mitä työtä teette?

  • Viestiketjun aloittaja tiku ja taku
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 19:48 Hay-D kirjoitti:
ei oo ammattia ei.. opiskelen ekaa vuotta pukuompelijaks ja kesällä meen tekstiilihoitajan hommiin (eli pesulaan).
kertoisitko minulle että missä voisi opiskella pukuompeliaksi ja että onko alalla töitä? olen hirveän kiinnostunut kyseisestä ammatista, koska olen suunnitellut hakevani kouluun parin vuodenpäästä kun kuopus on vähän isompi =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2006 klo 13:15 etana-elli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 19:48 Hay-D kirjoitti:
ei oo ammattia ei.. opiskelen ekaa vuotta pukuompelijaks ja kesällä meen tekstiilihoitajan hommiin (eli pesulaan).
kertoisitko minulle että missä voisi opiskella pukuompeliaksi ja että onko alalla töitä? olen hirveän kiinnostunut kyseisestä ammatista, koska olen suunnitellut hakevani kouluun parin vuodenpäästä kun kuopus on vähän isompi =)
vastaan vaikkei mulle ollutkaan. pukuompeliaks voi opiskella ammattikoulussa,koulu kestää 2-3vuotta riippuu siitä onko hyväksi lukuja muualta(ylioppilas,käyny jonku muun alan,yms..).

Töistä sen verran että ainakin täällä missä mä asun on niitä ollu ihan hyvin,koko ajan avataan uusia liikkeitä joihin tietty myyjiä haetaan,aina on plussaa jos on vaate tuntemusta. moni kaveri on saanu töitä heti ku on valmistunu mutta on niitäki jotka ei,ku ei oo muka kelvannu..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2006 klo 13:15 etana-elli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 19:48 Hay-D kirjoitti:
ei oo ammattia ei.. opiskelen ekaa vuotta pukuompelijaks ja kesällä meen tekstiilihoitajan hommiin (eli pesulaan).
kertoisitko minulle että missä voisi opiskella pukuompeliaksi ja että onko alalla töitä? olen hirveän kiinnostunut kyseisestä ammatista, koska olen suunnitellut hakevani kouluun parin vuodenpäästä kun kuopus on vähän isompi =)
jyväskylän teknisessä ammattiopistossa eli amiksessa olen :)
 
Opiskelen mutta ravintola-alalla olen muuten ollut kesät ja viikonloput ennen kuin poikani sain. Sit kun äitiyslomani loppuu jään vähäks aikaa hoitovapaalle, sit meen takas lukioon ( jätin lukion kesken kun menin ammattikouluun) ja sit haen yliopistoon. Mies toivottavasti pääsee kouluun syksyllä, tähän asti ollu ravintola-alalla ja se jatkaa vkloppu töitä vaik kouluun pääseekin. Onneks on sen verran veroja maksanu et voin hyväl omaltunnolla opiskella lisää ja valmistuttuani maksaa verojen kautta monen muunkin opiskelut.
 
Opiskelen suurtalouskokiksi, valmistun tänä jouluna 2006, kerkiän hyvin käymään kouluni nyt loppuun kun laskettuaika on vasta tammikuussa 2007.. Nyt olen työssäoppimassa päiväkodissa 5ov ja sitten pidän kesäloman ja sitten kouluun.. :)
 
honiska ihan pihalla
ehdin ennen ekan lapsen syntymää olla jotain 1½-2 vuotta tehdasalueen postituksessa töissä.
nyt jaan öisin postia ja päivisin hoidan muksuja ...ja tiedän varsin hyvin olevani päästä vialla ku oon koskaan tään ryhtyny. mut oikeesti kesäsin on kiva ajella aamuyöstä ku on lämmintä, hämärää ja kostea ilma. =)
 

Yhteistyössä