Mitä voi tehdä tosi takkusille hiuksille?

Siis harjata tietysti mutta tarkoitan nyt että kun hiuslaatu on todella helposti ja todella isoihin takkuihin menevää niin voisko tätä tuskaista takkujen repimistä jotenkin helpottaa?
Oon koittanu eri shampoita, hoitoaineista ei mitään apua ihan samanlaiseen takkuun menee käytti tai ei. On myös takkuaukasu suihkeita eikä nekään auta, tuoksuu kyllä hyvälle :D
Hiukset tuonne takamukselle asti lähes...pitääkö leikata kalju :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millon on latvat leikattu viimeksi? Kuivat latvat takuttaa helposti kokotuka. Suosittelen myös ostamaan kampaajalta jätettävää hoitoainetta.. :)
Nokun ne takut tulee puoleenväliin hiusta siis tuohon korvien tasolle... kai se pitää käydä kampaajalla mutta yleensä menee kyllä leikkuunkin jälkeen ihan yhtä takkuun tosi kuivat hiukset... Tuota hiuksiin jätettävääkin hoitosuihketta olen koittanut en huomannut apua :|

Mulla leikattiin pois kaikki kuolleet latvat ja enemmän kerroksittain ja ostin hiuksiin jätettävää hoitosuihketta kuiville hiuksille niin eipähän mennyt enää niin helposti takkuun :) nyt alkaa taas mennä.. voisi varmaan leikellä hieman latvoja

vieras
Bonacuren värjätyille hiuksille tarkoitettua latvasuojaa. Pieni tuubi jossa pinkki korkki, maksaa 8-9e. Riittoisa, ja tekee hiuksista ihanan pehmeät ja sileät. Sitä laitetaan siis pesun ja hoitoaineen jälkeen kosteisiin hiuksiin ja sitten kuivataan, joko föönillä tai ilman.

Sitten lisäksi kampaamosta kuiville/karheille hiuksille tarkoitetut tuotteet. Kuivaatko föönillä hiuksiasi usein, käytätkö lämpösuojaa? Onko sulla luonnonkiharaa? Joku hiusta kuluttava käsittely (permis/blondaus tms.)?

Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Sakset tuohon auttaa, valitettavasti. Siihen kohti ne tulee mistä sul on ollu kii.
Muttakun en pidä hiuksia kiinni tai jos pidän niin kaksi lettiä ja nykyään tosi harvoin.
Joo, mut kai sä ymmärrät ettei se hiuslaatu muutu takas paremmaks sit kun kasvaa korvien yli?

Se huonolaatunen hius takkuaa siinä kun se on se kohta joka hieroo kiinni esim. tyynyyn kun nukut. Ja hamputtuu takuille.

Latvojen leikkaus ei välttämättä pelkästään auta jos ongelma on pahin siel missä hiukset hankautuu vaatteisiin tai hartioihin. Onkos siulla väri- tai muita käsittelyjä tehty? Oon huomannu, et markettivärit takuttaa hiusta tosi pahasti. Kampaamovärit ei läheskään samanlailla, mut riippuu tietty et onko väälennusväri vai kevyempi kyseessä. Ja kannattaa satsata kunnon shampooseen, tehohoitoon päivittäisen lisäks ja sit viel niitten päälle hyvä jätettävä suihke tai hoitovoide. Silottavat seerumit kans vähentää hankauskitkaa tosi tehokkaasti ja hoitaa hiusta, mut niissä kans eroja, kysy kampaajalta kunnollista. Ite tykkään L`anzan Neem plant silk serumista, sopii myös pidennyshiuksille. Ja useimmissa kampaamoissa saa teetettyä tehohoitoja, ton L´anzan 3-vaiheinen hoito-ohjelma on tehokas, jäntevöittää ja hoitaa ihan tuntuvasti huonoakii hiusta. =)

Kampaamossa värjätty n.puoli vuotta sitten. Markettivärejä en käytä(liian vaikeeta levittää itse ja ei riitä varmaan 4kään purkkia...)
Fööniä en käytä ikinä, ei ole permistä eikä blondausta (tumman ruskeat on)
Käytän välillä kampaamo shampoita ja välillä markettien, tuntuu että vähän auttaa kun vaihetelee useammin eikä käytä samaa montaa kertaa peräkkäin (joo ja kasa vajaita shampoo pulloja hyllyllä..)
Luonnonkiharaa hieman...näyttää vaan pikkuruiselta laineelta ei mikään käkkärä.
Leikattu kerroksittain n.2vuotta sitten ja sitä kadun!!

Yhteistyössä