Mun on ainakin pakko hakea piiska, kun mies käskee. Jos en tottele, se taluttaa mut suunnilleen niskasta hakemaan sen. Viimeksi eilen haettiin yhdessä piiska, ja sain pienen kurinpalautuksen, kun soitin liikaa suutani. Se vei mut ajelulle, kun lapset oli kotona, eikä näinollen voitu kotona tätä kurinpalautusta toteuttaa. Ajettiin rantaan, haettiin tukeva pajupiiska pusikosta ja sitten jouduin konepeltiä vasten housut kintuissa piiskattavaksi. Kirveli niin helvetisti, mutta tällä kertaa oli kyse lähinnä leikistä, mikä johti molempien kiihottumiseen. Toisinaan saan oikein lujemminkin selkääni, jos on aihetta, ja se ei sitten olekaan enää mitään leikkiä. Yleensä saan silloin ensin remmistä pyllylleni, ja rituaaliin kuuluu, että sen jälkeen haen kiltisti pihalta piiskan, jolla opetus viimeistellään. Kuulostaa kai hullulta, mutta sopii meille, olen itse tämän hyväksynyt, ja mieluummin otan kyllä selkääni kuin jatkan tyhjänpäiväisiä riitoja päiväkausia. Ilma puhdistuu kummasti, ja kirvelevä takamus muistuttaa aika pitkään hyvistä tavoista. Ensimmäisen selkäsaunan sain mieheltäni jo seurusteluaikana, ja silloin jo hyväksyin sen, vaikka minua ei lapsena koskaan piiskattu. Jotenkin se kiihottaa, kun mies on niin määrätietoinen, että ei anna hyppiä silmille, vaan vetää tarvittaessa multa housut kinttuihin ja antaa perusteellisesti piiskaa. Sattuuhan se, mutta kyllä sen kestää. Jälkeenpäin on nöyrä ja naisellinen olo.