Mitä vastasyntyneen kanssa tarvitsee?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Jenis"
Niin, nää on niin henkkohtaisia juttuja. Mulla esim. toi lansinoh/bepanthen oli esikoisesta aivan must, kun oli aikamoinen tissitakiainen hän. Kuopuksesta taas en tarvinnut kumpaakaan.

"Jenis"
... ja hei, käytettynä kantsii ostaa kaikki mahdollinen! Vaunut, kantoliinat, sitterit yms. ei ehdi mennä yhdellä vauvalla miksikään, ja on aivan turhaa maksaa niistä kaupan hintoja. Tän kun oisin esikoisesta tajunnut ;)

"Viima"
Mulla sitä maitoa tulii niin valtavasti et kun imetin toisesta rinnasta niin toiseen piti laittaa harso etten hukkunut.

Harmi tuollainen lävistys jos et pääse imettämään. Itse en edes aikoinaan osannut ajatella sellaista vaihtoehtoa et imetys ei onnistu. Jotenkin ain ajattelin et tottakai.

Mikä sun rintsikka koko on? Ja porukka ostaa kyllä käytetyt liivit pois, jos itelläs jää vähälle käytölle. Itse ostin nyt raskausaikana yhdet hennesin liivit ja oli ihan karmeet. Loput onkin Cake lingerien ja Hotmilkin ja niihin olen erittäin tyytyväinen ollut. Kokeilin myös Abecitan liivejä jotka tuntu hyvältä päällä. Mulle on niiden liivien ulkonäkö aika tärkee.
Mun normikoko on joko 75D tai 80D, riippuen ihan valmistajasta. Yhet taitaa olla jopa 85D :O Raskauden aikana mun rinnat ei oo kasvanu milliäkään, joten ihan vähä mietityttää tuo kokokin, et minkälaisella kokoskaalalla sitä tohtii varautua jos rinnat yllättäen turpooki ihan mielettömän kokosiks.

Ulkonäkö on mulle myös tärkeä, ja mukavuus tulee hyvänä seuralaisena. En halua kuitenkaan näyttää lypsykoneelta, vaan tietty naisellisuus ja viehättävyys (voiko imetysliiveistä ees sanoa noin? :LOL:) ois kuitenki mukava pitää, kun on tottunut pukeutumaan kohtalaisen krhm.. seksikkäisiin alusvaatteisiin ihan raskausaikanakin.

Noista hotmilkeistä oon kuullu ennenki, onko ihan nettikauppakamaa vai löytyykö jostain muualta?

Tätä en oo koskaan tajunnut. Meillä on jokaiselle mahtunut aluksi 50 cm vaatteet, 56 cm meni useamman viikon, ja 62 cm varmaan 3 kk.

Ja mun vauvoista lyhkäisin oli 50 cm syntyessään, pisin 54 cm, ja se yksi siltä väliltä oli 53,5 cm.
Samoin. En enää aikoja muista mutta kyllä se lapsi kerkesi hyvän aikaa kasvaa ennen kuin päästiin 68cm:iin. Myös se jolla lähtömitat oli 54cm ja 4430g ja kasvu yläkäyrillä, alkuun kävivät 50cm vaatteetkin vähän aikaa. Se 2,6kg ja 47cm lähtömitoilla ollut meinasi hukkua jo niihin 50cm vaatteisiinkin.

Tätä en oo koskaan tajunnut. Meillä on jokaiselle mahtunut aluksi 50 cm vaatteet, 56 cm meni useamman viikon, ja 62 cm varmaan 3 kk.

Ja mun vauvoista lyhkäisin oli 50 cm syntyessään, pisin 54 cm, ja se yksi siltä väliltä oli 53,5 cm.
Tytär oli 48cm ja poika 52,5cm. 50cm en ole varmaan koskaan käyttänytkään. Mieluummin saa olla reilun kokoinen kuin nafti. Poika on nyt kuukauden ja muutaman päivän ikäinen ja erottelin just pienet vaatteet pois. Harmittaa kun en ehtinyt edes kaikkia käyttää :(

Yhteistyössä