mitä vauvalle päälle ulos helteillä?

Mitä puette vauvalle päälle näin helteillä (20-30 astetta)? mä aina tuskailen tämän asian kanssa, meidän vauva on puolivuotias. millanen pipo ym? Vinkkejä kaivataan! tuntuu että puen aina liikaa..mutta en tiedä mitä pukisin kun poika on hieman nuhainen/yskäinen.
 
Me ulkoiltiin tänään kantoliinassa, tytöllä (1v) oli päällä t-paita ja pitkät housut, sukat ja kengät. Ja huivi päässä. Rattaissa pistin ohuen pitkähihaisen päälle koska täällä ainakin tuulee.
Meillä oli pienempänä käytössä Ruskovillan silkkimyssy ja se on kyllä hyvä, pitää viileänä jos on kuuma ja lämmittää jos on kylmä :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 15:38 vieras kirjoitti:
Ohutta,mutta pitkänhihaista ja lahkeista, jotta suojaa auringolta. päähän leveälierinen hellehattu ja aurinkolasit. Jos tuulee,niin sitten vähän enemmän.
20-30 asteen helteillä tuuli ei varmaan ole kylmää, et ei missään nimessä enempää jos pitkähihaiset ja -lahkeiset vaatteet.

Pukeminen vähän riippuu tekemisistä, kauppa- ja kyläilyreissuilla helteillä päälle riittää sisävaatteet, ehkä mieluiten pitkähihaiset, varsinkin jos autolla matkustelee.
Esim. omassa pihassa vaikka vain vaippasiltaan, kunhan ei ole sitten auringossa.
 
Villapeitto harmaana
Me käytiin äsken vaunukävelyllä, niin oli pitkähihainen ohut paita ja trikoohousut sekä lierihattu. Vähemmänkin olisi voinut olla, mutta sitten pääsee aurinko iholle. :/

Vaunuissa nukkuu nyt pelkässä lyhythihaisessa bodyssa.
 
varsinkin jos nuha, niin kevyesti. tukalaa olla kuumuudessa ja pakahtua nenä tukossa jos liikaa päällä.

eli siis ihan ok mun mielestä esim- t-paita body, jotku pöksyt ja hellehattu ja aurinkolasit. hatun tarvitsee suojata päätä ei korvia.

tai ohut pitkähihainen ja kevyet pöksyt, varpaat olen itse pitänyt tytöllä helteellä paljaana.

paljon juomista joka väliin!
 
Meillä ainakin käy aina alkukesästä kylmä merituuli. Pitkänhihaista ja pitkälahkeista suosin, koska vauvan iho ei kestä aurinkoa ja lapsena palaminen altistaa ihosyövälle enemmän kuin aikuisena. Helteellä vaatteiden täytyy tietysti olla ohuita ja yrittää pitää lapsi varjossa, koska lääkärien suositushan on,että pienet pidettäisiin aina varjossa ja suojattaisiin vaatteilla.
 

Yhteistyössä