mitä vappu on sinulle, opiskelija- työväenjuhla vai vain yleinen karnevaalipäivä

jos noin voisit päättää ja tehdä, niin marssisitko vappumarssissa, joisitko vappuaamuna shampanjaa lakki päässä, remuaisitko muuten vaan vai päivä siinä missä muutkin?
Tuli vaan tuo ajatus mieleen, koska vappu ei ole oikeastaan ollut minulle mitään ihmeempää muutaman ensimmäisen opiskelijavapun jälkeen.

Kaikki kissanristiäisethän on aivan ihania. :heart:

Melko lapsipainotteisia, mutta silti on hauskaa tehdä jotain erityistä, ja vappu on joulun jälkeen ehdottomasti paras juhla vuodessa. Oon ihan vappu ihminen. :D Pallot ja kaikki muu sälä kuuluu asiaan. Eli siis remuan muuten vaan. :xmas:

weballergy
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eri ikävaiheista riippuen vapulla on ollut minulle erilaisia merkityksiä.
Näin.
Nykyään se on sellaista lasten kanssa tekemistä. Puhalletaan ilmapalloja, serpentiiniä, tehdään simaa, munkkeja, hyvää ruokaa etc. Ja laspet on aivan intopiukeena :D

Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Vappuna pitää raahautua muksujen kera torille ostamaan se samperin kallis vappupallo joka kestää ehkä hyvällä tuurilla seuraavaan päivään...

Et on juhlahumut kaukana :D
Peesi tähän. Ja tietysti ne taffel sipsit ja cola kuuluu asiaan + muut herkut.

Päivä muiden joukossa.
En tykkää mstään pakko-juhlapäivistä- amatöörit vetää silloin lärvit ja käyttäytyy huonosti :D
Töissä oon aika paljon vappuj ollut ja muuten ihan vaan rauhaisaa oloa ja tekemiset säästä riippuvia.
Viime vappuna käytiin retkellä Porvoossa.

Mies on entinen teekkari ja minä olen suuri kuoharin ystävä, joten siinähän sitä on vapuksi eväitä. :) Meillä se on sellainen yleinen iloittelujuhla, kavereiden kanssa kokoonnutaan syömään ja juhlimaan, sellainen kevään virallinen avajaisjuhla.

vieras
Vappuna pukeudumme parhaimpiimme ja laitamme valkolakit päähän akateemisuutemme symboleiksi. Pitopalvelu tuo vappuaaton iltapalan ja aamun brunschin meille. Nautimme shamppanjaa kultivoidusti. Bemaristamme irrotamme kuomun perinteisesti vappuna ja käymme Kaivopuistossa avollamme ajelulla. Illalla laulamme isänmaallisia lauluja ja perinteisiä juomalauluja. Puheita pidetään på svenska ock på finska keväälle.

Fleur de la Cour
En ole enää opiskelija (niitäkin vappuja on tullut vietettyä) enkä ole kyllä mitään vappumarssi-ihmisiä joten kaiketi sitten tuo yleinen karnevaali. Skumppaa vois kyllä juoda lakki päässä, mutta yleensä vapunpäivänä on kauhee darra. Paras vappumuistoni on sieltä jostain vuoden -93 paikkeilta.. silloin oli jo kesä tullut tänne vapuksi ja shortseissa ja T-paidassa pyöräiltiin auringonpaisteessa pussikaljat mukana.. kivaa oli ja kunnolla!

Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja Typerää ku alkujaan:
vappu on ollu tyäväen juhla. Niin saako myös ammattiin valmistuneet juhlia lakki päässä?Vai onko seki vain lukion käyneitä varten?
Ihan alkujaan sitä juhlisteltiin kevättä siinä puolivälissä toukokuuta (tämä juhlinta vastaa kaiketi eniten tuota shamppisbrunssia ja puheita, jota nyttemmin harrastetaan siis toukokuun eka..) ja sitten juhlittiiin sitä Valpuri-pyhimystä.. Kulttuuri ja perinteet muokkautuu ja elää aina.. Niin että siitä vaan lakkia päähän, sellaista kun haluat.

Yhteistyössä