Mitä ymmärrätte kihlauksella?

Kyllä me ollaa kihloissa ja tarkoitus mennä naimisiin... Kihloissa oltu jo 3 vuotta ja taloudellinen tilanne ei anna myöden ku mie en mitään kakkukahvi kekkereitä halua meidän olkkarissa järjestää vaan kunnon pirskeet ja kirkkohäät.
 
alabama
Ja tarkennan vielä että..
Kihloissaoloaikamme asuimme eri asunnoissa.Naimisiinmeno meinasi meille yhteenmuuttoa.Asuimme kumpikin vielä kotonamme.. :whistle:
Piti muuttaa hääyönä yhteiseen kämppään mutta muutimmekin jo 2kk ennen koska..no,kämppä olisi muuten mennyt toisille asukkaille.
 
Lupaus naimisiinmenosta, mutta ajalla ei mun mielestä ole väliä.
Kihlaus merkitsee että suhde on astetta vakavammalla pohjalla.
Mun mielestä on hyvä että jotkut parit ovat pitkään kihloissa ja näkevät toimiiko juttu.Jos ei, niin erotaan.Paljon helpompaa kuin jos olisi aviossa.
 
kihlaus on lupaus avioliittoon..

itse en ikinä ole kihloissa ollut ja se päivä kun koittaa kun kannan sormessa kihla sormusta voi hyvänen aika.. sitä päivää ei tule en pysty käyttämään sormusta... en tarvi sormusta sormeeni tietääkseni ketä rakastan ja että rakkaani rakastaa minua..=) mutta kyllä tämä rakkaani minut yllätti hän kosi minua... Vastasin että sitten joskus, sitten minulla edes on ikää.. olenhan vasta 17vuotta tänä vuonna tulee 18.esikoiseni laskettu aika on helmikuussa, ja olen onnellinen miehestä lapsesta elämästä...

kihlaus tuntuu nykyään niin kliseeltä...

Mutta jos minulla jonain päivänä kihla sormus on sormessa, tiedän että maailmaa hymyilee..=)
 
MaMi-07
Kihlaus (sormus) on mun mielestä merkki siitä että nyt ollaan ihan "oikeasti" yhdessä ja rakennetaan yhteistä tulevaisuutta. Näin ajattelen omalle kohdalle.
Mutta en todellakaan usko, että ne jotka 15 vuotiaana menee kihloihin, ajattelevat silloin perheen perustamista tai loppu elämää yhdessä sitten aikuisena. (Poikeeuksiakin löytyy myös täältä, kai)

No itsellä vajaa 4 vuotta yhdessä oloa miehen kanssa, emme ole kihloissa ja lapsi on tilauksessa B) Ja kyllä tässä ilman sormusta tulevaisuutta tosissaan rakennetaan =)
 
Me ollaan kihloissa ja vain kihloissa. Naimisiin meistä ei kumpikaan halua. Siitä on puhuttu alusta alkaen ja onneksi ollaan molemmat samaa mieltä.
Meidän kohdalla kihlaus ei siis tarkoita naimisiin menoa, mutta tarkoittaa kuitenkin ikuista yhdessäoloa ja loppuun asti kestävää rakkautta. :heart:
 
Mies kosi nyt uutenavuotena ja nyt sitte ollaan kihloissa! :heart: =) Meille kihlautuminen oli aika tärkeä juttu, merkki siitä että todella sitoudutaan toisiimme loppuiäksi! Hääpäivää ei olla vielä lyöty lukkoon, mutta kaavailtiin että joskus puolentoista vuoden päästä suunnilleen.
Niin ja mies myös ehkä vähän vanhanaikasesti kysy mun kättä mun vanhemmilta, oli ihan kiva ele! ;)
 
Jamin äti


Meille se tarkoittaa lupaus naimisiinmenosta..Kihloihin mentiin elokuun lopulla..Mies tekee nyt kuitenkin pitkää päivää(käy kahta koulua) joten kun kiireet ´toivottavast ens syyskuussa loppuu voi ruveta pohtimaan häiden ajankohtaa.Poika nyt 8.5kk että mullaki pitää kiirettä.. :heart: :heart:
 

Yhteistyössä