mitä vaatteita kun luvattu 20 astetta?

Vallan verkkatakki tms. riittää verkkahousujen kera esimerkiksi. Minä laitan ihan haalarin mukaan, saapi hoitaja itse ilman mukaan laittaa mitä katsoo parhaaksi. Eli huomisessa hoitolaukussa on keväthaalari, verkkapuku ja pipo ja lippis sekä lapaset ja lenkkarit sisävaattteiden lisäksi. Täällä ainakin tuulee sen verran kovaa nyt ettei tuolla ilman haalaria tarkene.
 
meillä on vieläkin välihousut ja päälihousut ja sit on t-paita ja ohut pitkähihanen sekä verkkatakki ulkona kun tuulee kovaa...
yhtenä iltanan oli vaan verkkarihousut jalassa ja oli jalat ihan kylmät kun kokeilin :/
 
Kiitos! Vielä jos joku viitsii vastata... Mites pelkät sukat vai sukkahousut? Nyt on ihan pää tyhjänä, kun on eka kesä liikkuvan lapsen kanssa :ashamed: Entäs jos housut on suoralahkeiset, niin niistähän menee kaikki hiekat sisään ja suoraan iholle, jos on vaan sukat. Mutta ei kai sitä koko kesää voi sukkiksiakaan käyttää...
 
Kyllä meillä on vielä ihan sukkahousut tytöllä käytössä, jätän sitten pois kun tulee oikeasti kesä. Nyt oli lauantaina kaupoissa kierrellessä sukkahousut liikaa, mutta pihalle vielä ok. Ongelma myös meillä että ei tiedä millon tosiaan noi ja bodyn jättää pois, no kesä tulee hiljokseen.
 
meillä ollaan oltu sukkahousut ja verkkarit siihen päälle! paitsi tossa meiän takapihalla ihan pelkissä verkkareissa ja verkkatakin alle ohut pitkähihainen tia t-paita! sukathan voi laittaa puntiien päälle jos ei halua että hiekka menee iholle..mutta itse en ymmärrä mitä se haittaisi!
niin ja mun lapsella on ikää 1v 2kk (kohta)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 20:48 misukka kirjoitti:
Sen takia ehkä "pelkään" että hiekka suoraan iholle, kun on atoopikko ja allerginen. Eihän se hiekka sinänsä vaarallista muuten ole =)
no sitten..mutta tosiaan joko laittiasn verkakhousut joissa resori..tia sukat punttien päälle!
 
piipii
Meidän leikki-ikäinen ja taapero on molemmat lievästi atooppisia, ja kummatkin on ihan nakuna kieriskellyt hiekkalaatikossa, rannalla ja muuten vaan sannassa, ja ikinä ei ole pahaa tehnyt. Sanoisin että lähes päinvastoin...
 
nellis
mein 1v10kk on ollut päiväkodissa kyllä keväthaalarissa ja sen alla sukkikset ja pitkähihanen paita....eikä hikiseltä oo tuntunut- tuuli on kylmä vielä. omalla pihalla sukkikset ja verkkarit+ pitkähihanen ohut t-paita ja kevättakki. niin ja pk:ssa ohut pipo. kotipihalla ja kauppareissuilla kesähattu...mutta kun ei meinaa muista kun pipoista välittää :LOL:
 
Nostetaanpas tämä aihe takaisin pinnalle,tännekin on nyt rantautunut nuo 20 asteen ilmat ja kohtalainen tulli,mutta itse pärjää ihan hyvin t-paidalla ja capreilla,joten entä lapsi.Tuntuu hullulta pukea lapselle sukkikset ja pitkähihainenpaita ja siihen vielä puku päälle.

Pärjäiskö tuomonen 1v6kk näillä:T-paita,huppari,ja ulkohousut?vai vieläkö pitäisi laittaa sukkikset tuonne alle?
 
vieras kanssa
Meillä lämpötila näytti 25 astetta ja on painostava ilma. Poika nukkuu vaunuissa ihan pitkähihasen bodin kanssa ja potkuhousujen kanssa. Ikää on 1v. En laittanut edes ohutta peittoa kun olis muuten varmaan saanut lämpöhalvauksen. Eli taisi se kesä jo tulla. En koskaan pue pojalleni paljon vaatetta koska on erittäin lämminverinen. Hänelle tulee todella helposti kuuma pelkästään nukkuessa.
 
Meillä 13kk ikäinen vesseli oli eilen pilvisessä säässä, asteita vähä alle 20 ulkona kollegehousut jalassa ja vähän paksumpi pitkähihainen päällä. (niin ja korvat peittävä vauva-lippis päässä) Aluksi mulla oli sille päälle vielä kurahousut, mut ku aloin katteleen et jotkut vähä vanhemmat leikki t-paitasillaan niin tuli semmonen olo et sehän kiehuu jos mä puen sitä liikaa.. Eikä ollut kylmissään, päinvastoin - hikinen oli ja onko tuo kumma.. Poika ku on liikkuvaista sorttia ja sillä oli enemmän päällä ku mulla itselläni (t-paita ja kangashousut-jalat paljaat) ja ei mun tullu kylmä vaikka istuin paikallani.

Että on se uskottava - kesä tuli!
 
Ei yli vuoden ikäisille lapsille tarvii laittaa sen enempää päälle kuin itselleenkään. Täällä eilen yli 20 lämmintä ja lapsilla ohkaiset pitkälahkeiset housut ja ohkaiset pitkähihaiset ja olivat molemmat kuumissaan. Lopulta olivat uikkareissa ja polskivat pikkualtaassa lämpimässä vedessä.
Lapsetkin tietenkin erilaisia niinkuin aikuisetkin. Toiset vilukissoja ja toiset hikipellejä. Mutta tuskin kenenkään lapsi on niin viluinen että tarvitsisi sukkahousuja 20 asteen lämmössä. Kova tuuli on tietenkin otettava huomioon.
Omat lapseni 4v ja 1.5v.
 
Jos tuossa sitten uskaltautuu laittamaan pientä vaatetta päälle..t-paitaa ja lyhyitä housuja, niin joko pitää suojailla aurinkovoiteella lapsen ihoa? Mikä rasva olisi hyvä näille taaperoikäisille ulkoilijoille?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 21:15 vieras kirjoitti:
Jos tuossa sitten uskaltautuu laittamaan pientä vaatetta päälle..t-paitaa ja lyhyitä housuja, niin joko pitää suojailla aurinkovoiteella lapsen ihoa? Mikä rasva olisi hyvä näille taaperoikäisille ulkoilijoille?
Jotkut eivät käytä rasvaa lainkaan, vaan suojaavat vaatteilla. Itse käytän aurinkorasvaa, mutta alle 2 v. ainoastaan sellaista, jossa on fysikaalinen suoja. Kannattaa olla tarkkana aurinkorasvaa ostaessa. Edes apteekit eivät aina osaa suositella fysikaalista aurinkosuojaa (yksi tapaus tullut vastaan).
 
anjuusa
Meillä on tytöllä (kotihoidossa) aina aamuisin aika tavalla vaatetta, kun yökosteus hohkaa maasta ja tuulee. Sen sijaan iltaisin täällä on ollut tyyntä, joten taapero on pihalla pitkähihaisessa paidassa, trikoohousuissa, sukissa, lenkkareissa ja hellehatussa. Eli ihan kesätamineissa, mutta ei vielä t-paidassa kuitenkaan. Poskiin ja nenänpäähän sipaisen lasten aurinkovoidetta.
 
Noissa asteissa meillä ollaan shortseissa ja T-paidassa. :) Yli vuoden ikäiselle voi pukea samoin kuin mitä itsekin laittaisi. Enkä itse kestäisi olla sukkiksissa tai pitkähihaisissa, huih! Ääreisverenkierto toimii ja ei ole mitään syytä ylipukea. Tämän vahvistuksen sain oikein lastenlääkäriltä kun kyselin lasten tarkenemisista. Meidän ½vuotiaskin nukkui pelkässä vaipassa makuupussin sisällä, ei edes ollut kokonaan peittona ja kun otin pois, niin niska oli hikinen.
Kesäkuu ovella ja 20 astetta, mikä muuta voisi olla kuin kesä nyt!? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noissa asteissa meillä ollaan shortseissa ja T-paidassa. :) Yli vuoden ikäiselle voi pukea samoin kuin mitä itsekin laittaisi. Enkä itse kestäisi olla sukkiksissa tai pitkähihaisissa, huih! Ääreisverenkierto toimii ja ei ole mitään syytä ylipukea. Tämän vahvistuksen sain oikein lastenlääkäriltä kun kyselin lasten tarkenemisista. Meidän ½vuotiaskin nukkui pelkässä vaipassa makuupussin sisällä, ei edes ollut kokonaan peittona ja kun otin pois, niin niska oli hikinen.
Kesäkuu ovella ja 20 astetta, mikä muuta voisi olla kuin kesä nyt!? :eek:
Jee, samaa mieltä.

Meidän lapsilla oli aurinkoisena päivänä tässä viikolla ihan vain ulkokäyttöön tarkoitetut collegepuvut päällä. Silti olivat aika hikisiä. Tietenkin tänään kun täällä Oulun seudulla tuuli, oli vaatetta vähän enemmän.

Mutta kyllä meillä on ollut lippalakit ja kesähatut jo jonkin aikaa käytössä. Jos lämmintä on yli +10, saa lapset itse valita, mitä päähänsä laittavat.

Ja hanska-/kintasraja meillä kulkee siinä +5 asteessa. Jos ei silloin halua hanskoja, olkoot ilman. Hyvin nopeasti ovat oppineet haluamaan käsineet, jos käsiä palelee.

No, me olemme se perhe, jonka lapset kirmaa pikkupakkasillakin sisähousut ja toppatakki päällä hoitoon. Kun en jaksa/viitsi pukea kaikkea, kun hoidossa pitää ne heti riisua. Kyllä autossa tarkenee.
 
Just eilen tyttö oli vielä illalla ysin aikaan t-paidalla ja verkkareilla, kun mummilasta tultiin, eikä sillä kylmä ollu....samanlailla olin itse pukeutunu. Jonkun aikaa aamuisin on ollu ulkoillessa tuuli- tai verkkahousut, alla pelkät pikkuhousut ja sukat ja sitten t-paita ja verkkatakki, hyvin pärjää! Viime päivinä on puistosta kotiin tultaessa sanonu, että on hiki. Kyllä tämänikäinen lapsi pärjää yleensä samoilla vaatetuksilla kuin itsekin, lapsethan juoksee ja touhuu kaikenlaista, itse tulee monasti puistossa vain seisoskeltua ja vahdittua touhuja.
 

Yhteistyössä