä ehdin urheilla aina kun haluan.Elämä hymyilee ja perse pienenee! =)
Ihan samalla tavalla mäkin olen asioista perillä kuin sinäkin vaikka työäiti olenkin :D
Mä en ottanut tuota ihan noin kirjaimellisesti vaan ymmärsin niin, että kirjoittaja on iloinen, kun on saanut itse olla lapsensa kanssa koko ajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Hyvä Ap-asiallinen

Mun mies käy töissä ja meillä on varaa siihen et oon tytön kanssa kotona,Tyttö on nyt 3v.Olen niin kiitollinen siitä että olen saanut nähdä ensimmäiset askeleet,kuulla ensimmäiset sanat ja olla mukana kaikessa mitä tyttö oppii. :heart: Mä nautin tästä hetkestä,eikä mulla ole kiire mihinkään..Mutta silti mulla on myös aikaa itselleni.Mula on aikaa tarkailla ettei perse pääse leviämään ja mä ehdin urheilla aina kun haluan.Elämä hymyilee ja perse pienenee! =)
Ihan samalla tavalla mäkin olen asioista perillä kuin sinäkin vaikka työäiti olenkin :D
Mä en ottanut tuota ihan noin kirjaimellisesti vaan ymmärsin niin, että kirjoittaja on iloinen, kun on saanut itse olla lapsensa kanssa koko ajan.
Ihan miten vaan,mutta samalla tavalla mäkin näen likan kehittyvän vaikka olen arkisin töissä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Hyvä Ap-asiallinen

Mun mies käy töissä ja meillä on varaa siihen et oon tytön kanssa kotona,Tyttö on nyt 3v.Olen niin kiitollinen siitä että olen saanut nähdä ensimmäiset askeleet,kuulla ensimmäiset sanat ja olla mukana kaikessa mitä tyttö oppii. :heart: Mä nautin tästä hetkestä,eikä mulla ole kiire mihinkään..Mutta silti mulla on myös aikaa itselleni.Mula on aikaa tarkailla ettei perse pääse leviämään ja mä ehdin urheilla aina kun haluan.Elämä hymyilee ja perse pienenee! =)
Ihan samalla tavalla mäkin olen asioista perillä kuin sinäkin vaikka työäiti olenkin :D
Juu juu,en mä sitä väitä.. :hug: Mun tilanne on nyt vaan sellainen et voi olla että tyttäremme on ja pysyy ainokaisenamme..Siksi en ole ottanut mitään paineita.Mä en kerta kaikkiaan halua olla töissä esim.klo16 asti ja iltapuolesta touhuta tytön kanssa muutaman tunnin mitä nyt ehtii.Mietin kokoajan et jos meidän rinsessa on meidän ainokainen,mä haluan ottaa siitä ohi kiitävästä hetkestä kaiken irti.

Mulla ei siis ole mitenkään tarkoitus mollata työssäkäyviä äitejä,päinvastoin..nostan hattua kaikelle sille jaksamiselle,että jaksaa repiä sitä yhteistä aikaa pienistäkin hetkistä.Käydä töissä ja olla silti läsnä..Nostan todella hattua..

Mua vaan alko ehkä ihan hivenen tympii toi ap:n teksti.. :/
 
vieras
Mä uskoisin, että pph pärjää lapsen kanssa vallan hyvin: tuskin tää nyt eka kerta on, kun tuon ikäinen on hänellä hoidossa lyhyemmän yöunen jälkeen.... Varsinkin, kun aamulla kerrot tilanteen, ettei hänen tarvitse arvuutella itsekseen kiukun syytä.
 
gfjk
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Hyvä Ap-asiallinen

Mun mies käy töissä ja meillä on varaa siihen et oon tytön kanssa kotona,Tyttö on nyt 3v.Olen niin kiitollinen siitä että olen saanut nähdä ensimmäiset askeleet,kuulla ensimmäiset sanat ja olla mukana kaikessa mitä tyttö oppii. :heart: Mä nautin tästä hetkestä,eikä mulla ole kiire mihinkään..Mutta silti mulla on myös aikaa itselleni.Mula on aikaa tarkailla ettei perse pääse leviämään ja mä ehdin urheilla aina kun haluan.Elämä hymyilee ja perse pienenee! =)
Ihan samalla tavalla mäkin olen asioista perillä kuin sinäkin vaikka työäiti olenkin :D
Mä en ottanut tuota ihan noin kirjaimellisesti vaan ymmärsin niin, että kirjoittaja on iloinen, kun on saanut itse olla lapsensa kanssa koko ajan.
Ihan miten vaan,mutta samalla tavalla mäkin näen likan kehittyvän vaikka olen arkisin töissä =)
et varmaan näe.vai ootko samas paikas töis ku se hoidos?jos se esim.oppii kävelemään hoidossa ni et sit nähnykkää...
 
kotiäiti
Alkuperäinen kirjoittaja gfjk:
et varmaan näe.vai ootko samas paikas töis ku se hoidos?jos se esim.oppii kävelemään hoidossa ni et sit nähnykkää...
Jos tuolle linjalle lähdetään, niin voinhan mäkin olla vaikka kaupassa käymässä just silloin, kun mun pikkuiseni ottaa ensimmäisen askeleensa.

 
gfjk
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja gfjk:
et varmaan näe.vai ootko samas paikas töis ku se hoidos?jos se esim.oppii kävelemään hoidossa ni et sit nähnykkää...
Jos tuolle linjalle lähdetään, niin voinhan mäkin olla vaikka kaupassa käymässä just silloin, kun mun pikkuiseni ottaa ensimmäisen askeleensa.
et voi koska sullahan olisi pieni ehdottomsti mukana siellä :)
 
minä lähtisin pohtimaan syitä siihen miksi hoitoikäinen kukkuu valveilla vielä klo 23 ja pyrkisin järjestämään asiat niin että menisi ajoissa nukkumaan, jopa rytmittämällä omaa elämääni eri tavalla illalla. Mutta jos tämä oli vain tilapäinen valvominen niin ei hätää ja lapsi jaksaa kyllä hoidossa kun ottaa pienet torkut. voi sitä ap sanoa sille hoitotädille suoraan että yöunet jäi vähiin niin hoitotätikin osaa suhtautua oikein ja menee asiat väsymisen eikä pelkän kiukuttelun piikkiin päivän mittaan.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Drama queen:
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Tuumaa varmaan, miksei tämäkään äiti voi hoitaa pientään kotona!

Siinä on taas asenne kohdallaan. Sen takiahan ne lastenhoitajat valitsee ammattinsa että voi noin ajatella. Onko sädekehää nyt tarpeeksi kiillotettu???

Mulle on päiväkodintäti oikeasti sanonut päin naamaa, että miksi ihmeessä en hoida lastani pidempään kotona, kun hän on pieni niin lyhyen ajan. Tyttöni oli silloin 1 v 4 kk. Eli todellakin voi ammatti-ihminen noin ajatella ja vielä sen ääneenkin sanoa :(
Sama täällä.Kun poika oli vuoden ja vein hoitoon.Päiväkodinjohtaja huomautti että poikamme on todella pieni ja olisikos mahdollista hoitaa kokonaan kotona.Hoitopäiviä pojalla oli 2x vk kun olin töissä.Se oli ihan fiksu neuvo ja hoidettiin sitten kotona:)
 
ellapuu
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
onhan olemassa (ainakin joissakin paikoissa) niitä päiviä joita sai olla tietty määrä kuukaudessa. olikohan ne M päiviä vai kuinkahan se oli.. enivei, ainakin eksä ilmotti aamulla pphlle että ei tuo muksuaan, merkkaa M päiväksi..
Ainakin päiväkotipuolella M-päivät pitää ilmoittaa 2 viikkoa aikaisemmin, että saa ne hyväksytyksi. Eli ei voi esim tänään ilmoittaa että tää on M-päivä..
 
AP
ja aamu uusi tahdon pyytää itse anteeksi kaikilta niiltä kotiäideiltä, jotka eivät ole täällä provosoimassa tai lyömässä meitä muita alaspäin. Myönnän, että menin kohtuuttomuuksiin, mutta jos kysyy asiallista kommenttia, niin tunnu kovin mukavalta, kun ekana viestinä (vai oliko se toka) tulee kommenttia, että pph ajattelee, että miksi lastamme ei hoideta kotona. Väkisinkin sitä provosoituu ja kun sitten antaa takaisin samalla mitalla, niin saa haukut päällen.

Olen halunnut takaisin työelämään, koska meillä eka vauvavuosi oli sen verta rankka (en lähde selostamaan tämän sairauksia yms.), että halusin breikkiä. Uskon tämän olevan lapselle hyväksi, kun on joku joka jaksaa kuunnella ja kiinnostua koko päivän. Itse pyhitän töistä tultuani aikani tytölle, ja jaksan paremmin nuo muutamat tunnit.

Tämä oli tosiaan eka ilta kun lapsemme valvoi näin myöhään. Yleensä menee nukkumaan 18-20 aikaan, mutta tänään olin vapaalla ja lapsella oli mennyt iskän kanssa unirytmit sekaisin. Meillä on mielestäni ihan hyvä päivärytmi ja yritän noudattaa nukkumaan mennessä jkl rutiineja. Tyttö ei kovasti pidetä, että ihan kellontarkasti mennään, mutta tehdään kuitenkin niin, että tietää, että nyt alkavat univalmistelut ja kohta pääsee pötköttämään.


Joskus vaan toivoisin, että täältä palstalta saisi ihan asiallisia kommentteja.
 

Yhteistyössä