Mitä vaatetta päälle? Kotiäiti lähtee Hki:in! Help!

Hei! Kotona vietetty lasten kanssa useampi vuosi ja olen menettänyt taidon pukeutua. Nyt pitäisi viikonloppuna lähteä Helsinkiin ja suunnistaa yöelämäänkin. En kerta kaikkiaan kehtaa lähteä ellen saa apua jostakin, mitä voisin laittaa päälleni. Mikäs nyt olisi kiva vaatetus? Ensin kesäteatteri ja sen jälkeen kuppilaan tai terasseille. Ei toivottavasti yökerhoon. 168cm pituutta ja painoa 72kg. Ei mitään liian hienoa, mutta pelkään myös alipukeutuvani ja sitä en halua missään nimessä! Tyyli on aika klassinen. Merkeistä Esprit on lähinnä itseäni, tyylillisesti. Farkku hame tai ihan farkut olisi kiva, mutta mitä yläosaan? Minulla on kiva farkkutakki/-jakku ja luulen, että sen otan takiksi. Mitään hihatonta en voi ajatella edes raflaan sisälle, koska käsivarteni eivät ole tarpeeksi timmit. Muutenkin mahan kohdalla on jotain ylimääräistä :ashamed: Taidan olla omena-vartaloinen, valitettavasti.

Kaiken kukkuraksi rahaa ei olisi ostaa mitään, joten jotakin tositosi edullista ja kivaa tarvitsen. Jos löytyy täältä pukeutumisen osaajia niin antakaa ihmeessä vinkkejä!
 
vieras
Mitenkäs olisi sellainen joku tunika-tyylinen yläosa? Olen nähnyt paljon nättejä, missä sellaiset sopivan pituiset hihat (itsellänikään ei todellakaan käsivarret ole huippukunnossa).
 
vieras
Mitenkäs olisi sellainen joku tunika-tyylinen yläosa? Olen nähnyt paljon nättejä, missä sellaiset sopivan pituiset hihat (itsellänikään ei todellakaan käsivarret ole huippukunnossa).
 
Tunikoista tykkään tosi paljon. Mut mites toimii kun farkkutakki on aika lyhyt ja tunika tulis sieltä takin alta aika paljon näkyviin. Ei haittaisi minua arkielämässä lainkaan, mutta en haluaisi olla aivan kotiäidittyneen näköinen kun kerrankin lähdetään jonnekin :)
 
vieras
Kävin viimeviikolla Helsingissä, ja panin merkille, että siellä oli kylmä! Tai mittarissa oli kyllä asteita, mutta mereltä puhalsi hyytävä tuuli. Voisi olla syytä varata joku huivi sen takin kaveriksi (ja teatteriin istuinalunen). Itse laittaisin hameen ja sukkahousut (esim pitsikuvioiset, niin yläosa voisi olla joku peruspaita). Eli muuten perusvaatteet, ja yksi pieni raflaava yksityiskohta.
 
Paitiksista tykkäsin elämässäni ennen lapsia kun niitä työni puolesta käytin. Nyt jotenkin ei kolahda enää ja minulla jostain ihmesyystä aina paitiksien napit rintojen kohdalta kiristää vaikka muuten olisikin sopiva.

Sukkahousu vinkki oli kiva. Juuri pari päivää sitten olin sukkisosastolla ja ajattelin ostaa jotkut kivat. Sitten muistin, että jostain luin ettei ihon värisiä pitäisikään käyttää kun on niin "out". En viitsinyt mitään mustia kesäksi ostaa. Mikä olisi siis hyvä väri? Väreistä ylipäänsä juuri farkun sininen, valkoinen, tumman punainen suosikit, ja nykyisin myös army-vihreä.

Mutta entäpä kenkäpulma? Millaiset pitäisi olla? Jos vaikkapa farkut tai farkkuhamee laittaisin? Minulla olisi yhdet tosi kauniit, ja myös tosi korkeakorkoiset, mutta ei mitkään tolppakorkoiset ruskeat kengät, mitä aikoinaan paljon farkkujen kanssa töissäkin käytin. Mutta voi olla, etten enää jaksa kävellä niin korkeilla koroilla kun jalat eivät ole tottuneet. Sitten olisi tosi kauniit - onko ne nyt loaferit? - valkoiset kengät, mutta pitäisiköhän olla edes vähän korkoa.

Tunnenpa itseni tyhmäksi :ashamed:
 
jaapajaa
Nyt kuule ostaman se tunika ja jotkut kivat ballerinat!Ne on nyt in..(luulisin)Eikä maksa välttämättä hirmusti.Laukku pitäs vissiin olla aikas iso,senkin vois saada edukkaasti esim.seppälästä.Nythän on joka kaupas näitä isoja aurinkolaseja,mitkä viimeistelin tyylin..Miltäs kuulostas?
 
Miikkuli
Ideat nähtävästi olivatkin tuossa tunika-linjassa :) No, hyvä niin, lähden etsimään tunikaa ja isoa laukkua.

Kertokaas vielä jos on farkkuhame ja valkoiset kengät ja valkoinen laukku - paidan väri vielä ?, niin minkä väriset olisi kivat sukkikset tuohon yhdistelmään? En kuitenkaan haluaisi enää valkoista, enkä (ehkäpä) ihon värisiäkään? Oliskko joku pirtsakka punainen kiva?
 
bibo
Miksi jännittää Helsinkiin menoa? Kaupunkihan sekin vai on...Itse olen tänään menossa sinne, Ozzya katsomaan :) Ja pukeudun kuten tavallisestikin, täällä Tampereellakin.
 
Helsinkin on siitä ihana kaupunki, että siellä ET voi ylipukeutua! Joten pistä päälle ihan mitä ikinä haluat. Erilaiset tyylitkään eivät herätä huomiota kaupungilla, toisin kuin pienemmillä paikkakunnilla :whistle:

Tämä mamma cityili maanantaina stadissa ja oli ihanaa B)

Mun tyylisilmäni ehdottaisi paidaksi mieluiten vihreää (sitä on nyt kaupoissakin tosi paljon), mustaa, ruskean sävyä. Sukkikset jos haluat niin mieluiten ne ihon väriset, punainen ei sovi. Mä en pistäisi punaista paitaa, enkä punaista paitaa ja punaisia sukkikia, ei näytä ajatuksissani hyvältä.

Mun mieskin menee katsomaan Ozzya |O Mä en käytännön syistä (lapsenhoitokuvio) päässyt mukaan.. :(
 
vakkari
Tämä ei liity pukeutumiseesi mitenkään, mutta ihmettelen, miksi olet ottanut noin samanlaisen nikin kuin miikuli, joka on varmaan 99%:lle palstalaisista tuttu epätavallisen traagisten kohtaloidensa ja silti optimistisen asenteensa vuoksi. Nikkejä voi kehitellä miljoonittain erilaisia, miksi siis käyttää sellaista, joka aiheuttaa helposti sekaannusta.

Vastaat ehkä, että et tiennyt. Ei kaikkea voikaan tietää palstailemaan tullessaan, mutta nyt tiedät ja voit korjata asian :)

Vaihtoehtoja ensi hätään: Kotiäiti korkkareissa, Farkkumini, Mikku, Omppuvartalo, Viaton vyötärö ja Hymy herkässä
 
Miikkuli
ennen "pelännyt" Hkiin menoa, mutta nyt kun neljä vuotta on vierähtänyt kotona niin en enää luota itseeni ja siihen, että osaisin laittaa kivaa päälle. Jos kertoisin enemmän tarinaani niin helposti ymmärtäisitte :)

Kiitos vinkistä, ehkäpä punainen paita ja punaiset sukkikset ei ole kivan näköinen. Voi olla, että päädyn sitten ihon värisiin.

Tosiaan, en ole täällä paljon kirjoitellut enkä tiedä mitä nimimerkkejä kenelläkin on käytössä.
 
vieras
Samaa mieltä - pukeudut niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Ymmärrän tietty kyllä että pitkästä aikaa ihmisten ilmoille syöksyminen saa vähän epävarmuutta aikaan, mutta asenteella siitä selviää ;)
 
Miikkuli
Noniin, nyt on vaatteet selvillä ja ihan kivalta näyttää. Kiitokset vinkeistä vaikka päädyinkin sitten jo aikaa sitten ostettuu kietaisumekkoon/-paitaan ja leggingseihin. Lisäksi löysin iiiiihanan valkoisen kesälaukun ja korvikset. Kengät katson vielä huomenna olisiko omasta takaa mitään, jos ei niin kauniit olisi Sokoksella, mutta en enää raaskinut niitä ostaa. Niin ja toppi tämän kietaisumekon alle. Eiköhän se siitä :)
 

Yhteistyössä