Mitä varusteita vauvalle äitiyspakkauksen lisäksi?

Alkuperäinen kirjoittaja mimmuli82:
me hommattiiin lisäksi:

- rintapumppu
- rinnansuojuksia
- imetysliivit
- turvakaukalo
- rattaat/ vaunut niihin myös sadesuoja ja hyttysverkko
- amme
- tuttipulloja pari, samoin korviketta
- tutteja pari
- sinkkivoidetta
- itkuhälytin
- pinnis ja reunasuojukset, lakanoita
- 50 ja 60 cm vaatteita ja tärkeimpänä se ens haalari. äp. niin iso.
- nenä imuri vauvalle ( jos nuhaa tulee )
- panadolia ja siteitä äidille
- vauvanpeittoja ( esim fleese- huopia ) sitterin suojaksi pukluilta ja vaippavahingoilta ja myös lattialla telmimistä varten.
- digitaalinen kuumemittari
- relatippoja, cuplatonia, suolaliuostippoja
- new born vaippoja pkt.
- kosteuspyyhkeitä
Tämä on niin yksilöllistä kai tämäkin että mitä kukakin kokee tarpeelliseksi... Ja tämä on vain mun mielipide.. eli tuossa em. listassa on mielestäni joitakin tavaroita, jotka ehtii ostaa myöhemminkin, mikäli kokee edes tarpeelliseksi...
esim. rintapumppu (en ole ikinä itse tarvinnut..), nenäimuri ja relatipat, cuplaton yms.

kaikki muut kyllä löytyy myös meiltä =)
 
mimmuli82 Kyselit miten voi alkuun selvitä ilman imetysliivejä.. No- alkuunhan maito nousee TOSI kovaa rintoihin, joten mukavuussyistäkin paras imetysvaate on tiukka toppi! Luin aikanaan vinkin juurikin tältä palstalta ja se toimi hyvin. Eli mulla oli muutama tiukka toppi laitoksella mukana ja niitten alla pysyi ihanasti liivinsuojatki paikallaan. On myös yöllä paras imetysvaate kun ei tarvi sit rintsikat päällä nukkua. Suosittelen!
 
mimmuli82 Mulla ei maito kummastakaan pojasta noussut heti sairaalassa, joten en edes käyttänyt liivejä siellä. Toki imetin, mutta mulla ei tullut maitoa niin paljon, että olisi sairaalan vaatteet kastuneet.
Mulla ei ole imetysliivejä ollut, enkä aio nytkään ostaa. Mulla on yhdet tavalliset liivit, jotka suljetaan edestä ja niillä meinaan pärjätä.
 
justiinsa.. konstit on monet =) noi varmaan on kyllä ihan kätevät, noi tavalliset liivit jossa on kiinnitys edessä. toimii varmasti hyvin.;)

Äippä 84 juu, eihän noi cuplatonit yms. ehtii hankkia kun vauva on syntynyt mutta itse ajattelen asian käytännön kannalta että on hyvä kun ne on jo valmiina niin ei tarvi lähteä ostelemaan het kun on laitokselta kotiutunu. meillä ainakin nvlassa esim. suositeltiin heti aloitettavan käyttämään rela-tippoja, niistä ei ole mitään haittaa, päin vastoin varsinkin kun pian aloitetaan vauvalle d- vitamiinit voi relasta olla hyötyä ettei tulisi niin masukipuja. Ja ajattelisin että kaikilla vauvoilla on jonkin verran vattavaivoja joten cuplatonkin on hyvä olla jo valmiina jos sen jokatap. aikoo hankkia. Nenäimuri: varsinkin jos on sisaruksia, voi vauva huonossa tapauksessa ( ilman kyllä sisarustakin ) sairastua heti esim. flunssaan kun laitokselta on tultu kotiin. olisi kyllä tosi tosi kurjaa jos sielä kaapissa ei olisi nenäimuria valmiina vaan pitäisi esim. seur. päivään odottaa.. että saa apteeksta haettua. Rintapumpusta. mulla se oli aivan välttis. Mä yritin viimeiseen asti täysimettää esikoistani, en halunnut korviketta antaa pelkästään senkään takia että oudokseltaan äidinmaidon rinnalla siitä saattaa tulla masuvaivoja ja siis muutenkin ku sitä maitoa iteltä kerran tuli, halusin antaa vain hänelle tehtailtua mammaa =) en olisi ilman pumppua pärjännyt. Kyllä käsin saa lypsettyä pahimmat paineet mutta jos esim shoppailureissun ajaksi haluaa vaikka parikin tuttipullollista, on käsin lypsäminen tohon määrään tosi vaivalloista. Tai pelkästään alussa kun lähin yksin ruokakauppaan lypsin aina vauvalle maidon siksi aikaa. Lopussa kun imetyskerrat vähenivät ja sitä kautta maito... ei käsin lypsämällä tullut tippaakaan vaan tarvitsin jälleen pumppua. Mutta jokainenhan tosiaan niinkuin sanoitkin kokee tarpelliseksi ja ei tarpeelliseksi eri asiat =) Mä olen ainakin sellainen että tykkään että kaikki mahdollinen on valmiina vauvaa varten että ei tarvii sit ku vauva on syntyny miettiä mitään ostoksia. olla möllöttää vauvan kans ja ruokaa hakea kaupasta ( kun on pakko :LOL: )

anuu81 ei mulla ainakaan noussu maito TOSI kovaa rintoihin B) vaan pikkuhiljaa maidon määrä lisääntyi. itse en edes huomannut maidon nousseen. B) kätilö sanoi että maitoa on kun rinnoissa tuntuu " kyhmyjä "

ei näistä hankinnoista kannatakkaan ottaa mitään ressiä. vauva pärjää kun saa lämmintä ylle, ruokaa ja rakkautta. niillä pärjää pitkälle :heart: kannattaa poimia noista listoista se mikä tuntuu itelle tarpeelliselta.

ihanaa odotusta kaikille odottaville =)
 
mimmuli: juu ymmärsin kyllä pointtisi =) Itse tarkoitin lähinnä sitä ettei tulisi niitä ns. turhia hankintoja... koska itsellä esikoinen ei sairastanut mitään nuhia, ei vatsanväänteitä... eli että jos oisin nuo cuplatonit ja nenäimurit hankkinut, niin ihan turhaan ois rahaa palanu ja saanu sit heitellä vanhentuneita lääkkeitä pois.
 

Yhteistyössä