Eli mitä voin tehdä, kun haluaisin poikani kuvat pois yhden ihmisen sivuilta. Kysymys on 9 vuotiaasta. Saanko ne pois jos klikkailen ne ilmianna kuva jutut?
:wave:
:wave:
Olen pyytänyt useamman kerran, ei poista.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Etkö voisi suoraa pyytää poistamaan niitä?
Hääh! Miksei voi edes rajata kuvaa?Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:Olen pyytänyt useamman kerran, ei poista.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Etkö voisi suoraa pyytää poistamaan niitä?
No ompas pöllö kaveriAlkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:Olen pyytänyt useamman kerran, ei poista.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Etkö voisi suoraa pyytää poistamaan niitä?
Niinpä. Tarvii varmaan selvitellä noit fb.n säännöt juurta jaksaen.Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:Mutta mitä säännöt sanoo? Yleensä kun oikeudet kuvaan on kuvaajalla, joten näin ollen kuvat saa olla siellä. Ellei sit facebookin säännöt kiellä niitä laittamasta sinne?
Tää onki sit mielenkiintonen asia.Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:Mutta mitä säännöt sanoo? Yleensä kun oikeudet kuvaan on kuvaajalla, joten näin ollen kuvat saa olla siellä. Ellei sit facebookin säännöt kiellä niitä laittamasta sinne?
Julkisissa paikoissa saa kuvata luvatta ja kuvaaja omistaa kuvat. Yksityispaikoissa ei, mutta tosiaan lupahan oli saatu silloin. Aikas visaista. Mutta kyllä ainakin hyvään tapaan kuuluu kysyä silloin julkaisulupa. Mutta siitähän nyt ei ole kysymys.Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:Mutta mitä säännöt sanoo? Yleensä kun oikeudet kuvaan on kuvaajalla, joten näin ollen kuvat saa olla siellä. Ellei sit facebookin säännöt kiellä niitä laittamasta sinne?
Lapsesta kysymys, kyllä voi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Oikeus kuviin on kuvaajalla. Et voi tehdä mitään, valitettavasti.
Niinkuin joku tuossa jo sanoi, yksityistilaisuuksissa kuvaaminen on kielletty ilman lupaa. Silloinhan luonnollisesti kuvien levittäminenkin on kiellettyä. Jos taas lupa kuvaamiseen on annettu, kaippa se silloin on niin, että käyttöoikeus kuviin on kuvaajalla ja voi niitä vaikka nettiin sit laittaa..?Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Tää onki sit mielenkiintonen asia.Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:Mutta mitä säännöt sanoo? Yleensä kun oikeudet kuvaan on kuvaajalla, joten näin ollen kuvat saa olla siellä. Ellei sit facebookin säännöt kiellä niitä laittamasta sinne?
Jos mun laps on jonkun kaverinsa synttäreillä ja siellä otetaan kuvia niin meinaatko että hän joka kuvia on ottanu saa levittää mun alaikäsen lapsen kuvia sit mihin haluaa.
En kyllä ihan heti totakaan usko.
No jos esim menette valokuvaamoon ja kuvaaja ottaa teidän lapsestanne kuvan. Sen kuvan valokuvaaja saa laittaa facebookkiin, firmansa mainokseen, jne. Ihan ilman eri lupaa. Luvanhan te annoitte jo silloin kun sainoitte, että "tarttetaan kuva piltistä". Pitää erikseen sopia että kuvaajalla ei ole oikeuksia kuviin.Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:Niinkuin joku tuossa jo sanoi, yksityistilaisuuksissa kuvaaminen on kielletty ilman lupaa. Silloinhan luonnollisesti kuvien levittäminenkin on kiellettyä. Jos taas lupa kuvaamiseen on annettu, kaippa se silloin on niin, että käyttöoikeus kuviin on kuvaajalla ja voi niitä vaikka nettiin sit laittaa..?Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Tää onki sit mielenkiintonen asia.Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:Mutta mitä säännöt sanoo? Yleensä kun oikeudet kuvaan on kuvaajalla, joten näin ollen kuvat saa olla siellä. Ellei sit facebookin säännöt kiellä niitä laittamasta sinne?
Jos mun laps on jonkun kaverinsa synttäreillä ja siellä otetaan kuvia niin meinaatko että hän joka kuvia on ottanu saa levittää mun alaikäsen lapsen kuvia sit mihin haluaa.
En kyllä ihan heti totakaan usko.