Mitä viiltelyn tilalle???

  • Viestiketjun aloittaja Hannele
  • Ensimmäinen viesti
Hannele
Eli tässäpä aihe. . .

Katsoin maanantaina Inhimillisen Tekijän, ei koskettanut minun tilannettani kuin ohimennen. . .

Olen 40 vee kolmen lapsen äiti. . . Mitä viiltelyn tilalle? :(

Olen tehnyt nyt sitä kolmatta kuukautta, minusta jäljet eivät edes ole rumat. . . .
 
keinoja on
Pahasta olosta puhumista jonkun kanssa, tukea sosiaalisesta verkostosta muuten, ammattiapua, pahan olon käsittelyä taiteen (muusiikin, piirtämisen) avulla. Älyllinen asioiden analysointi....usko tai uskonto, hengelliset asiat...
 
keinoja on
Alkuperäinen kirjoittaja keinoja on:
Pahasta olosta puhumista jonkun kanssa, tukea sosiaalisesta verkostosta muuten, ammattiapua, pahan olon käsittelyä taiteen (muusiikin, piirtämisen) avulla. Älyllinen asioiden analysointi....usko tai uskonto, hengelliset asiat...
tai vielä liikunta, ulkoilu, fyysinen tekeminen
 
vieras
joskus aikoinaan kuulin ehdotuksen että kun tekee mieli viillellä niin laittaa kuminauhan ranteeseen ja napauttelee sillä ihoa vasten. ei auttanut mulla, mutta ehkä joku muu voisi siitä hyötyä. itselläni auttoi vain terapia, suosittelen sinullekkin.
 
mirkku48
Alkuperäinen kirjoittaja Hannele:
Hhhmmm, joo, mutta kun se olo tulee, silloin pitäisi olla jotain jo tehtävissä. . . Siinä hetkessä pitäisi saada jotain muuta. . . .
suklaata muut naiset käyttää, ja läskiltä näyttää.
rumia on arvet viiltelyn, toista se on rannalla läskin kiiltelyn.
mieskin illaa pyytää pyllyä, ja alkaa kohta sänky hyllyä.
neuvot on sulle siis läski ja seksi, aloita ottamalla vaikka keksi.
 
hoitoon vain
Eikös tuo viiltely ole nuorten touhua mutta että 4-kymmentä veekin. Hakeudu hoitoon, elämäsi täysyisi jo olla reilassa ja selvillä raiteilla.
Mitähän mun teini alkais miettiä kun alkaisin itseäni viillellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoitoon vain:
Eikös tuo viiltely ole nuorten touhua mutta että 4-kymmentä veekin. Hakeudu hoitoon, elämäsi täysyisi jo olla reilassa ja selvillä raiteilla.
Mitähän mun teini alkais miettiä kun alkaisin itseäni viillellä.
Kyllä sitä tekee ihan vanhemmatkin ihmiset kuin teinit :xmas:
Teinit vaan hakee sillä enemmänkin pelkkää huomiota
 
Hannele
Alkuperäinen kirjoittaja Ellunaa:
anna lapset jollekin muulle kun et itse taida olla kykenevä heistä huolehtimaan jos itseäsi viiltelet,hae apua lapsillesi ja itsellesi ennen kuin käy huonosti!"!!! :eek:
PYH! Lapsillani ei ole mitään hätää. Niitä pissin silmään jotka vetää lapset tähän mukaan. PYH!
 
Hannele
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitoon vain:
Eikös tuo viiltely ole nuorten touhua mutta että 4-kymmentä veekin. Hakeudu hoitoon, elämäsi täysyisi jo olla reilassa ja selvillä raiteilla.
Mitähän mun teini alkais miettiä kun alkaisin itseäni viillellä.
Kyllä sitä tekee ihan vanhemmatkin ihmiset kuin teinit :xmas:
Teinit vaan hakee sillä enemmänkin pelkkää huomiota
Peesi!!! En hae tällä huomiota. Enemmänkin hahmotan itseäni.

Minulla on kaikki hyvin. Ja onko se häpeä jos ei nelikymppisenä kaikki hyvin olisikaan. Pelkkä klisee että aikuisen naisen elämä olisi kaikin puolin ookoo. Hö!
 
Syy ei seuraus
Pitäis hoitaa sitä syytä eikä oiretta. Mikä sua niin ahdistaa, että se pitää tukahduttaa fyysisellä kivulla? Nyt soitat lääkärille tai hoitajalle jutteluajan tai otat yhteyttä johonkin psykiatriin tai psykologiin.
 
hoitoon vain
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitoon vain:
Eikös tuo viiltely ole nuorten touhua mutta että 4-kymmentä veekin. Hakeudu hoitoon, elämäsi täysyisi jo olla reilassa ja selvillä raiteilla.
Mitähän mun teini alkais miettiä kun alkaisin itseäni viillellä.
Kyllä sitä tekee ihan vanhemmatkin ihmiset kuin teinit :xmas:
Teinit vaan hakee sillä enemmänkin pelkkää huomiota

Empäs ole ennen moista kuullut että vanhemmatkin. Mutta hoitoon vain kuten nuoretkin, terapiaan sun muuta jos on itseltään kadoksissa aikuinen ihmineen. Täytyisi kyllä myös lapset jonnekin ohjata, varmaankin pelottavaa kun äiti itseään viiltelee eikä varmaan muutenkaan niin vakaa.
 
Hannele
Alkuperäinen kirjoittaja Syy ei seuraus:
Pitäis hoitaa sitä syytä eikä oiretta. Mikä sua niin ahdistaa, että se pitää tukahduttaa fyysisellä kivulla? Nyt soitat lääkärille tai hoitajalle jutteluajan tai otat yhteyttä johonkin psykiatriin tai psykologiin.
Eilen olin lääkärillä ja puhuin asiasta. Hän kysyi "viilteletkö niin että tulee verta" ja myönsin. Tässä tämä keskustelu. Ei tälle mitään voi. . .

Se tässä veetutaakin että tälle ei voi mitään. . . :p

Apua haenkin siihen sekuntiin kun tuntuu että on pakko viiltää. . . .
 
ex-viiltelijä
jotkut sanoo että kirjoittaminen auttaa.. jotkut sanoo että liikunta auttaa.. tapoja on niin monta kun viiltelijääkin, valitettavaa ettei oikein kukaan voi sanoa sinulle suoraa vastausta, keinot on löytettävä itse..


itsellä auttoi aikanaan se, että sain apua varsinaiseen ongelmaan, siihen mikä aiheutti sen viiltelyn. Miksi sinulla on paha olla? Mitä saavutat viiltelemisellä?

ja viiltely ei ole nuorten juttu ainoastaan.. paha olo on aikuisellakin ja valitettavasti meitä on monia jotka turvautuvat viiltelyyn..
 
Hannele
Alkuperäinen kirjoittaja hoitoon vain:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitoon vain:
Eikös tuo viiltely ole nuorten touhua mutta että 4-kymmentä veekin. Hakeudu hoitoon, elämäsi täysyisi jo olla reilassa ja selvillä raiteilla.
Mitähän mun teini alkais miettiä kun alkaisin itseäni viillellä.
Kyllä sitä tekee ihan vanhemmatkin ihmiset kuin teinit :xmas:
Teinit vaan hakee sillä enemmänkin pelkkää huomiota

Empäs ole ennen moista kuullut että vanhemmatkin. Mutta hoitoon vain kuten nuoretkin, terapiaan sun muuta jos on itseltään kadoksissa aikuinen ihmineen. Täytyisi kyllä myös lapset jonnekin ohjata, varmaankin pelottavaa kun äiti itseään viiltelee eikä varmaan muutenkaan niin vakaa.
Siis sinähän sen tiedät, eli sua pissin sitten silmään niin kuin aiemmin jo totesin
 

Yhteistyössä