Mitä vastasyntyneen "tarvikekoriin" kannattaa ostaa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Nyt siis keräilen tavara koria vastasyntyneelle, mitä kaikkea muuta sinne kannattaa laittaa kuin:

talkki
pieniä vaippoja
kosteuspyyhkeitä
joku voide?
äidille jotakin "rohtuneisiin" nänneihin?
vauva öljy?
kylpyvaahto?

Ehdotelkaa ja suositelkaa kokeneemmat!
 
Bepanthen tai Lansinoh-voide nänneihin.
Vaippoja (tokaa kokoa)
Harsoja
Liivinsuojia
Korvatulpat? :D
Sinkkivoidetta
Karkkia
Jos voidetta laitat (äidillekin) niin älä osta mitään hajustettua. Imettäessä voi häiritä.


Tuo olis mun toivelista, vaikka kaikki melkein oli jo sanottu. Tulipa kerrattua.
 
Apteekista pitkävartisia vanupuikkoja napatyngän hoitoa varten, samoja mitä sairaalassa käytetään. Tavalliset topsyt oli mun mielestä hankalia, pitkä varsi helpotti hommaa kummasti.
Vauvalle ikioma kuumemittari.
Nenäfriida.
 
Mun mielestä olis ollut tosi hassua saada lahjaksi noita perushoito juttuja. Mä varasin niitä itse kaappiin ennen vauvan syntymää.

Vaipat kuluu aina, mutta esin sinkkivoiteen kulutus voi jäädä tosi vähäiseksi. Mä en kummankaan lapsen kohdalla saanut kokonaista sinkkivoide tai bepanthen tuubia kulumaan vaippailu aikana.

Mä tykkäsin eniten kun tuotiin leivonnaisia. Vauvalle veisin lelun tai loru/laulukirjan. Mulla tahtoo ainakin loppua mielikuvitus kesken nukutuslaulujen kanssa.
 
nuo
öljyt ja kylpyvaahdot ainakin meillä olis olleet niin turhakkeita. Käyttöä 0 kertaa. Bepanthen ja vanupuikot on ainoot mitä vaippojen lisäksi tarvittiin. Napaan taisin jonkun kerran laittaa jotain desinfiointiainetta. Niin ja liivinsuojat voisi olla hyvät.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Olikos se muuten niin että napatynkää piti vain vedellä putsata? Eli desinfiointi ainetta ei kannata antaa?
juu pelkkä vesi periaatteessa riittää, jos napatynkä paranee normaalisti. Mutta jos se "haisee" tai märkii, niin silloin kannattaa käyttää vaikka sebamedia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nuo:
öljyt ja kylpyvaahdot ainakin meillä olis olleet niin turhakkeita. Käyttöä 0 kertaa. Bepanthen ja vanupuikot on ainoot mitä vaippojen lisäksi tarvittiin. Napaan taisin jonkun kerran laittaa jotain desinfiointiainetta. Niin ja liivinsuojat voisi olla hyvät.
Mä en tarvinnut yhtään liivinsuojaa ikinä. En haluisi lahjaksi liivinsuojia kuten en myöskään kuukautissuojia.

Jos joku toisi mulle lahjaksi perushygienian hoito tuotteita saattaisin vähän loukkaantua ja tulisi sellainen olo ettei minun uskota osaavan huolehtia vauvasta.

 
v
Minusta olisi ollut mukavaa saada vaikka noita kuvioituja harsoja, pumpulia ja topseja, vaippoja, bepanthen, äitille jotain hyvää kans - suklaata vaikka. Jos vauva ei käytä tuttia niin nuo tuttijutut on turhia - jos käyttää niin tuttiketju ja tutit on mukava lahja (kunhan on sitten oikean mallisia...ne tutit siis.)
 
vieras
Tavallista perusvoidetta esim. lv. , harsoja, toka koon vaippoja 4kg ylöspäin, bepanthenia, body tai puolipotkarit n, 62cm. Ei vastasyntyneen kokoa, koska niitä saa paljon ja lapsi kasvaa nopeasti.
Ei mitään talkkia.
 
Yritän miettiä mitkä oli tarpeellisia..

Rintakumi

-jos sitä tarvitsee niin hirveää on lähteä sitä metsästämään heti kotiin tultua..

Korvikemaitoa

-meillä esim. ei maito noussutkaan kunnolla, ja kaksi nan-purkkia kaapissa oli pelastus

Pari tuttipulloa
Harsoja
Lansinoh nänneihin
Pehmeä pyyhe
Bebanthen
Käsidesi
-Pienen vauvan kanssa käsien hygienia on tosi must. Ja Käsidesin avulla ei tule käsiä pestyä korpuiksi.
Antisepti
-Vauvan napa saattaa hieman tulehtua, ja silloin on hyvä olla putsaukseen tätä.

Mä en kyllä muista enempää..

Ainiin! Meillä kylvetettiin ainakin 2 ensimmäistä kuukautta vauva pelkässä vedessä, eli kaikki pesuaineet, kylpyvaahdot ym. oli ihan poisluettuja..
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tavallista perusvoidetta esim. lv. , harsoja, toka koon vaippoja 4kg ylöspäin, bepanthenia, body tai puolipotkarit n, 62cm. Ei vastasyntyneen kokoa, koska niitä saa paljon[b/] ja lapsi kasvaa nopeasti.
Ei mitään talkkia.


Mistä niitä saa paljon? Äp:n kaikki potkarit on yli 60 cm ja kaikille ei kaverit laahaa pikkuisia vaatteita kassitolkulla.
 

Yhteistyössä