Mitä yrttejä meinaatte laittaa??

  • Viestiketjun aloittaja LM
  • Ensimmäinen viesti
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Nokkonen! Oli ihan unohtua, laitan nokkospellon hamppuviljelmän viereen. Kuitua kummastakin.
Hei hitsit. Pitäiskö pistää hamppua toi juolavehnäpelto täyteen kun en kuitenkaan viljele koko aluetta. Se vois pärjätäkin noille.
Ja nokkosta joo täälläkin tosiaan. aattelin että alan maanviljelijäksi ja viljelisin nokkosta. Saiskohan eu-tukia? Jos se olis semmonen pelto et ihmiset saa itte tulla poimimaan :whistle:
"Nokkosvihtoja poikkeaville" :saint: :LOL: :LOL:

Minä ajattelin laittaa kyltin:" Hampuköytää, istepunoen, odotelesa yrtitetä ja unikkoja"

Ja periaatteessa hamppu syrjäyttää rikkakasvit 75%:sti
 
tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Siis tuo on thai-chili, sellainen punainen erittäin tulinen (asteikolla1-10, se on 9) Mun mielestä sillä ei ole muuta nimitystä :) Mulla on vielä parin vuoden takaista satoa jäljellä, kun ne on niin hiivatin tulisia, että ei voi paljoa käyttää :D
Thaimaassa on paljon erilaisia chilejä, täytyy olla nimi. Eikä yksikään ole liian tulinen ;) Linnunsilmächili on vahvimmasta päästä.

Kannattaa muuten säilöä pakastamalla, maku on lähes yhtä hyvä, kuin tuoreessa ja jäisenä se on helppo pilkkoa ruokaan.
Ok, mä en vaan muista, enkä löydä tuon chilin parempaa nimeä, mutta se on todella tulinen. Voi olla joku Mä säilön kuivattamalla kaikki yrtit, joskus pakastanut basilikaa ja persiljaa.
 
tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Siis tuo on thai-chili, sellainen punainen erittäin tulinen (asteikolla1-10, se on 9) Mun mielestä sillä ei ole muuta nimitystä :) Mulla on vielä parin vuoden takaista satoa jäljellä, kun ne on niin hiivatin tulisia, että ei voi paljoa käyttää :D
Thaimaassa on paljon erilaisia chilejä, täytyy olla nimi. Eikä yksikään ole liian tulinen ;) Linnunsilmächili on vahvimmasta päästä.

Kannattaa muuten säilöä pakastamalla, maku on lähes yhtä hyvä, kuin tuoreessa ja jäisenä se on helppo pilkkoa ruokaan.
Ok, mä en vaan muista, enkä löydä tuon chilin parempaa nimeä, mutta se on todella tulinen. Voi olla joku Mä säilön kuivattamalla kaikki yrtit, joskus pakastanut basilikaa ja persiljaa.
Hups, karkas :D
 

Yhteistyössä