Mitä yo-lahjaksi kaverin pojalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraas

Vieras
Ideoita kiitos. Rahaa en voi antaa kun ei oikein ole ja pieni summa on tyhmä. Jotain pientä lahjaa nyt mietin. Max 50€ saa maksaa.
Koko perheemme kutsuttiin, mutta kaikki emme pääse. Meiltä osallistuu minä ja kolme lasta.

Minusta 50 € ei ole mikään pieni summa annettavaksi rahana, vaan ihan tavallinen yo-lahjana. Minä antaisin tuon suoraan rahana, sille on varmasti pojalla enemmän käyttöä kuin jollain väkisin keksityllä lahjalla.

Me aiotaan antaa 50 € kaveripariskunnan lapselle, eikä käynyt mielessäkään, että se olisi pieni summa.

No se on sitten se 50€ rahana.
Ajattelin kun aina vouhotetaan et ne ruuatkin jo maksavat enemmän kuin tuon 50€ meidän sakilta. Nuorin lapsi tosin niin pieni ettei hänestä mene maksua.

No se on sitten se 50€ rahana.
Ajattelin kun aina vouhotetaan et ne ruuatkin jo maksavat enemmän kuin tuon 50€ meidän sakilta. Nuorin lapsi tosin niin pieni ettei hänestä mene maksua.

Häissä on eri juttu. Silloin hääpari (yleensä) maksaa billeet, ja lahjarahoja voi käyttää niihin. Ylppäreissä lahjarahat menee ylioppilaalle, ja vanhemmat kustantaa billeet joka tapauksessa. Kyllä niistä viiskymppisistä ihan hyvät muutamat tonnit tulee kersalle taskurahaa. Eli se 50€ on ihan riittävä rahalahja.

Rahana minäkin antaisin, mutta jos et sitä rahaa mieluusti anna, niin anna vaikka bensalahjakortti (jos sillä siis on auto / moottoripyörä tmv.), niin ei ainakaan mene "turhuuteen" tai ei tarvi pelätä, ettei kelpaa...

Häissä on eri juttu. Silloin hääpari (yleensä) maksaa billeet, ja lahjarahoja voi käyttää niihin. Ylppäreissä lahjarahat menee ylioppilaalle, ja vanhemmat kustantaa billeet joka tapauksessa. Kyllä niistä viiskymppisistä ihan hyvät muutamat tonnit tulee kersalle taskurahaa. Eli se 50€ on ihan riittävä rahalahja.

Häät on muutenkin eri juttu. Niihin vuokrataan yleensä juhlapaikka ja tarjotaan ruoat alku-, pää- ja jälkiruokineen sekä vielä iltaruoka ja runsaasti juotavaa. Ylioppilasjuhlat ovat yleensä kotona ja tarjoiluina kahvit, ja vaikka olisi ruokaakin, se ei ole samaa lähellekään yhtä kallista kuin häiden. Eli häälahjat ovat senkin vuoksi yleensä kalliimpia.

50€ on varsin riittävä lahja.
Mun likan kolme kaveria juhlii ylppäreitä ens kesänä ja mä oon ajatellu antaa jokaiselle 20€. Tosin mua tuskin juhliin kutsutaan mutta likka kyllä, se tosin saa viedä itseltään sit mitä haluaa ja multa ton rahan.

Hah, mielsin otsikon "pojan kaverille" mutta oliki näköjään kaverin pojalle :D. No mutta kuitenkin se 50€ riittää ja mun mielestä riittäis vähempiki aivan hyvin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minusta se 50 on aivan riittävästi. Hassua myös että teidät on kutsuttu ylppäreihin. Yleensä sinne ei kutsuta vaan vapaasti saa mennä

Mä en kyllä tykkäisi jos jotkut ihan randomit tunkisi kutsumatta juhliin, jonkunlainen näppituntuma pitää olla jo senkin takia, että osaa mitoittaa tarjoilut. Jos ei oo kutsuttu, ei tartte myöskään meidän ylioppilasta muistaa millään tavalla.

Mä en kyllä tykkäisi jos jotkut ihan randomit tunkisi kutsumatta juhliin, jonkunlainen näppituntuma pitää olla jo senkin takia, että osaa mitoittaa tarjoilut. Jos ei oo kutsuttu, ei tartte myöskään meidän ylioppilasta muistaa millään tavalla.

Ylioppilasjuhliin kutsutaan lehdessä ilmoittaen tai erikseen kutsutaan kutsulla, jos todella toivotaan, että tultaisiin. Ei ole etiketin vastaista kuitenkaan poiketa ylioppilasjuhliin ilman kutsua.

Mielestäni 50 euroa on riittävästi. Itsekin olen muutamiin yo-juhliin osallistumassa ja lahjat vielä harkinnassa.. raha on helppo valinta, mutta olisi kiva antaa jotain muuta. Olen katsellut elämyslahjojen sivuilta ideoita, esim. karting autoilu voisi toimia? http://www.elamyslahjat.fi/lahjat/karting-kartingajo-helsinki-4lle

Yhteistyössä