Mitä vitamiineja syötte? Syöttekö samaa koko raskauden?

Alkuraskauden söin ihan tavallista multivitaa ilman a-vit.

Nyt syön loppuun saakka multitabsin raskausvit. 2kpl päivä+
rautaa+ kalaöljyä (eli omega3)
vaikka kyllä syön kalaakin mut ku tuo kalaöljy on erityisen tärkeää kehittyville pienille aivoille! suosittelen muillekin, koettakaapas googlettaa kalaöljy+raskaus niin saatte tietoa!
 
Multitabsin raskausvitamiinia, siinä on foolihapot, kalsiumit ym. vitamiinit joten muuta ei tarvi. lisäksi olen nyt loppuraskaudessa syönyt Gefilus-maito-happobakteereja. Noita omega 3.sia ajattelin itsekin alkaa syömään, mutta se on jäänyt. Kuulin, että ruokalusikallinen rypsiöljyä vastaa tuota omegan päivän tarvetta.
 
Minä syön raskausmultitabseja 1 kpsl päivässä ja lisäksi rautaa, mutta molemmat aloitin vasta kun lääkäri käski. Ennemminkin sain sellaisen ohjeen, että vitamiinit kannattaa ottaa ennemmin monipuolisesta ja tervellisestä ruoasta, menee paremmin vauvallekin. D- vitamiinniakaan ei tarvi erikseen syödä jos juo maitoa. JUon tosin itsekkin maitoa, mutta luomumaito on ainoa mihin d- vitamiinia ei lisätä ja meillä juodaan sitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Noita omega 3.sia ajattelin itsekin alkaa syömään, mutta se on jäänyt. Kuulin, että ruokalusikallinen rypsiöljyä vastaa tuota omegan päivän tarvetta.
Ei rypsiöljyssä ole samoja rasvahappoja kuin kalaöljyssä., eli kannattaa syödä kalaöljyä ellei syö muuten riittävästi kalaa.

Minä olen syönyt kalaöljyä (jossa myös foolihappoa), d-vitamiinia sekä loppuraskaudessa rautaa. Varsinaista raskausajan valmistetta en ole halunnut käyttää, koska hinta on kuitenkin aika kova verrattuna esim. Multi-Tabs Familyyn, raudan määrä on pieni ja d-vitamiinin otan helposti samalla kun annan lapsillekin.
 
d-vitamiiniahan pitää ottaa vaikka juo maitoa. koska emme saa auringosta pimeänä aikana tarvittavaa määrää.Maidosta ei saa tarpeeksi.

"Raskaus lisää D-vitamiinin tarvetta; lokakuun alusta maaliskuun loppuun suositellaan kaikille raskaana oleville D-vitamiinivalmistetta"
 
Jellonainen minulle ravitsemusterapeutti sanoi, että juuri tuo Meiramin mainitsema yksi ruokalusikallinen rypsiöljyä/vrk riittää täyttämään omega rasvahappojen tarpeen, vaikka ruokavaliooni ei kuulu lainkaan kalaa.
 
Jellonainen Joo, itsekin sitä ihmettelin, että kuinka rypisöljy voi vastata omega 3, mutta tämä oli erään luennoivan lääkärin mielipide, enempää en siihen kantaa ota. Nuo omegat purkista on kyllä jäänyt hankkimatta.

Multitabs raskausvitamiini on kyllä hintansa arvoinen. Esikoista odottaessa söin niitä 3 kk ennen raskautumista ja koko imetysajan. Nyt aloitin, kun plussasin ja aion jatkaa.

D-vitamiinit täytyy saada muualta, vaikka maitoa joisikin, itse en sitä juuri juo. Rautaa en ole tarvinnut erikseen raskausaikanani käyttää, hb on nyt 140.
 

Yhteistyössä