mitähän tässä ny pitäis tehdä.. (roskishaamu)

• Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
Tein testin 2h sitten ja pakko oli kurkata vielä testiä. Siihe oli ilmestynyt harmaa?? tms. värinen viiva.. toosi haalea.. Voiko silmät tehdä kepposen? voinko nähdä jotain mitä ei ole.. Noh kuitenkin.. menkat kolme päivää myöhässä. Tietysti voisin tehdä uuden testin muutaman päivän päästä.. mutta olen luvannut lähteä sukujuhlaan huomenna ja valitettavasti kyseisessa tilausuudessa juodaan.. nyt pohdinkin mitä, että mitä teen.. tiedän että monet kyselevät jos en alkoholia juo. Jos teen testin tänään illal, niin voiko se olla luotettavampi kuin tänä aamuinen?

"mie"
Aamupissasta tehty on luotettavin varsinkin ihan alussa. Ja roskishaamut voivat olla plussa tai sitten ei. Toisiin testeihin tulee aina ajan kanssa heikko viiva. Joten:

Tee uusi testi huomenna aamulla.

Ja niistä juhlista: Vaikka olisitkin raskaana, niin sikiölle ei ole vielä edes kehittynyt istukkaa, joten juomasi alkoholi ei voi vielä vaikuttaa vauvaan mitenkään.
Ja ei kai sitä mitään kaatokänniä ole pakko ottaa...

...
Vain värilliseet viivat kertovat testissä raskaudesta. Harmaat ovat viivan paikkoja, joihin viiva tulisi jos pissassa olisi raskaushormoonia. Tuon testin perusteella et siis ole raskaana.

"tiina"
Nimenomaan raskauden alussa alkoholi eniten aiheuttaa sikiölle haittoja. Tietenkään et juhlissa juo, jos on pienikään raskauden mahdollisuus. Ei sitä tarvitse kellekään selitellä, ei ne muut ihmiset välitä ja tarkastele, mitä muilla on mukissa. Mutta aamulla tosiaan uutta testiä tekemään. Plussaonnea!

"tiina"
roskishaamut on negoja, uusi testi parin päivän päästä ja ihan rauhassa voit juhlia aiheuttamatta sikiölle vahinkoa :)
Niin ei kun ryyppäämään vaan, jos haluaa koko loppuraskauden murehtia, kun ei voinut olla sitä yhtä juhlaa dokaamatta. Selvinpäinkin voi olla kivaa, ei siitä mitään haittaakaan ole, jos varmuuden vuoksi jättää alkoholit muille.

lääkäri
[QUOTE="tiina";24592916]Nimenomaan raskauden alussa alkoholi eniten aiheuttaa sikiölle haittoja. Tietenkään et juhlissa juo, jos on pienikään raskauden mahdollisuus. Ei sitä tarvitse kellekään selitellä, ei ne muut ihmiset välitä ja tarkastele, mitä muilla on mukissa. Mutta aamulla tosiaan uutta testiä tekemään. Plussaonnea![/QUOTE]

Kyllä! Mutta ennen viikkoa 6 sikiö ei ole vielä yhteydessä äitiin vaan saa ravintonsa ruskuaispussista (istukka kehittyy siis rv6). Tätä ennen MIKÄÄN mitä äiti syö tai juo EI MITENKÄÄN voi vaikuttaa sikiöön.

testiMaisteri
Ihme juttuja täällä.
Ensinäkin aika moni yrittää lasta yli puolivuotta, ja tuskin on nolla linjalla koko aikaa vaikka onkin raskauden mahdollisuus, johan siinä tulee hulluksi, jos jatkuvasti elää kusi sukassa varmuuden vuoksi. Maalaisjärkeä saa käyttää.

Ja sitten aloittajan aiheeseen. Minkä merkkinen testi?

...
[QUOTE="tiina";24592949]Niin ja mun roskishaamu numero 1 on just koulussa, roskishaamu numero 2 kyttää ikkunasta, että koska se ykkönen tulee kotiin. :)[/QUOTE]

Mutta kun tässä ei ole ole kyse roskishaamusta, koska viiva oli harmaa!

[QUOTE="tiina";24592940]Miksi arwen undomiel muutit lausuntoasi?[/QUOTE]

Miksi en? Mun mielestä on turha puhua sikiöstä kun testi on nega. Mä olen saanut varmaan 20 roskishaamua ja lääkäritkin ovat sanoneet että tulos on se mikä testiaikana tulee ja siihen luotetaan eikä mitään muttia!

"vieras"
[QUOTE="tiina";24592937]Niin ei kun ryyppäämään vaan, jos haluaa koko loppuraskauden murehtia, kun ei voinut olla sitä yhtä juhlaa dokaamatta. Selvinpäinkin voi olla kivaa, ei siitä mitään haittaakaan ole, jos varmuuden vuoksi jättää alkoholit muille.[/QUOTE]

Miten voi aiheuttaa haittaa alkiolle jonka kanssa ei ole vielä yhteistä verenkiertoa? P.s. sydänkään ei vielä toimi.

"vieras"
Ihme juttuja täällä.
Ensinäkin aika moni yrittää lasta yli puolivuotta, ja tuskin on nolla linjalla koko aikaa vaikka onkin raskauden mahdollisuus, johan siinä tulee hulluksi, jos jatkuvasti elää kusi sukassa varmuuden vuoksi. Maalaisjärkeä saa käyttää.

Sitähän muuten suositellaan, että alkoholi ja tupakka jätettäisiin jo siinä vaiheessa kun suunnitellaan raskautta. Mutta asiantuntijat ovat tietysti väärässä ja kaksplussalaiset oikeassa, siitä ei voi kiistellä. :D

...
[QUOTE="vieras";24592987]No sitä just roskishaamuksi kutsutaan.[/QUOTE]

Ai viivanpaikkaa joka tulee testiajan jälkeen? :LOL: No enpä enää ihmettele miksi joka toisella on ollut "kemialisia"! Roskishaamu on se, jossa tulee haalea PUNERTAVA viiva (paitsi clearbluessa sininen). Se viivanpaikka siihen testiin tulee oli raskaana tai ei.

"Hippu"
Raskausviikot 5-16 ovat sikiön kehityksen kannalta hyvin kriittistä aikaa.
Mutta ennen rv5 tupakka, alkoholi, lääkkeet ym ym ei vielä vaikuta sikiöön. Näin minulle on vakuuttanut sekä minua pitkäaikaisen sairauteni vuoksi hoitanut lääkäri että neuvolalääkäri.

Kyllähän kaiken maailman sikiövaurioita olisi muuten paljon enemmän, kun eivät kaikki välttämättä tiedä olevansa raskaana heti alusta lähtien.

"a.p"
Ihme juttuja täällä.

Testi oli apteekin oma raskaustesti

Yhteistyössä