mitä vastaatte jos teitä arvostellaan

  • Viestiketjun aloittaja popo
  • Ensimmäinen viesti
popo
jos teidän lapsi tekee jotain tyhmää ja joudut ikävään tilanteeseen, esim. roikuttamaan lasta vähäks aikaa kädestä, että saisit pois pahanteosta ja joku tulee arvosteleen, niin mitä sanot tajas?
 
todenäköisesti en mitään. Olen oppinut vaikenemaan näissä tilanteissa ihan vaan sen takia kun olen sen verran "räjähdys" herkkä ihminen että oksat pois, mutta jos hyvin ruvetaan arvostelemaan niin saatan suuni aukasta eikä sieltä tulee mitään kivaa tekstiä saattaa tulla, haukuttua kaikki tai koko pitäjä :ashamed:
 
Kerran ärähdin yhdelle vanhemmalle tätille kaupassa... Tuli maramttaan lapsien komentelusta, joka ei edes liittynyt tilanteeseen! (poika ei suostunut olemaan kärryissä aloillaan ja vähän kovempaa komensin ja painoin istumaan sinne) Sanoin et `#&%£$!* hoida sää tätä kakaraa vuorokausi niin saat hakea nitrokuurin lääkäriltä´... Täti ei sanonut mitään, mutta mulle tuli huono omatunto... En yleensä ole sellainen joka ärähtää mut jotenkin sillä hetkellä otti nuppiin kun kun mun tekemisiin puututaan... Yritin vaan hoitaa kauppareissun pois tieltä päiväaskareista!
En muutenkaan halua arvostella muiden tapoja esim. tukistaa lata (siitä vaan jos on tarpeellista) mut toivon ettei muutkaan sit arvostelis mua... Joskus lapsiin ei yksinkertaisesti puhe tehoa, ite olen ollut sellainen lapsi + :ashamed: Hauskinta on että nää arvostelijat on yleensä sellaisia ihmisiä joill ei ole lapsia itsellään tai sitten ovat omansa jo kasvattaneet muka niin hyvin (aika muistot kuultaa, niinhän sanotaan)... Argh...
 
Minä olen joutunut vastaavankaltaisiin tilanteisiin usein hiekkalaatikon reunalla puistossa. Meidän tyttö, reilu 2-v, on pahimmassa uhmassa ja aina ollut muutenkin kovin omatahtoinen. Ei häneen ole ikinä puhe tehonnut missään asiassa ja vielä vähemmän nyt uhman keskellä.

Monesti olen sitten joutunut taluttamaan kädestä pois sellaisesta tilanteesta, jossa ei ole puhetta uskonut. No, sitten tulee arvostelemaan nää muut äidit, että ei saisi tuolleen roikottaa. Hyvähän niiden on sanoa, kun omat kakarat on sellaisia tahdottomia, kyllä-äiti-minä-palvelen-sinua-ikuisesti reppanoita.

Olen sitten vaan kysynyt niiltä ystävällisesti, että no, miten itse olisit tilanteen hoitanut. Eipä ne voi siihen mitään sanoa kun kerran itsekin näkevät, että olen tuhat kertaa komentanut ja pyytänyt nätisti ja yrittänyt vaikka mitä, mutta kun ei usko niin ei usko. Pakkohan se on pahanteosta ja toisia kiusaamasta pois kuljettaa ja mitenkäs muuten teet kuin kädestä taluttamalla kun ei kerran puhekkaan tehoa ja roikottamiseksihan se taluttaminen muuttuu, jos talutettava heittäytyy makarooniksi eikä suostu kävelemään...
 
Kaaliin otti viikko sitten ja rankasti, mies lupasi lähteä markettiin kaveriksi jotta saadaan tankata kaapit täyteen ruokaa. Mies sitten ei päässytkään ja jouduin kolmen kanssa lähtemään kauppaan, kahden kanssa pärjään, he tottelevat yms mutta tämä yksivuotias sankari ei pysy paikoillaan hetkeäkään. Kauppareissu meni hyvin kassalle asti, pakkasin ostoksia ja sankari istui kärryssä kunnes päätti että nyt loppuu istuminen ja haluan pois. Minulla pakkaaminen kesken, yritin lappaa ostoksi kiireen vilkkaa mutta ei, kassaneiti huikkaa että sun poikas tippuu, ei onneksi kerennyt kun nappasin poikaa kiinni, sanoin esikolle sitten että nyt kun poika istuu kärryissä pidät häntä jaloista kiinni että saan ostokset kasseihin, poikahan alkoi huutamaan mutta pysyi paikoillaan, tätäkin kassa neiti kommentoi jollain ikävällä tavalla ja minulla keitti pää nuppi ja sanoinki tätille että eipä ole kuin kaksi kättä joten minkäs teet, sittten joku pappaki kommentoi asiaa ja minä kun pääsin kotia niin raivosin miehelleni että anna olla viimeinen kerta kun et pääse markettiin kaveriksi :whistle: :ashamed: Niin ja voitte kuvitella kun niitä ostoksia oli kuusi pussillista että kuinka hiki mulla oli kun pääsin kaupasta ulos ;)
 
Babylover
:attn: Muistakaa mammat!

Tietysti, on totta, että itsehillintä...ym. on jees juttu, mutta te olette ainoita oikeita äitejä lapsillenne, ei muilla ole aihetta tulla tivaamaan metodejanne!
Jättäkää omaan arvoon ja jatkakaa matkaa!
Niin kauan kun ei lakia riko, kaikki on hyvin! Ja kun lapset ovat onnellisia... :heart: !
Ja äitikin on vain ihminen! Ja noille jotka huomauttelee, voi sanoa takaisin; oletkos millon pyyhkinyt lapses nenän, kun noin vuotaa tms.pönkittäävät omaa itsetuntoa kun luuleevat että voivat muita opastaa!
Sanokaa, että hoitakaa omat hommanne!
Ihmettelen, miksei porukat puutu silloin kun joku oikeesti tarvii apua, mut silloin pamputetaan, kun jollain mammalla on muutenkin vaikea tilanne uhmaikäisen muksunsa kanssa...!?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.06.2005 klo 17:47 Babylover kirjoitti:
Ihmettelen, miksei porukat puutu silloin kun joku oikeesti tarvii apua, mut silloin pamputetaan, kun jollain mammalla on muutenkin vaikea tilanne uhmaikäisen muksunsa kanssa...!?
Oli pakko vaan laittaa, että tästä olen 100% samaa mieltä. Äiti, joka tekee parhaansa, on kuitenkin aina lapselleen se paras mahdollinen turva ja syli, vaikka välillä palaa pinna. Kukaan ei kuitenkaan voi olla täydellinen!


Itse luultavasti tollasessa tilanteessa vaan ottaisin haukut vastaan ja olisin hiljaa, kattoisin vaan pahasti... En oo kauheen hyvä sanomaan ihmisille vastaan. Jos olis jo valmiiks oikeen vihanen, niin saattaisin sanoa rumastikin (näin tapahtuu kyllä tosi harvoin, mutta joskus kuitenkin).

 
anne-68
En ole tämän viimeisimmän, 13kk enkeli,kans vielä joutunut hermostumaan lainkaan,mut vanhempien muksujen kanssa toisinaan.en voi yksinkertaisesti sietää sitä et vieraat ihmiset puuttuu mun ja lasteni asioihin.Mä en puutu toisten kasvatuksiin,eikä mun kasvatuksiini pidä puuttua.En nyt sanasta sanaan muista mitä olen sanonut aikanaan,mut jotain nasevaa asiaan liittyen,kuten JA MITÄS SE SULLE KUULUU...En tunne olevani tekemisistäni mitenkään tilivelvollinen mihinkään suuntaan,ja neuvoja otan vastan jos niitä tarvitsen.Mutta en vierailta niitäkään.
 
Meillä poika karkailee jatkuvasti,lähtee esim juoksemaan kaupasta ulos parkkipaikalle ja minä tietysti tyttö ja kauppakassit kainalossa sinkoan perässä. Ei siinä paljon vaihtoehtoja ole kuin tarttua poikaa kiinni siitä mistä saa tai antaa juosta auton alle,silti usein minulle on tultu sanomaan että tartteeko se tolleen riuhtasta ja olen huono äiti jne...En välitä tuommoisista.Jos olisin niin huono äiti,antaisin varmastikin pojan jäädä vaan auton alle.
 

Yhteistyössä