Mitä tykkäätte nimestä Evita?

• Viestiketjun aloittaja "kikka"
  • Ensimmäinen viesti
"kikka"
Odotamme toista lasta ja jos tämäkin on tyttö, niin haluisin kovasti antaa nimeksi Evita. Mieheni vain ei ole yhtään samaa mieltä vaan hänen mielestää on liian "hankala" nimi. Esikoisen nimi on Enna, sopiiko nämä nimet yhtään toisiinsa? Mikä olisi hyvä toinen nimi Evitalle?

:) oma nimeni on Evita, joten kannatetaan! Vaikka nuorena ujostutti kun olin aina ainoa Evita niminen niin täytyy sanoa että olen kuitenkin ollut aina iloinen nimestäni, koska se jää mieleen, hyvässä ja pahassa.. Joten eikun vain Evitaksi :D Vaikka hän tulee kuulemaan noin satatuhatta kertaa laulettavan "Don't cry for me Argentina" ;)

Makedonian kärrynkorjaaja
Mitä tapahtui oikeille kunnon suomalaisille nimille? Miksi pitää keksiä näitä käsittämättömiä ja rumia nimiä väkisin? Eikö tässä maassa ole janicajessicoita ja melinämölinöitä jo ihan tarpeeksi?

"vieras"
[QUOTE="kaks";24362502]mun mielestä ihan ok, mut en kyllä tajunnut että onko Evita yleensä Evan lempinimi niinkuin jotkut kirjoittivat..?[/QUOTE]

Mun käsittääkseni latinalaisen amerikan alueella on tapana laittaa -ta -pääte nimeen kun halutaan käyttää ihmisestä lempinimeä.

Yhteistyössä