Mitä???

• Viestiketjun aloittaja Kainalopatit
  • Ensimmäinen viesti
Kainalopatit
Olen reilu parikymppinen nainen, ja nyt havainnut (ovat jo muutaman vuoden olleet...) että kainaloissani on ""patiti"". Olen pitänyt niitä lihomisesta johtuvana ilmiöinä, eli ts. rasvaa kertynyt kainaloihinkin;) En ole aikoihin käyttänyt hihattomia toppeja tmv. Nyt kuulin, että kainoloihin tulisi tulla kuopat jos käden nostaa ylös, vaikka tukevamassa kunnossa olisikin... Minulle ei tule? Tuttuni tuttu oli joutunut leikkaukseen tmv. koska häneltä piti poistaa jotkin ""lisärinnat"" kainaloista. Olen pohtinut, onko minulla sama vaiva? Kertoisiko joku asioista enemmän tietävä minulle aiheesta lisää... Tai jos joku ylipäätään tietää mitä tämä voi olla... Kiitoksia...

leena
tuli mieleen lapsuudesta sellainen juttu, että naapurin tytöllä oli kanssa patit kainaloissa. isäni on lääkäri ja tyttö näytti näitä pattejaan hänelle. taisi olla kyse turvonneista imusolmukkeista, joille ei tarvinnut tehdä mitään. hävisivät ajan kanssa pois. mutta mene ihmeessä näyttämäään omia pattejasi lääkärille niin saat varmuuden asiasta.

Kolmas tissi...
Minulla on ollut patti toisessa kainalossa uaseamman vuoden ajan. Siita otettiin mammografiakin (vaikka olin vasta 22v. silloin), josta ilmeni, että se on rintakudos. Eli ns. lisärinta kasvanut kainaloon.

Kysyin leikkausta, jota lääkari ei suositellut. Koska kyseessä on kudos, siihen ei kannata koskea ellei asia todella vaivaa (esim niihin voi joskus kuulemma ruveta kasvamaan jotain nännin tyylistä - yäk). Kun kudosta lahtee leikkelemaan, syövän riski lisääntyy. Kun tutkii rintansa, täytyy aina muista myös tutkia patit sillä myös niihin voi kehittyä rintasyöpä.

Jos kyseessa on siis vain isohko patti eika varsinnainen A- tai B-kupin rinta ;-) kannattaa tilannetta vain seurailla ja käyttää hihattomia paitoja ihan reippaasti vain. Jos olkaiment ovat vähän leveämmät eikä leikkaus kainalon alla liian matala niin uskon, että kukaan ei kiinnitä kainaloihisi mitään huomiota. Et tosin kertonut miten isoista pateista on kysymys?

Käy juttelemassa lääkärin kanssa, hän osaa kertoa asiasta tarkemmin. Ja täytyyhän tosin varmistaa että juuri siitä on kyse.

Itse olen lisärintani kanssa oppinut elämään, tosin kaikkia ihania nirunaru toppeja ei valitettavasti voi käyttää.

ap. kiittää
Kiitoksia hyvästä vastauksesta!:) Ei tosiaan mikään A- tai B-kupin ""rintoja"" ole kainalossa;) mutta ihan selkeästi ainakin itse havaitsen ""patit"" kun laitan narutopin päälle. Ja totta, että joistakin malleista ""patit"" eivät pursuile ulos... Ihan pikku-hihatkin riittävä jo peittämään kainalot hyvin. En usko että kukaan vastaantulija kiinnittäisi huomiota kainaloihini jos kadulla pikku topissa tallustaisin vastaan, korkeintaa voisi ajatella, ""käsiläskit"" tmv. pullottavat hieman topin narujen välistä... Ajattelin varmuuden vuoksi pyytää lääkäriä katsomaan kainaloni, kun seuraavan kerran tulee asiaa terveyskeskukseen, mutta en nyt näiden vuoksi ala (ainakaan vielä...) panikoimaan:)

Yhteistyössä