Mitä veisit viemisiksi?

  • Viestiketjun aloittaja Kysyn ma
  • Ensimmäinen viesti
Kysyn ma
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen. Mitä te viette kaveri(perhee)lle viemisiksi, jos menette yökylään? Tavaraa, syömistä, ette mitään?

Itsellä on edessä reissu kahteen kaveriperheeseen, ja jotain pientä haluan viedä. Ekaan menee lapselle meidän lapsen tekemä helmirannekoru (lapsen oma idea) ja toiseen ehkä katuliidut jos mahtuu mukaan (näistä on ollut puhe aiemmin), mutta aikuisillekin voisin jotain pientä viedä. Paino sanalla pientä, kun teen reissun kahden alle 3-vuotiaan kanssa junalla (yhteensä kuuteen junaan ja pois pitäisi selvitä) ilman rattaita melkein viikon matkatavaroiden kanssa :D
 
har
Riippuu vähän kavereista. Itsellä on muutama perhe joiden kanssa kyläillään vastavuoroisesti puolin ja toisin ja näillä reissuilla ei viedä mitään tuliaisia. Kertaluonteisella kyläreissulla saattaisin tarjoutua hoitamaan isäntäperheen kanssa yhdessä tai omin päin jonkun kauppareissun määränpäässä. Ihan perus ruokatarvikkeita ja jotain herkkuja. Muutaman päivän kyläreissulla ruokaa kuitenkin kuluu jo ihan kiitettävästi.
 
kylään
Me viedään usein lapsille jotain, milla voivat leikkiä vaikka yhdessä tai kuten ap, jotain jota lapsi haluaa viedä kaverilleen. Aikuisille viiniä, jotain leipomosta yhdessä syötäväksi tms.
 
suu auki
Jos sanovat ettei mitään tarvitse niin oletan myös näin ja menen valmiiseen pöytään sillä minä olen viraana kylässä en työsiirtolassa. Samoin jos meille tulevat kylään en oleta heidän tuovan mitään vaan passaan kaiken eteen, siksi meille en kutsukaan ketään yökylään :LOL:
 
En yleensä mitään. Eri asia jos on joku juhlapyhä niin sitten voi jotain viedäkin, mutta jos nyt ihan muuten vaan menisi yöksi jonkun kaveri(perhee)n luokse, niin en veisi mitään. Ja toivon ettei meillekään kukaan toisi mitään.
 
Pitkulala
Saman ystäväperheen luona käyn kerran/pari kertaa kuukaudessa yökyläilemässä, ja mukana vien muunmuassa jotain näistä:

-Kassillisen ruokatarvikkeita
-jotain herkkuja kaikille
- lapsille hammastahnaa ja pesuaineita olen vienyt kerran, kun tiedän että niitä kolmen lapsen kanssa kuluu :D
- molemmille vanhemmille sätkävehkeet
- Pullon viiniä + miehelle pari olutta (ja sitten kun lapset nukkuu, niin saatetaan korkata pullo juomalla lasilliset viiniä)
- lapsille olen vienyt värityskirjoja yms. pientä kivaa

Jonkun mielestä voi olla aika tökeröjä nuo, mutta ne on sellaisia mitä tulee vietyä ja mistään ei ole valitusta tullut. Veikkaan että olisi jotenkin vaivaannuttavaa jos menisin kahvi- ja kukkapaketin kanssa sinne, kun aina tän tyylistä vienyt, ja aika samansuuntaista se tuo meille kun tulee lasten kanssa yökyläilemään.
 
Pitkulala
JATKOA!!
Käyn siis lapseni kanssa yökyläilemässä tuon kaverin luona. Ja totta kai täytän ja tyhjennän tiski- ja pyykkikonetta, siivoilen, autan senkin lasten kanssa, yhdessä tehdään ruuat/välipalat jne. Eli en todellakaan mene koskaan mihinkään yökyläilemään odottamaan täyttä palvelua. Samoin odotan vieraiden meillä auttavan, ei tämäkään ole hotelli. Tosin minulle riittää että meillä laitetaan tiskit koneeseen ja siivotaan omat jäljet, itse vaan tykkään auttaa mahdollisimman paljon
 

Yhteistyössä