"CMC:tä valmistetaan Äänekoskella muun muassa koivusta tehdyistä selluarkeista. Jauhettuihin arkkeihin lisätään kemikaaleja ja lämmitetään seosta.Et osaa paketin kyljestä lukea? Miten avuttomia nykymammat ovat? :O
"20.8.1999nam! kikhernettä ainakin muistaakseni? ja jotain muuta kasvispitoista..
Turvottaa älyttömästi semmonen tuote, jossa on tuota. Ja valtava jano"20.8.1999
Äänekoskella on käynnistynyt uusi sellutehdas.
Metsa Specialty Chemicalsin vastavalmistunut CMC-tehdas on aloittanut tuotantonsa tällä viikolla.
Tehdas tuottaa CMC:tä eli karboksimetyyliselluloosaa 15 000 tonnia vuodessa, missä on lisäystä Metsa Chemicalsin nykyiseen kapasiteettiin liki kolmannes.
Lisäksi pari sataa miljoonaa maksanut investointi mahdollistaa aivan uusien CMC-laatujen valmistamisen.-Radio Keski-Suomi-
Voiko niitä kasvattaa Suomessa?nam! kikhernettä ainakin muistaakseni? ja jotain muuta kasvispitoista..
Jos ne olikin niitä?Ihan mielenkiinnosta ostin ja ne näyttää ihan koiran nappuloilta.
Miten niin? Falafelit tehdään kikherneistä.Eiköhän ne jotain tuotantojätettä noissa käytä. Perunan/porkkanan ym kuoria jne.
Olen ollut yhden kesän töissä elintarviketehtaassa. Siitä tosin aikaa yli 30v. Siihen aikaan aina vitsailtiin jostain C-luokan makkaroiden tms- laadusta. Silti ei sinne nyt ihan tuotantojätettä laiteta. Enkä usko, että vieläkään laitetaan. Alin laatu, mitä olen nähnyt, on ollut broileripyöryköissä. Niitä en ikinä ostaisi, saati söisi.Eiköhän ne jotain tuotantojätettä noissa käytä. Perunan/porkkanan ym kuoria jne.
Kemikaaleilla saadaan nykysuuhun sopiva maku ja tekstuuri.
Näin saadaan älyttömät katteet ja urpo maksaa rahalla ja omalla terveydellä!
30v kerkiää tapahtua paljon.Olen ollut yhden kesän töissä elintarviketehtaassa. Siitä tosin aikaa yli 30v. Siihen aikaan aina vitsailtiin jostain C-luokan makkaroiden tms- laadusta. Silti ei sinne nyt ihan tuotantojätettä laiteta. Enkä usko, että vieläkään laitetaan. Alin laatu, mitä olen nähnyt, on ollut broileripyöryköissä. Niitä en ikinä ostaisi, saati söisi.
Homeenestoaineet on siinä kuoressaEiköhän ne jotain tuotantojätettä noissa käytä. Perunan/porkkanan ym kuoria jne.
Kemikaaleilla saadaan nykysuuhun sopiva maku ja tekstuuri.
Näin saadaan älyttömät katteet ja urpo maksaa rahalla ja omalla terveydellä!
No en tiedä pitääkö tästä olla huolissaan jos olis luomukana, eikä mikään tehotuotettu broileri."Tulevaisuudessa kananugetit voivat sisältää esimerkiksi kananluita. Kotkalainen yritys Superground on kehittänyt laitteen, joka jauhaa elintarviketuotannosta ylijääneistä eläinten luista tahnaa. Tätä tahnaa voi sitten hyödyntää elintarvikkeissa."
Kananugetit voivat pian sisältää myös eläinten luuta
Kotkalaisen yrityksen valmistamalle laitteelle on maailmanlaajuiset markkinat. Asiakkaita kiinnostavat erityisesti ympäristöystävällisyys ja laitteen tuoma taloudellinen hyöty.yle.fi
??Makua ja koostumusta fiksataan kemikaaleilla, eikä näitä SÄÄNTÖJEN MUKAAN tarvitse kaikkia ilmoittaa. Reseptisalaisuuden varjolla tehdään paljon pahaa.