Mitä tykkäätte nimestä Lyle?

Senkus pohdiskelen, ei, en ole raskaana mutta jos ei jää viimeiseksi tämä meidän vauhtikaksikko. Lyle on suurimmasta osasta miehen nimi mutta nimenomaan tytölle. Lyle Saara Sophia tms. Tykkäättekö vai ette? Jos ette niin miksette? Jos niin miksi?

----
Ruma sekä englantilaisessa kulttuuripiirissä että Suomessa. Lyle kuulostaa rumalta (myös Lyly nimi on aina ollut kamala, ja tämä muistuttaa erittäin paljon sitä) ja ''Lail'' tyhmältä.

Lyle pelkälleen. Mietin että sopisi hyvin siskojen nimiin :)

Mikä ihmeen Tarja? Mä olen innokkaasti blogia seuraillut ja sitä piirrettyä sukupuutakin kerran vilkassu mutta ei siellä minusta ketään Tarjaa ole. Tää on taas tälläistä pilkun viilaamista mutta mä aina takerrun tälläseen epäolennaiseen, anteeksi.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Kauhea kotiäiti;23768832:
Lyle pelkälleen. Mietin että sopisi hyvin siskojen nimiin :)

Mikä ihmeen Tarja? Mä olen innokkaasti blogia seuraillut ja sitä piirrettyä sukupuutakin kerran vilkassu mutta ei siellä minusta ketään Tarjaa ole. Tää on taas tälläistä pilkun viilaamista mutta mä aina takerrun tälläseen epäolennaiseen, anteeksi.
Niin se olikin Tanja. Tarja oliskin ollut edes vähän mukavampi nimi.

Poikamainen? Hmm.

Olen miettinyt tarviiko nimen olla tyttömäinen ollenkaan. Mikä nimi on tyttömäinen? Eikö lapselle voi antaa muuta nimeä kuin ne läpeensä vaaleanpunaisen Vendelan? (Joka on ihan kiva kyllä)
Sitten olen miettinyt tota että ihmiset yleensä mieltää nämä Ainot, Ellat ja Mariat kauniiksi, tottakai kun ei muuhunkaan ole varaa, kun koko Suomi on niitä pullollaan. Heti, kun tulee vähänkin erilainen, harvinainen nimi se on automaattisesti ruma, hirveä ja poikamainen. Makunsa kullakin.
Ihmiset, ne on nykyään sellaisia että kun kuulee yhden nimen, joka on harvinaisempi, tai tuntee vain sen nimisiä koiria se on ruma, tai koiran nimi. Ei voi edes yrittää kuvitella ihmiseksi, koska " se nyt vaan on koiran nimi eikä siitä mihinkään pääse". Näinollen nimistömme pysyy aika lailla samana Aino Ella Maria Sofiana koska ihmiset ei lämpene millekään uudelle, edes nimille.
Poikamaisuus ei minusta ole pahasta. Siis, makunsa kullakin, toisen lapset olkoon Lylejä ja toisen niitä Aino-Elloja. Mutta siis kyllä kysyin mielipidettä, en pistä pahakseni, jatkakaa vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kauhea kotiäiti;23768876:
Sitten olen miettinyt tota että ihmiset yleensä mieltää nämä Ainot, Ellat ja Mariat kauniiksi, tottakai kun ei muuhunkaan ole varaa, kun koko Suomi on niitä pullollaan. Heti, kun tulee vähänkin erilainen, harvinainen nimi se on automaattisesti ruma, hirveä ja poikamainen. Makunsa kullakin.
Mä ainakin tykkään erikoisemmista nimistä, mutta Lyle on minusta vaan ruma. Ja tytöllä yhtä järkevä kuin Markku tai John. Sori.

Ndnw
No jopas meni mauttomaks tämä ketju.

Ap, kiva nimi, jonka voi mun mielestä lausua monellakin eritapaa... Siis nuin ettei sekota poikaan. Ehkä suomalaisittain Lyyle vois toimia, etenkin suomalaisemman sukunimen kanssa.

"vieras"
Mikset antais suoraan Lyyli? Sen ainakin tunnistaa tytön nimeksi eikä tarvitse ihmisten vaivata päätään sillä, että mitenkäs tuo nyt lausutaan tai kirjoitetaan.

Eikä johdu kirjoitusasusta tuon nimen poikamaisuus vaan siitä, että useimmissa maissa se on oikeasti pojan nimi ja tulee mieleen sen nimisiä miehiä joihin on esim. julkisuudessa törmännyt. Ihan sama kun antais vaikka Martti väenvängällä tytölleen nimeksi vaikka vois antaa myös Martta, joka olisi ihan oikeasti naisen nimi.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23769184]Eikös tästä aiheesta just vähän aikaa sitten käyty keskustelua täällä, ihan tällä viikolla?[/QUOTE]

Niin, ja silloinkin juuri tytölle tuota nimeä mietittiin. Vähän hassu juttu...

Yhteistyössä