[QUOTE="Tiitus";21952943]Mä olin kahden vaiheilla, eli Ton mainitun Evolvan ja Recaro young sportin kanssa. Ovat molemmat hyviä ja toimivia istuimia. Itse päädyin Recaron istuimeen ja tyttö suunnilleen 95cm, 14kg rakastaa istuintaan. Mulla on ollut Britaxin Two Way elite, selkä menosuuntaan, Evolva muistuttaa aika monessa mielessä sitä, vaikka onkin lapsen mukana kasvava ja vähän paremmat sivutuet. No Recarossa sivutuet on paremmat, kangas aivan ihanaa. (löytyy bellini ja mikrokuitu) Miksokuitu vähän kalliimpi. Recaron asentoa voi säätää hieman takakenoon lapsen ollessa istuimessa, Evolvassa istuin irooitettava jos hauaa säätää. Recaro yhtä helppo säätää sopivaksi kuin Evolva, muuntuu ihan vastaavasti turvavyöistuimeksi lapsen kasvaessa. Saksasta sain Recaron edullisemmin kotiin kuljetettuna kuin mitä edullisimmat Evolvat tarjouksessa. Recarossa lapsi viihtyy ja on turvallinen istuin. Suomessa sitä myy harvat kaupat, mutta mm. HobbyHall myy 245,- sinisenä. Saksasta sain rahteineen alle 190 euroa. Jos jatkossa tarvetta saada autoon useampia istuimia, niin tämä on kapeampi kuin Evolva. Ja luin netistä monen sanoneen että Evolvaan auton turvavyöt liian tiukat, eli melkein liian lyhyet, Recarossa vyöt riittää paremmin. Evolva on yleisemmin myyty merkki. (Löytyy ,melkein joka kaupasta. Hyviä istuimia on paljon, mutta meillä tykätty tästä![/QUOTE]
Me hylättiiin Recaro heti kättelyssä sen huonojen törmäystestitulosten vuoksi. Eli se ei ole hyvä ja turvallinen istuin. Autoliiton testeissä se on ollut liki peränpitäjä, kuten Recaron muutkin mallit yllättäen.